open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 680/373/13-а

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22.04.2013

Новоушицький районний суд Хмельницької області в складі: головуючої -судді Шуригіної О.В., при секретарі – Фурман Г.П. , з участю представника відповідача ОСОБА_1, позивача ОСОБА_2, представника позивача ОСОБА_3, розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в смт. Нова Ушиця справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до управління Пенсійного фонду України в Новоушицькому районі про визнання дій неправомірними та призначення пенсії державного службовця , -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду із адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України в Новоушицькому районі про визнання дій неправомірними та призначення пенсії державного службовця, мотивуючи тим, що 12 березня 1985 року була прийнята на посаду діловода Косиковецької сільської ради, Новоушицького району відповідно до рішення виконкому №10 від 22 березня 1985 року. 21 лютого 1986 року була переведена на посаду бухгалтера Косиковецької сільської ради. 09 серпня 1989 року була переведена на посаду головного бухгалтера Косиковецької сільської ради і працювала на даній посаді до 02 січня 2002 року. 02 січня 2002 року була призначена на посаду спеціаліста 2-ї категорії відділу апарату сільської ради, як така, що пройшла за конкурсом, їй присвоєно 14 ранг державного службовця 7 категорії. Загальний стаж роботи головного бухгалтера складав 20 років 2 місяці 10 днів. При зверненні позивача до відповідача із заявою про призначення пенсії, як державному службовцю, останній листом від 22 січня 2013 року № 352/05 відмовив у зарахуванні до стажу працівника органу місцевого самоврядування період роботи головним бухгалтером Косиковецької сільської ради з 09 серпня 1989 року по 02 січня 2002 року та призначенні пенсії, згідно із законом «Про державну службу».

Просить визнати дії відповідача неправомірними, зобов’язати відповідача зарахувати до трудового стажу державного службовця, що дає право на призначення пенсії період з 09 серпня 1989 року по 02 січня 2002 року; зобов’язати відповідача призначити пенсію, як державному службовцю.

Позивач у судовому засіданні позов підтримала.

Представник відповідача ОСОБА_1 позов не визнав, пояснив суду, що відповідно до порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 травня 1994 року № 283, до стажу державної служби зараховується період роботи на посадах керівних працівників і спеціалістів виконавчих комітетів місцевих рад, їхніх управлінь самостійних відділів, інших структурних підрозділів. Згідно з рішенням виконавчих комітетів сільських рад було створено централізовані бухгалтерії для ведення бухгалтерського обліку в бюджетних установах та організаціях, тобто вони були самостійними бюджетними установами та організаціями, а не структурними підрозділами цих рад. Вони вели бухгалтерський облік в закладах освіти, охорони здоров’я, культури тощо. За своїм статусом централізовані бухгалтерії не належали до органів виконавчої влади чи місцевого самоврядування, оплати праці їхніх працівників проводилась, як і інших працівників бюджетних установ, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України № 565 від 29.05.1996 року «Про упорядкування умов оплати праці працівників окремих галузей бюджетної сфери «із змінами та доповненнями до неї № 134 від 07.02.2001 року. Крім того, посилався на те, що позивачу лише 02.01.2002 року присвоєний 14 ранг державного службовця 7 категорії та особа склала присягу. Отже, період роботи головним бухгалтером Косиковецької сільської ради з 09.08.1989 року по 02.01.2002 року не може бути зарахований до стажу роботи в органах місцевого самоврядування.

Суд, заслухавши пояснення позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали пенсійної справи, наявні у справі докази, прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення.

З трудової книжки позивача судом встановлено, що з 12 березня 1985 року позивач була прийнята на посаду діловода Косиковецької сільської ради, Новоушицького району відповідно до рішення виконкому №10 від 22 березня 1985 року. 21 лютого 1986 року була переведена на посаду бухгалтера централізованої бухгалтерії Косиковецької сільської ради. 09 серпня 1989 року позивач переведена на посаду головного бухгалтера Косиковецької сільської ради згідно рішення виконкому №36 від 15.09.1989 року. 02 січня 2002 року ОСОБА_2 призначена на посаду спеціаліста 2-ї категорії відділу апарату сільської ради, як така, що пройшла за конкурсом, та присвоєно 14 ранг державного службовця 7 категорії. Присягу державного службовця позивач прийняла 02 січня 2002 року.

Із даних трудової книжки позивача вбачається, що загальний стаж державної служби позивача становить 23 роки 06 місяців 16 днів, з нього на посаді бухгалтера централізованої бухгалтерії - 3 роки 5 місяців 07 днів, головного бухгалтера – 13 років 7 місяців 08 днів, спеціаліста – 6 років 6 місяців 01 днів,

Загальний трудовий стаж позивачки складає 24 років 6 місяців 05 днів.

Позивачу призначено пенсію відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» , як інваліду 2 групи.

17.01.2013 року позивач звернулася до органів Пенсійного фонду України з заявою про призначення пенсії державного службовця, але їй було відмовлено, тому вона звернулася до суду.

Відповідно до частини 2 статті 37 Закону України «Про державну службу» на одержання пенсії державних службовців мають право особи, які досягли встановленого законодавством пенсійного віку, за наявності загального трудового стажу для чоловіків - не менше 25 років, для жінок - не менше 20 років, у тому числі стажу державної служби - не менше 10 років, та які на час досягнення пенсійного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менше 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, - незалежно від місця роботи на час досягнення пенсійного віку.

Згідно частини 7 статті 21 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» пенсійне забезпечення посадових осіб місцевого самоврядування, які мають стаж служби в органах місцевого самоврядування та/або державної служби не менше 10 років, здійснюється у порядку, визначеному законодавством України про державну службу.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 № 283 було затверджено Порядок обчислення стажу державної служби.

Згідно пункту 5 цієї постанови обчислений відповідно до цього Порядку стаж державної служби застосовується для встановлення державним службовцям надбавки за вислугу років, надання додаткових оплачуваних відпусток та призначення пенсії.

Відповідно до абзацу 13 пункту 2 вказаного Порядку до стажу державної служби зараховується робота (служба) на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених у статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування", а також на інших посадах, не зазначених у цій статті, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад в органах місцевого самоврядування.

Згідно абзацу 8 статті 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»до посад сьомої категорії відносяться посади, зокрема, спеціалістів виконавчих органів сільських, селищних рад.

Пунктом 4 Порядку обчислення стажу державної служби передбачено, що документом для визначення стажу державної служби є трудова книжка та інші документи, які відповідно до чинного законодавства підтверджують стаж роботи.

Так, додатком до Порядку обчислення державної служби визначено, що період роботи на посадах керівних працівників і спеціалістів виконавчих комітетів місцевих рад депутатів трудящих, рад народних депутатів, їх управлінь, самостійних відділів, інших структурних підрозділів зараховується до стажу державної служби.

Згідно даних Косиковецької сільської ради Новоушицького району Хмельницької області посада головного бухгалтера була передбачена штатними розписами сільської ради, а оплата праці позивача проводилася в розмірах, як і іншим спеціалістам цієї ради.

Кваліфікаційним довідником посад службовців, затвердженим постановою Держкомпраці СРСР від 14.01.1969 року №15 та Загальносоюзним класифікатором професій робітників і посад службовців, затвердженим постановою Державного комітету СРСР зі стандартів від 27.08.1986 року № 016, передбачено, що посада головного бухгалтера відноситься до посад службовців.

Проаналізувавши наведене вище, суд приходить до висновку, що період роботи позивача на посаді головного бухгалтера Косиковецької сільської ради з 09.08.1989 року по 02.01.2002 року повинен зараховуватись до стажу державної служби.

Керуючись ст..ст.7,8,9,11,71,86,99,158,159,161,162,163,167 КАС України, суд –

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити.

Визнати дії Управління пенсійного фонду в Новоушицькому районі щодо відмови ОСОБА_2 Павліні у призначенні пенсії державного службовця неправомірними.

Зобов»язати Управління пенсійного фонду в Новоушицькому районі призначити ОСОБА_2 пенсію державного службовця з лютого 2013 року.

Присудити з Державного бюджету України на користь ОСОБА_2 34 гривні 41 коп. понесених судових витрат по сплаті судового збору.

Апеляційна скарга на постанову подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Новоушицький районний суд протягом десяти днів з дня проголошення постанови, з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Якщо постанову було постановлено без участі особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя:

ОСОБА _4

Джерело: ЄДРСР 30826385
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку