open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
69 Справа № 813/52/13-а
Моніторити
Постанова /20.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /22.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /31.05.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2016/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.08.2016/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.08.2016/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /08.07.2016/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.06.2016/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2016/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /10.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /30.12.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /27.01.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /27.12.2013/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.12.2013/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /26.11.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.03.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Постанова /15.03.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2013/ Львівський окружний адміністративний суд
emblem
Справа № 813/52/13-а
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Постанова /20.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /19.02.2020/ Касаційний адміністративний суд Ухвала суду /13.07.2017/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /22.06.2017/ Вищий адміністративний суд України Постанова /31.05.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /10.05.2017/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /30.11.2016/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /16.08.2016/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /05.08.2016/ Львівський апеляційний адміністративний суд Постанова /08.07.2016/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /23.06.2016/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /12.03.2016/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /10.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /10.02.2016/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /30.12.2015/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /27.01.2014/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /27.12.2013/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /23.12.2013/ Вищий адміністративний суд України Ухвала суду /26.11.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /29.10.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /09.07.2013/ Львівський апеляційний адміністративний суд Ухвала суду /15.03.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Постанова /15.03.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /11.03.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /20.02.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /30.01.2013/ Львівський окружний адміністративний суд Ухвала суду /08.01.2013/ Львівський окружний адміністративний суд

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 березня 2013 року № 813/52/13-а

12 год. 35 хв.

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючий - суддя Коморний О.І.,

секретар судового засідання - Ячмінська Я.О.

з участю

представника позивача Серватяк Л.З.

представника відповідача Федорович Т.О.

представника третьої особи ОСОБА_3

третьої особи ОСОБА_4

третьої особи не прибув

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Департаменту містобудування Львівської міської ради до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області про визнання недійсним дозволу на виконання будівельних робіт та зобов'язання до вчинення дій, треті особи без права самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_4, ОСОБА_6, треті особи без права самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТзОВ «Кіносвіт», ТзОВ «Асбуд-Інвест».

Обставини справи.

Позивач, Департамент містобудування Львівської міської ради, звернувся 02.01.2013 року до Львівського окружного адміністративного суду з позовом про визнання недійсним дозволу на виконання будівельних робіт та зупинення здійснення будівельних робіт до моменту його належного оформлення.

Ухвалою від 08.01.2013 року позовна заява залишена без руху, оскільки таку позивачем подано без додержання вимог встановлених п.4 ч. 1 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства, а саме, позивачем не обґрунтовано право звертатися до адміністративного суду в порядку адміністративного судочинства з позовними вимогами до ТзОВ «Асбуд-Інвест» і ТзОВ «Кіносвіт», які не є суб'єктами владних повноважень.

Позивачем 28.01.2013 року подано заяву про усунення недоліків в позовній заяві, в якій просить суд :

- поновити Департаменту містобудування Львівської міської ради строк для звернення із позовом до суду;

- визнати неправомірними дії Інспекції державного-архітектурно будівельного контролю у Львівській області щодо реєстрації 03.11.2011 р. дозволу на виконання будівельних робіт №ЛВ 11411069984;

- скасувати реєстрацію дозволу на виконання будівельних робіт від 03.11.2011 р. №ЛВ 11411069984

- зобов'язати Інспекцію державного-архітектурно будівельного контролю у Львівській області вжити дії щодо припинення будівельних робіт з реконструкції ТзОВ "Кіносвіт" нежитлових приміщень 1-го поверху будинків на пр. Т.Шевченка, 3 і пл. Галицькій, 15 під торговельно-розважальний центр.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що оскільки ТзОВ "Кіносвіт" не зверталося до Департаменту містобудування Львівської міської ради за погодженням робочого проекту на будівництво, проектна документація позивачем не погоджувалася, архітектурно-планувальне завдання надане ТзОВ "Кіносвіт" втратило чинність, містобудівних умов та обмежень ТзОВ "Кіносвіт" не отримувало, відтак у відповідача були відсутні правові підстави для видачі ТзОВ "Кіносвіт" дозволу на будівництво.

Провадження у справі відкрито відповідно до ухвали від 30.01.2013 року та залучено до участі у розгляді справі на стороні відповідача третіми особами без права самостійних вимог на предмет спору - ТзОВ "Кіносвіт" та ТзОВ «Асбуд-Інвест».

У судовому засіданні 04.03.2013 року судом, згідно поданих через канцелярію суду клопотань, залучено до участі у розгляді справи на стороні позивача третіх осіб без права самостійних вимог на предмет спору - ОСОБА_4 та ОСОБА_6.

Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав викладених у позовній заяві, просить позов задовольнити.

Відповідачем подано письмове клопотання (т.1 а.с.68-70) відповідно до якого відповідач проти позову в частині визнання дії інспекції ДАБК у Львівській області заперечує, а в частині вимог про скасування дозволу на виконання будівельних робіт № ЛВ 11411069984 від 03.11.2011 р. позов визнає.

Представник відповідача у судовому засіданні зазначене клопотання підтримав, пояснив, що ТзОВ "Кіносвіт" на час отримання дозволу подано до інспекції ДАБК всі необхідні документи передбачені чинним законодавством. Подання для отримання дозволу архітектурно-планувального завдання чинним законодавством не передбачено. Якщо Постановою КМУ №466 передбачалося б надання такого документа як містобудівні умови та обмеження, архітектурно-планувального завдання, інспекція відмовила б у видачі дозволу.

Представник третьої особи без права самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ТзОВ "Кіносвіт" проти позову та його часткового визнання відповідачем заперечив повністю з підстав викладених у письмовому запереченні (т.1 а.с.64-66). Пояснив, що ТзОВ "Кіносвіт" для отримання дозволу на виконання будівельних робіт подано до інспекції ДАБК всі документи передбачені чинним законодавством. Зазначив, що будівництво розпочате ще у 2007 році з розбирання існуючої будівлі, що перебувала у аварійному стані, а оскільки будівництво ведеться у історичній центральній частині міста, процедура отримання всіх необхідних висновків, погоджень, дозволів та експертиз тривала до 2011р. Відтак, дозвіл на будівництво та архітектурно-планувальне завдання свою чинність через зміни у законодавстві не втратили. Просить у задоволенні позову відмовити.

Третя особа на стороні позивача без права самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_4 позовні вимоги підтримала повністю, надала пояснення, відповідно до яких вважає, що будівництво порушує її право на житло, зазначає, що ТзОВ "Кіносвіт" не зверталося до ЛМР за отриманням містобудівних норм та обмежень, на будівництво немає історико-містобудівного обґрунтування, будівництво не погоджене з Державною службою з питань національної культурної спадщини Міністерства культури, мешканців не було повідомлено про плани забудовників, відсутні акти обстеження цілісності квартир, у яких з'явилися тріщини, будівництво порушує інсоляційний режим, за її заявою почато досудового розслідування про вчинене кримінальне правопорушення по даному будівництву, просить позов задовольнити.

Суд заслухав пояснення представників сторін, третіх осіб, повно, всебічно та об'єктивно оцінив подані докази в їх сукупності та

в с т а н о в и в:

За результатами розгляду проектних пропозицій реконструкції та розширення нежитлових приміщень перших поверхів будинків №3 на пр. Шевченка та №15 на пл. Галицькій у м. Львові та пристосування їх під торговельно-розважальний центр, Управлінням архітектури і містобудування Львівської міської ради 28.12.2005 року погоджено подані ТзОВ "Кіносвіт" проектні пропозиції з прийнятими техніко-економічними показниками (т.1 а.с.167).

Ухвалою Львівської міської ради від 16.03.2006 року № 3469 (т.1 а.с.250) ТзОВ «Кіносвіт» передано в оренду терміном на 10 років земельну ділянку площею 0,1040 га розташовану за адресою м. Львів пр. Т. Шевченка, 3 - пл. Галицька, 15.

На підставі вказаної ухвали 30.03.2006 року між ТзОВ «Кіносвіт» і Львівською міською радою укладено договір оренди землі терміном дії до 16.03.2016 року (т.1 а.с.100-105), пунктом 30 якого передбачено, що орендар має право за письмовою згодою орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі.

Згідно з ч.1 ст.24 Закону України «Про планування і забудову територій» від 20.04.2000 р. №1699-ІІІ (у редакції до 20.09.2006р.) фізичні та юридичні особи, які мають намір здійснити будівництво об'єктів містобудування на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи користування, зобов'язані отримати від виконавчих органів відповідних рад, Київської та Севастопольської міської державної адміністрацій, у разі делегування їм таких повноважень відповідними радами, дозвіл на будівництво об'єкта містобудування (далі - дозвіл на будівництво).

Виконавчим комітетом Львівської міської ради 07.04.2006 року прийнято рішення №567 "Про проектування та реконструкцію ТзОВ "Кіносвіт" нежитлових приміщень 1-го поверху будинків на пр. Т.Шевченка, 3 і пл. Галицькій 15 під торговельно-розважальний центр (т.1 а.с.18), відповідно до якого дозволено ТзОВ "Кіносвіт" проектування реконструкції нежитлових приміщень 1-го поверху будинків на пр. Т.Шевченка, 3 і пл. Галицькій.15 під торговельно-розважальний центр з отриманням у встановленому порядку в управлінні архітектури і мостобудування вихідних даних на проектування реконструкції нежитлових приміщень 1-го поверху вказаних будинків під торговельно-розважальний центр, з розробкою у ліцензованій проектній організації робочого проекту, його погодженням в управлінні архітектури та містобудування, отриманням в інспекції держархбудконтролю дозволу на виконання будівельних робіт.

Відповідно до ч. 5-6, 14 ст. 24 Закону України «Про планування і забудову територій» (у редакції станом на 16.05.2007р.) дозвіл на будівництво дає право замовникам на отримання вихідних даних на проектування, здійснення проектно-вишукувальних робіт та отримання дозволу на виконання будівельних робіт у порядку, визначеному цим Законом. Дозвіл на будівництво надається на підставі комплексного висновку щодо відповідності запропонованого будівництва містобудівній документації, державним будівельним нормам, місцевим правилам забудови (далі - комплексний висновок). Дозвіл на будівництво об'єкта містобудування не дає права на початок виконання будівельних робіт без одержання відповідного дозволу Державної архітектурно-будівельної інспекції України або її територіальних органів (далі - інспекції державного архітектурно-будівельного контролю).

Інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю Львівської міської ради видано ТзОВ "Кіносвіт» дозвіл на виконання будівельних робіт №209/07 від 15.05.2007р. (т.1 а.с.15) на роботи з реконструкції нежитлових приміщень 1-го поверху будинків на пр. Т.Шевченка 3 і пл. Галицькій 15 під торговельно-розважальний центр (розбирання будівлі) згідно рішення виконавчого комітету №567 від 07.04.2006 р. та проектної документації розробленої ТзОВ "Гражда", узгодженої та зареєстрованої Управлінням архітектури і містобудування від 28.12.2005р. №2-12375/20. Основні етапи робіт зазначені у вказаному дозволі на виконання будівельних робіт: роботи з реконструкції нежитлових приміщень 1-го поверху будинків на пр. Т.Шевченка 3 і пл. Галицькій 15 під торговельно-розважальний центр (розбирання будівлі).

Проектні пропозиції реконструкції нежитлових приміщень першого поверху на пр. Шевченка 3 та на пл. Галицькій 15 проходили громадські обговорення, що підтверджується протоколом громадських слухань (т.1 а.с.234-238).

Відповідно до ст. 29 Закону України «Про планування та забудову територій» (у редакції станом на 22.02.2007р.), дозвіл на виконання будівельних робіт - це документ, що засвідчує право забудовника та підрядника на виконання будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд, видачу ордерів на проведення земляних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю, які ведуть реєстр наданих дозволів.

На час видачі ТзОВ "Кіносвіт» дозволу на виконання будівельних робіт №209/07 від 15.05.2007р. Закон України «Про планування та забудову територій» не містив такого поняття як дозвіл на виконання підготовчих робіт, відтак зазначення у дозволі на виконання будівельних робіт №209/07 від 15.05.2007р. «розбирання будівлі» є одним з етапів будівництва і свідчить проте, що ТзОВ «Кіносвіт» розпочато будівництва.

Твердження позивача і відповідача, що початком будівництва слід вважати дату отримання дозволу на виконання будівельних робіт від 03.11.2011р. є припущенням, оскільки не містить посилань на конкретну норму чинного законодавства.

Згідно ст.27 Закону України «Про планування та забудову територій» (у редакції станом на 16.05.2007р.), фізичні та юридичні особи, які отримали дозвіл на будівництво об'єкта містобудування, або юридичні особи, які отримали рішення сільської, селищної, міської ради чи уповноваженого на те виконавчого органу про погодження місця розташування об'єкта, мають право на одержання вихідних даних на проектування цього об'єкта та здійснення проектно-вишукувальних робіт.

Надання вихідних даних фізичним та юридичним особам у повному обсязі забезпечується виконавчими органами відповідних міських рад або відповідними районними державними адміністраціями не пізніше ніж через два місяці після подання письмової заяви про надання цих даних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, крім випадку, передбаченого частиною сьомою цієї статті. Для проектування об'єктів, що згідно із статтею 22 цього Закону визначені як переважні види забудови в межах окремої зони, замість архітектурно-планувального завдання як вихідні дані використовуються єдині умови і обмеження забудови земельних ділянок, визначені місцевими правилами забудови.

Погодження вихідних даних у разі необхідності з підприємствами, установами та організаціями, що надають технічні умови, або отримання додаткової інформації від них здійснюється спеціально уповноваженими органами з питань містобудування та архітектури. У технічних умовах не допускається дублювання положень державних норм, стандартів і правил.

Архітектурно-планувальне завдання (АПЗ) на проектування та реконструкцію нежитлових приміщень 1-го поверху будинків на пр. Т.Шевченка 3 і пл. Галицькій 15 під торгівельно-розважальний центр затверджене 21.06.2008 року (т.1 а.с.16-17), відповідно до якого обмеження щодо поверховості встановлено в 6 поверхів.

При розробці проектної документації ТзОВ "Кіносвіт" отримано позитивні: висновок державної експертизи 2008№739КБ від 26.08.2009р. (т.1 а.с.241), висновок Львівської обласної санітарно епідеміологічної станції №617в-162/01,02 (т.1 а.с.242-243), експертний висновок Управління з питань наглядово-профілактичної діяльності Головного управління МНС України в Львівській області №13/1/2232 від 23.04.2009р. (т.1 а.с.244), висновок державної екологічної експертизи №11-14673 від 27.11.08р. (т.1 а.с.245), висновок експертизи з питань охорони праці та промислової безпеки №2173.09.46.40.30.0/3066 від 03.04.2009 р. (т.1 а.с.246-248), експертний висновок територіального управління по Львівській області Державної інспекції з енергозбереження №09В1400254545088А від 17.04.2009р. та отримано висновки про технічний стан фундаментів прилеглих будинків до проектуючого об'єкта, технічні висновки про проведення обстеження технічного стану та визначення несучої здатності конструкцій будинків №3, №5 на проспекті Т. Шевченка та №15 на площі Галицькій, технічні висновки про інженерно-геологічні умови ділянки розташування споруди (т.1 а.с.170-230).

Позитивний комплексний висновок державної експертизи №2008№793 по проекту "Реконструкція нежитлових приміщень першого поверху будинків №3 на пр. Шевченка і №15 на пл. Галицькій в м. Львові та їх пристосування під торгівельно-розважальний центр" ТзОВ "Кіносвіт" отримано 26.08.2010р (т.1 а.с.93), після чого отримано погодження управління охорони культурної спадщини Львівської обласної державної адміністрації №8/281 від 31.03.2011р. (т.2 а.с.3), погодження Державної служби з питань національної культурної спадщини №22-969/21 від 20.04.2011р. (т.2 а.с.4) і позитивний висновок Управління охорони історичного середовища №04/2534 від 28.07.2011р. (т.2 а.с.2),

ТзОВ "Кіносвіт" 27.10.2011 р. подано відповідачеві заяву про надання дозволу на виконання будівельних робіт (т.1 а.с.91) з "Реконструкції нежитлових приміщень першого поверху будинків №3 на пр. Шевченка та №15 на пл. Галицькій в м. Львові та їх розширення під торгівельно-розважальний центр з документами (т.1 а.с.93-146) згідно додатка (т.1 а.с.92).

Інспекцією державного архітектурно будівельного контролю у Львівській області 03.11.2011 року видано ТзОВ "Кіносвіт дозвіл на виконання будівельних робіт № ЛВ 11411069984 (т.1 а.с.14), відповідно до якого ТзОВ "Кіносвіт" дозволено виконання будівельних робіт з реконструкції нежитлових приміщень першого поверху будинків №3 на пр. Т. Шевченка та №15 на пл. Галицькій у м. Львові та їх розширення під торгівельно-розважальний центр відповідно до проектної документації розробленої ТзОВ "Гражда" та позитивного комплексного висновку державної експертизи ДП "Укрдержбудекспертиза" від 26.08.2010р. 2008№793.

Відповідно до ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011р. № 3038-VI, право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням або зареєстрованою декларацією про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об'єктах будівництва, що належать до IV і V категорій складності, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається відповідними інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» замовник має право виконувати будівельні роботи щодо об'єктів, які належать до IV і V категорії складності після видачі йому органом архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт.

Згідно ч. 3 ст. 37 цього Закону форма дозволу на виконання будівельних робіт, форма заяви, що подається для його отримання, перелік документів, що додаються до заяви, форма відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт, порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Відповідно до ст.9 Закону України «Про архітектурну діяльність» будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об'єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Згідно абз. 3 ст.23 Закону України «Про архітектурну діяльність» замовники на проектування і будівництво об'єктів архітектури мають право затверджувати проект, якщо він не суперечить законодавству, містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки.

Архітектурно-планувальне завдання, як складова вихідних даних для проектування, скасоване з прийняттям Закону України від 16.09.2008р. №509-У1 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву» та втратою чинності у травні 2009року постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1999р. №2328 «Про Порядок надання архітектурно-планувального завдання та технічних умов щодо інженерного забезпечення об'єкта архітектури і визначення розміру плати за їх видачу».

Прикінцевими положеннями. Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння будівництву» передбачалося, що дозвіл на будівництво об'єкта містобудування, вихідні дані (архітектурно-планувальне завдання) та технічні умови щодо інженерного забезпечення) та дозвіл на виконання будівельних робіт, отримані до набрання чинності окремих статей цього Закону (до 15.04.2009 року), зберігають чинність протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом, а щодо об'єктів містобудування, будівництво яких розпочато - до завершення їх будівництва.

Вказаний Закон набрав чинності з дня його опублікування 14.10.2008р., отже, максимальний термін дії архітектурно-планувальних завдань, виданих для об'єктів, не розпочатих будівництвом, 14.10.2010р.

Однак, як встановлено судом з матеріалів справи, ТзОВ «Кіносвіт» розпочато будівництво згідно дозволу на виконання будівельних робіт Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Львівської міської ради видано ТзОВ "Кіносвіт» №209/07 від 15.05.2007р. (т.1 а.с.15).

Теж саме випливає з листа юридичного управління Львівської міської ради від 27.08.2010р. №1104/вих -2424 (т.1 а.с.233), адресованого ТзОВ "Кіносвіт" 9610 з приводу надання правового роз'яснення щодо чинності рішення виконавчого комітету № 567 від 07.04.2006 р. «Про проектування та реконструкцію ТзОВ «Кіносвіт» нежитлових приміщень 1-го поверху будинків на пр. Т. Шевченка, 3 і пл. Галицькій, 15 під торговельно-розважальний центр», де ТзОВ «Кіносвіт» роз'яснено, що оскільки інспекцією держархбудконтролю Львівської міської ради 15.05.2007 р. видано дозвіл на виконання будівельних робіт, то вказаним підтверджується те, що ТзОВ «Кіносвіт» розпочато виконання будівельних робіт, отже, рішення виконавчого комітету № 567 від 07.04.2007р. не припинило своєї дії.

Разом з тим, відповідно до п. 18 Порядку виконання будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. N 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт», для отримання дозволу замовник (його уповноважена особа) має право подати особисто або надіслати рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції за місцезнаходженням об'єкта заяву про отримання дозволу за формою згідно з додатком 5.

До заяви додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або письмова згода його власника на проведення будівельних робіт у разі реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єкта; копія ліцензії, яка дає право на виконання будівельних робіт, засвідчена в установленому порядку (обов'язково подається до 1 червня 2012 р.); копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; копії кваліфікаційних сертифікатів, засвідчені в установленому порядку, подаються з 1 червня 2012 р. (крім сертифікатів інженерів технічного нагляду, які подаються з дня набрання чинності цим Порядком).

Згідно п.19 вказаного Порядку, Інспекція протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви приймає рішення про надання дозволу або відмову в його видачі.

Підставою для відмови у видачі дозволу є згідно п. 20 цього Порядку: неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; виявлення недостовірних відомостей у поданих документах.

Таким чином, наявність чи відсутність у ТзОВ «Кіносвіт» архітектурно-планувального-завдання чи містобудівних обмежень, подання яких не передбачено для отримання дозволу на виконання будівельних робіт, жодним чином не впливає на правомірність видання 03.11.2011 р. інспекцією ДАБК у Львівській області дозволу ТзОВ «Кіносвіт на виконання будівельних робіт

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Судом встановлено, і не заперечується відповідачем, що ТзОВ "Кіносвіт" подано всі документи передбачені Постановою КМУ №466 від 13.04.2011р. Вимагати подання інших документів, не передбачених вказаною постановою, відповідач в силу ст.19 Конституції України не мав права, а отже дозвіл на виконання будівельних робіт видано відповідачем ТзОВ "Кіносвіт" на підставі. в порядку та спосіб передбачений чинним законодавством.

Оскільки згідно з ч. 4 ст. 51 КАС України суд не приймає відмови позивача від адміністративного позову, визнання адміністративного позову відповідачем і не визнає умов примирення сторін, якщо ці дії суперечать закону або порушують чиї не будь права чи інтереси, суд не приймає визнання відповідачем позову в частині скасування дозволу на виконання будівельних робіт, оскільки з огляду на встановлені фактичні обставини справи та норми чинного законодавства, такі дії по визнанню позову суперечать закону та порушують права третьої особи ТзОВ "Кіносвіт".

Завданням адміністративного судочинства відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

Закріплений у ч.1 ст.11 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Вміщений у ч. 2 цієї ж статті принцип диспозитивності визначає, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідного до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

Відповідно до ч. 1 ст. 138 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Згідно з частиною 2 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на всі публічно-правові спори, крім тих, для яких законом встановлено інший порядок судового вирішення.

У пункті 1 частини 1 статті 3 КАС України, справу адміністративної юрисдикції визначено, як переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства, у тому числі на виконання делегованих повноважень.

Суб'єктом владних повноважень є орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини 1 статті 3 КАС України).

Пунктом 8 частини 1 статті 3 КАС України визначено, що позивачем у адміністративній справі також є суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.17 Кодексу адміністративного судочинства України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 50 КАС України встановлено, що позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб'єкти владних повноважень.

Згідно з ч. 2 ст.18 КАС України, окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією зі сторін є орган державної влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, обласна рада, Київська або Севастопольська міська рада, їх посадова чи службова особа, крім випадків, передбачених цим Кодексом, та крім справ з приводу їхніх рішень, дій чи бездіяльності у справах про адміністративні проступки та справ, які підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам.

Суб'єкти владних повноважень, згідно з ч.3 ст.6 КАС України, мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України. У випадках, установлених законом, до суду можуть звертатися органи та особи, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб (ч.2 ст.6 КАС України).

З вищевказаних норм КАС України випливає, що до адміністративної юрисдикції також відносяться спори, позивачем у яких є суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява у випадках, встановлених законом.

Позивач звернувся до суду як суб'єкт владних повноважень, оскільки у спірних правовідносинах з приводу видачі дозволу, що виникли між ТзОВ «Кіносвіт» та Інспекцією ДАБК у Львівській області участі не брав. Жодних рішень щодо позивача Інспекція ДАБК у Львівській області приймала, а отже у даній справі відповідач не є по відношенню до позивача суб'єктом владних повноважень

Водночас, системний аналіз норм Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» дає підстави для висновку, що органи та посадові особи місцевого самоврядування мають право звертатися до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які обмежують права територіальних громад, повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Отже, підставою для звернення органу місцевого самоврядування до органів виконавчої влади щодо визнання незаконними його рішень є обмеження в зв'язку з цим права територіальних громад, повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування (зокрема, частина 4 статті 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, і лише в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається відповідно до ч.2 ст.71 КАС України на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч.1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Проте, жодних доказів того, що оскаржуваний дозвіл обмежує права територіальної громади чи повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування у матеріалах справи немає.

В процесі розгляду справи суб'єкт владних повноважень - Департамент містобудування Львівської міської ради доводів про те, яким чином оскаржуваний дозвіл обмежує права територіальної громади чи повноваження органів та посадових осіб місцевого самоврядування не навів, як і не вказав якими нормами діючого законодавства передбачено право Департаменту містобудування Львівської міської ради звертатися до адміністративного суду з позовом про скасування виданого відповідачем третій особі дозволу на виконання будівельних робіт, а відтак, позивач нележними та допустимими доказами не довів своє право на звернення з таким позовом до адміністративного суду.

Суд також, констатує, що правовідносини щодо видачі дозволу на виконання будівельних робіт виникли між відповідачем та ТзОВ "Кіносвіт".

Посилання третьої особи на стороні позивача на відсутність у ТзОВ "Кіносвіт" необхідних дозвільних документів спростовані матеріалами справи, водночас жодних належних та допустимих доказів порушення прав третьої особи саме в сфері публічних відносин при видачі відповідачем ТзОВ "Кіносвіт" дозволу на виконання будівельних робіт, захист яких є завданням адміністративного судочинства, матеріали справи не містять.

Суд не бере до уваги долучений до справи протокол громадських слухань щодо реконструкції нежитлових приміщень на пр. Т.Шевченка 3 і пл. Галицька 15 під торгово-розважальний центр, що відбулися 11.01.2013 р. (а.с.83-85) та повідомлення про початок досудового розслідування від 01.02.2013 року за заявою про вчинене кримінальне правопорушення (т.1 а.с.87), оскільки такі не є належними та допустимими доказами та взагалі не стосуються видачі відповідачем 03.11.2011 року дозволу ТзОВ «Кіносвіт» на виконання будівельних робіт.

З урахуванням встановлених фактичних обставин справи в їх сукупності та вищенаведених норм законодавства, суд дійшов висновку про безпідставність та необґрунтованість позовних вимог, порушення прав позивача та третьої особи на стороні позивача є надуманим та бездоказовим, часткове визнання відповідачем позовних вимог не ґрунтується на нормах чинного законодавства та порушує права третьої особи на стороні відповідача, відтак у задоволенні позову слід відмовити повністю.

Керуючись ст. ст. 7-14, 50, 71, 86, 112, 113, 143, 158, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

постановив:

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

2. Судові витрати покласти на позивача.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст постанови складено та підписано 20.03.2013 року о 11:00 год.

Суддя Коморний О.І.

Джерело: ЄДРСР 30089756
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку