open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" вересня 2012 р.

справа № 2а-26/11

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Бишевської Н.А.

суддів: Добродняк І.Ю Семененка Я.В.

при секретарі судового засідання: Пасічник Т.В.

представників сторін:

позивача : - ОСОБА_2;

відповідача: - Кузьміна І.С. дов. від 02.08.12р. №09-19/8792;

розглянувши у відкритому судовому засіданні

апеляційну скаргу Головного управління юстиції в Дніпропетровській області

на постанову Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 02 березня 2011 р. у справі № 2а-26/11

за позовом ОСОБА_2

до Комісії з встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною при Кабінеті Міністрів України

про порушення законодавства при визначенні Комісією надбавки до пенсії за особливі заслуги перед Україною, -

ВСТАНОВИВ:

Подано позов, згідно якого, позивач, з урахуванням уточнень та змін до позову просив зобов'язати відповідача змінити текст рішення Комісії, відповідно ст.5 цього Закону в такій редакції: "Встановити ОСОБА_2 пенсію за особливі заслуги перед Україною з 1 лютого 2002 року. До призначеної йому пенсії за віком, відповідно Закону України "Про пенсійне забезпечення," встановити надбавку згідно ст.5 Закону України "Про пенсії за особливі заслуги перед Україною" у розмірі 70% пенсії за віком, на яку він має право згідно з Законом України "Про пенсійне забезпечення" ; захистити його право на одержання пенсії за особливі заслуги, передбачене ст.5 цього Закону, захищеного ст.8, ст.22 Конституції України і порушене відповідачем; зобов'язати відповідача виплатити не одержані своєчасно суми пенсії за особливі заслуги відповідно частині 2 ст.13 цього Закону. Просив поновити йому строк звернення до адміністративного суду за захистом своїх прав, оскільки він є людиною похилого віку, звертався з вирішенням питання до суду неодноразово, але неправильно формував вимоги, оскільки у праві досконально необізнаний.

Постановою Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 02 березня 2011 р. у справі № 2а-26/11 адміністративний позов ОСОБА_2 до Комісії з встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною при Кабінеті Міністрів України про порушення законодавства при визначенні Комісією надбавки до пенсії за особливі заслуги перед Україною - задоволено частково. Поновлено строк звернення до суду. Зобов`язано комісію з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною при Кабінеті Міністрів України внести зміни до рішення комісії від 09 січня 2002 року про «встановлення ОСОБА_2 пенсію за особливі заслуги перед Україною за віком. До призначеної йому пенсії за віком відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення»встановити надбавку згідно із ст.5 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною»в розмірі 90 грн. 30 коп. (70 відсотків пенсії, на яку він має право згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення») з 1 лютого 2002р.», а саме виключити з тексту рішення встановлений розмір «90 грн. 30 коп.»та дужки в контексті -«(»… 70 відсотків пенсії, на яку він має право згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення»… «)»тощо. В решті позову - відмовлено.

Постанову суду мотивовано відсутністю у комісії права на встановлення чітко визначеного конкретною сумою, розміру пенсії.

Не погодившись з постановою суду, подано апеляційну скаргу Головного управління юстиції в Дніпропетровській області, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати постанову Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 02 березня 2011 р. у справі № 2а-26/11, як таку що винесена з порушенням норм матеріального та процесуального права. Вважає, що суд не прийняв до уваги того факту, що розмір пенсії комісією встановлено на підставі довідки, наданої територіальним управлінням Пенсійного фонду України, в якому чітко визначено суму, яка станом на час призначення надбавки позивачу, становила 70% пенсії.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення позивача та представника відповідача колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як встановлено судом попередньої інстанції та підтверджено матеріалами справи, згідно витягу з протоколу № 13 Комісії з встановлення пенсій за особливі заслуги перед Україною при КМУ від 09 січня 2002 року, рішенням Комісії з встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною при Кабінеті Міністрів України від 09.01.2002 року за клопотанням Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 18.12.2001 року ОСОБА_2 згідно зі статтею 5 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною»від 01.06.2000 року з 01.02.2002 року встановлено надбавку до пенсії за віком у розмірі 70 відсотків пенсії, на яку він мав право згідно з Законом України «Про пенсійне забезпечення», що на той момент складало 90,30 грн.

Зокрема, в рішенні зазначено: «Встановити ОСОБА_2 пенсію за особливі заслуги перед Україною за віком. До призначеної йому пенсії за віком відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення»встановити надбавку згідно ст.5 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною»в розмірі 90 грн. 30 коп. (70% пенсії, на яку він має право згідно з Законом України «Про пенсійне забезпечення») з 1 лютого 2002 року.

З довідки Красногвардійського районного управління Пенсійного фонду України м. Дніпропетровська від 20.02.2002 року вбачається, що ОСОБА_2 одержував пенсію за віком з 01.01.2002 року відповідно до статті 19 Закону України «Про пенсійне забезпечення»у розмірі 129,00 гривень.

Позивач, вважаючи, що порушене його право на отримання належного розміру надбавки до пенсії оскаржив дії відповідача до суду.

Суд першої інстанції, задовольняючи частково позовні вимоги вказав, що Комісія з встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною при Кабінеті Міністрів України не врахувавши те, що розмір пенсії змінюється та у зв'язку з цим має перераховуватись розмір надбавки до пенсії за віком, не маючи на те повноважень всупереч Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною»від 01.06.2000 року встановила ОСОБА_2 надбавку у розмірі 90 грн. 30 коп. та в дужках зазначила відсоток. Суд вказав, що таке викладення суті протоколу суперечить нормі Закону та порушує право позивача на отримання щомісячно надбавки до пенсії у розмірі 70 відсотків.

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду вважає можливим погодитись з висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Згідно ст.3 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною»від 01.06.2000 року № 1767-ІІІ в редакції, станом на момент призначення пенсії (надалі -Закон №1767)за цим законом встановлюються пенсії за віком, по інвалідності, у разі втрати годувальника та вислугу років.

У відповідності до статті 4 Закону №1767, пенсії за особливі заслуги встановлюються громадянам, зазначеним у статті 1 цього Закону, які мають право на пенсію за віком, по інвалідності, у разі втрати годувальника відповідно до закону.

Статтею 5 Закону №1767 визначено, що пенсії за особливі заслуги встановлюються виходячи з розміру пенсії за віком, по інвалідності, у разі втрати годувальника, на яку має право особа згідно з законом. До зазначеної пенсії встановлюється надбавка у розмірі від 50 до 80 відсотків пенсії за віком, по інвалідності, у разі втрати годувальника, яка визначається Комісією залежно від заслуг особи.

Згідно з пунктом 3 Положення про Комісію з встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною при Кабінеті Міністрів України, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2000 року № 1578 (далі Положення), основними завданнями Комісії з встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною при Кабінеті Міністрів України є призначення пенсій особам, які, мають особливі заслуги перед Україною, а в разі смерті цих осіб - членам їх сімей.

Відповідно до ст. 58 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», на Пенсійний фонд покладене керівництво та управління солідарною системою, збір, акумуляція та облік страхових внесків, призначення пенсії та підготовка документів для її виплати, забезпечення своєчасного і в повному обсязі фінансування та виплати пенсій, допомоги на поховання, здійснення контролю за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду, вирішення питань, пов'язаних з веденням обліку пенсійних активів застрахованих осіб на накопичувальних пенсійних рахунках, здійснення адміністративного управління Накопичувальним фондом та інші функції, передбачені Законом і статутом Пенсійного фонду.

У відповідності до п. 15 Положення «Про Пенсійний фонд України», Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження через створені в установленому порядку територіальні управління.

Частина 2 статті 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язанні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на викладене, Комісії з встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною при Кабінеті Міністрів України надано право призначати пенсії особам, які, мають особливі заслуги перед Україною і розмір цих пенсій, встановлюючи його у відсотковому значенні до пенсії за віком, по інвалідності, у разі втрати годувальника відповідно до заслуг особи. Жодного положення про встановлення розміру пенсії Комісією не у відсотковому, а у визначеному чіткою сумою розмірі, законодавство не містить.

Внаслідок викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що Комісією з встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною при Кабінеті Міністрів України під час визначення розміру пенсії не враховано норм законодавства, які регулюють процес визначення розміру пенсії та винесено рішення з перевищенням наданих повноважень. Враховуючи, що комісією, окрім чітко визначеної в грошовому еквіваленті суми пенсії також встановлено і розмір пенсії за особливі заслуги перед Україною у відсотковому відношенні до пенсії, на яку позивач має право згідно із Законом України «Про пенсійне забезпечення»і цей розмір складає 70 відсотків, колегія суддів вважає, що висновок суду першої інстанції про необхідність задоволення позовних вимог в тій редакції, яка зазначена в резолютивній частині постанови Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 02 березня 2011 р. у справі № 2а-26/11 є правомірним.

Зважаючи на не оскарження постанови суду в частині відмови в задоволенні позовних вимог, враховуючи не встановлення колегією суддів порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи в цій частині, з урахуванням ст.195 КАС України та вимог апеляційної скарги, колегія суддів з урахуванням викладеного у сукупності, вважає за необхідне постанову суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу -без задоволення.

Керуючись ст.ст. 196, 198, 200, 205, 206 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Головного управління юстиції в Дніпропетровській області на постанову Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 02 березня 2011 р. у справі № 2а-26/11 - залишити без задоволення.

Постанову Красногвардійського районного суду м. Дніпропетровська від 02 березня 2011 р. у справі № 2а-26/11 - залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена відповідно до ст. 212 КАС України.

Головуючий: Н.А. Бишевська

Суддя: І.Ю. Добродняк

Суддя: Я.В. Семененко

Джерело: ЄДРСР 30070568
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку