open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 2107/1-236/11

ВИРОК

іменем України

04.09.2012

04 вересня 2012 року м. Генічеськ

Генічеський районний суд Херсонської області у складі:

головуючого судді Крапівіна О.П.

при секретарі Голузей О.І.

за участю прокурора Гальченко В.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Генічеську кримінальну справу за обвинуваченням

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, народився с. Зелене Красиловського району Хмельницької області, українця, громадянина України, раніше не судимого, ФОП з 2001 року одружений, мешкає в АДРЕСА_1, раніше не судимого,

у вчиненні злочину,передбаченого, ч.1 ст.364-1, ч.1 ст.209, ч.1 ст.172 КК України,

В С Т А Н О В И В:

ЕПІЗОД №1.

ОСОБА_1 являючись фізичною особою - підприємцем, будучі службовою особою, оскільки постійно обіймав на створеному та очолюваному ним підприємстві посаду, пов'язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно - господарських обов'язків, використовуючи найману робочу силу тобто маючи в штаті підприємства підлеглих йому працівників, розташоване за адресою: АДРЕСА_1, згідно ст. 44 закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»від 25.06.1991 являвся платником збору за забруднення навколишнього природного середовища, в період з 2006 по 2009 роки, в с. Стрілкове Генічеського району Херсонської області, зловживаючи своїм службовим становищем, умисно, з корисливих мотивів, використовуючи службове становище, достовірно знаючи, що відповідно до Постанови КМУ №303 від 01.03.1999 «Про затвердження Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища і стягнення цього збору»табл. №2.4; №2.5, побудований ним полігон для переробки, утилізації твердих побутових відходів знаходиться на відстані менше 3 км. від с. Стрілкове Генічеського району, а також те, що цей полігон не забезпечує повного виключення забруднення атмосферного повітря або водних об'єктів, а тому застосовується коефіцієнт «З», отримавши у 2006 році ліміти на утворення та розміщення відходів у обсязі 1419 тонн, у 2007 році - 1460 тонн, у 2008 році - 1460 тонн, у 2009 році - взагалі не отримавши лімітів, при складанні та подачі до ДШ у Генічеському районі податкового розрахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища, занизив суму збору, в період з 2006-2009 роки на загальну суму 90814,26 грн., а саме:

- у 2006 році при наявності лімітів у обсязі 1419 тонн, фактично завіз на полігон для утилізації 1900 тонн, тобто перевищив ліміт на 481 тонну, при цьому навмисно, з метою заниження суми збору за забруднення навколишнього природного середовища, застосував коригуючи коефіцієнти до базових нормативів збору, а саме 1 і 1, при необхідності застосування коефіцієнтів 3 і 3. Таким чином недораховано та не перераховано до державного бюджету України вказаного збору в сумі 23028,54 грн. грн. у 2007 році при наявності лімітів у обсязі 1460 тонн, фактично завіз на полігон для утилізації 1400 тонн, при цьому навмисно, з метою заниження суми збору за забруднення навколишнього природного середовища, застосував коригуючи коефіцієнти до базових нормативів збору 1і 1,65, при необхідності застосування коефіцієнтів З ІЗ. Таким чином недораховано та не перераховано до державного бюджету України вказаного збору в сумі 8772,85 грн. - у 2008 році при наявності лімітів у обсязі 1460 тонн, фактично завіз на полігон для утилізації 1460 тонн, при цьому навмисно, з метою заниження суми збору за забруднення навколишнього природного середовища, застосував коригуючи коефіцієнти до базових нормативів збору 1 і 1,65, при необхідності застосування коефіцієнтів 3 і 3. Таким чином недораховано та не перераховано до державного бюджету України вказаного збору в сумі 10247,40 грн.

- у 2009 році у відсутності лімітів, фактично завіз на полігон для утилізації 680 тонн, при цьому навмисно, з метою заниження суми збору за забруднення навколишнього природного середовища, застосував коригуючи коефіцієнти до базових нормативів збору 1і 1,60, при необхідності застосування коефіцієнт 3 і 3. Таким чином недораховано та не перераховано до державного бюджету України вказаного збору за в сумі 17052,82 грн.

ОСОБА_1 недорахував до Державного бюджету України збору за забруднення навколишнього природного середовища на загальну суму 59 101,61 грн., що заподіяло істотну шкоду, оскільки сума завданих державі збитків у 100 та більше разів перевищують неоподаткований мінімум доходів громадян.

Крім цього, він же являючись фізичною особою - підприємцем, будучі службовою особою, оскільки постійно обіймав на створеному та очолюваному ним підприємстві посаду, пов'язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно - господарських обов'язків, використовуючи найману робочу силу тобто маючи в штаті підприємства підлеглих йому працівників, розташоване за адресою: АДРЕСА_1, виконавши в повному обсязі злочині дії, а саме достовірно усвідомлюючи, що у 2009 році ним не отримано лімітів для розміщення твердих побутових відходів на полігоні переробки, утилізації твердих побутових відходів, біля с. Стрілкове Генічеського району, але він на протязі 2009 року, навмисно, незаконно, організував вивезення та розмістив на вказаному полігоні, тверді побутові відходи у об'ємі 680 тонн, отримавши за це грошові кошти в сумі 32 459,75 грн., які легалізував шляхом вчинення фінансових операцій, використав для здійснення своєї підприємницької діяльності, а саме закупівля ГСМ, виплата заробітної плати, сплата обов'язкових платежів, інших затрат пов'язаних з розвитком господарської діяльності свого підприємства.

ЕПІЗОД №2.

Крім цього він же, являючись фізичною особою - підприємцем, будучі службовою особою, оскільки постійно обіймав на створеному та очолюваному ним підприємстві посаду, пов'язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно - господарських обов'язків, використовуючи найману робочу силу тобто маючи в штаті підприємства підлеглих йому працівників, розташоване за адресою: АДРЕСА_1 при використанні найманої праці, умисно допустив грубе порушення законодавства України про працю, а саме:

- в порушенні ст.ст. 21, 24, 24-1 КЗпП України, п. 2 Указу Президента України від 03.07.1998 року № 727 «Про спрощену систему оподаткування, звіту та звітності суб'єктів малого підприємництва»,ст. 11 Закону України «Про загальнообов'язкове Державне пенсійне страхування»від 09.07.03, не уклав трудовий договір з вказаними працівниками, не зареєстрував її у Генічеському районному центрі зайнятості та обов'язкових фондах, у встановленому законом порядку, умисно використовував найману працю ОСОБА_2 в якості тракториста, в період з липня 2004 року по вересень 2009 року, ОСОБА_3 в якості тракториста та різноробочого в період з травня 2005 по травень 2009 року, ОСОБА_4 в якості зварювальника та різноробочого в період з грудня 2007 по травень 2009 року, ОСОБА_5 в якості столяра та різноробочого в період з грудня 2007 по травень 2009 року, ОСОБА_6 в якості різноробочого в період з березня 2008 по травень 2009 року;

- в порушенні ст. ЗО Закону України «Про оплату праці»не вів відомості про нарахування та виплату заробітної плати, табеля обліку робочого часу працівників ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6;

- в порушенні ст.ст. 16, 18, 19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб» № 889 від 22.05.03, ст. 10, 13,14 Декрету КМУ «Про прибутковий податок громадян»від 26.12.92 з працівників ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, не утримував та не перераховував до міського бюджету податок з доходів фізичних осіб, не подавав в органи податкової інспекції податкову декларацію вказаних працівників, в результаті чого, лишив на період роботи вказаних найманих працівників, передбачених законодавством України та ст.ст. 43,45,46 Конституції України їх трудових прав, а також перерахування податкових платежів в міський бюджет та обов'язкових платежів до державного фонду.

- в порушенні ст. 191 КЗпП України, прийняв на роботу ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_7, ОСОБА_6 без медичного огляду, в порушені ст. 192 КЗпП України, залучав ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 до надурочних робіт і робіт у вихідні дні, при цьому відповідні фінансові нарахування не здійснював.

Підсудний ОСОБА_1 в суді вину визнав частково, пояснив, що дійсно на свалці працювали люди не оформлені належним чином, так як це специфічна робота та не всі бажють там працювати, тому й не оформлював такі угоди. По факту полігону побутових відходів пояснив, що процедура оформлення документації тривала, а відходи потрібно приймати, крім того керівництво районної державної адміністрації його запевнило у безкарності дій до введення в дію такого об»єкту, то він продовжував таку діяльність. Ліміти потрібно було отримати.

Вина підсудного підтверджується дослідженими у справі доказами:

- Документами про реєстрацію ОСОБА_1, як фізичної особи підприємця, вид діяльності - наданні комунальних послуг (вивезення, утилізація ТБВ (том 1 а.с. 35-36, 43);

- Довідками ФОП ОСОБА_8 про обсяги вивезених ТБВ в період з 2006-2009 роки, (том 1 а.с. 37-40);

- Протоколом огляду місця події - полігону побудованому ОСОБА_8 для переробки ТБВ (том 1 а.с. 104-110);

- Документами про надання згоди на розміщення полігону для переробки ТБВ ОСОБА_1 (робочий проект, рішення сільради, висновками екології, тощо) (том 1 а.с. 51-93);

- Довідкою, про наданні лімітів ОСОБА_8 протягом 2006-2009 років, згідно яких, йому біло надано лімітів у 2006 році - у обсязі 1419 тонн, у 2007 році - 1460 тонн, у 2008 році - 1460 тонн, у 2009 році ліміти не надавались, (том 1 а.с. 138-143);

- Висновками спеціалістів, згідно яких ОСОБА_8 порушив законодавство України та не в повному обсязі оплатив збір за забруднення навколишнього природного середовища в період 2006 -2009 роки.(том 1 а.с.123-135);

- Матеріалами перевірки, згідно яких ОСОБА_8 вивозив ТБВ з баз відпочинків (том 1 а.с. 175-187);

- Інформацією Генічеської РДА, про відсутність договору оренди на землю під полігоном ОСОБА_8 у 2009 році (том 1 а.с. 189);

- Постановами суду про виїмку документів, протоколами виїмки документів у банківських установах, та оригіналами документів - рух коштів по рахункам ФОП ОСОБА_8, згідно яких у 2009 році він отримав за утилізації ТБВ гроші у сумі 32 459,75 грн.(том 1 а.с. 203-216);

- Постановою про виїмку документів, протоколами виїмки документів в МГП «Шанс», та оригіналами документів, згідно яких ФОП ОСОБА_8 вивозив ТБВ та отримував за це гроші від МГП у 2009 році (том 1 а.с. 218-230);

- Постановою про виїмку документів, протоколами виїмки документів у ОСОБА_9, та оригіналами документів, згідно яких ОСОБА_1 вивозив ТБВ та отримував за це гроші у 2009 році (том 1 а.с.232-275);

- Постановою про виїмку документів, протоколами виїмки документів у КП «Азовкомунсервіс», та оригіналами документів, згідно яких ОСОБА_8 вивозив ТБВ та отримував за це гроші у 2009 році (том 1 а.с. 277-283);

- Протоколом виїмки декларації про сплату збору за забруднення навколишнього природного середовища ФОП ОСОБА_8 в період з 2006-2009 роки (том 1 а.с. 286, 330, том 2 а.с. 29);

- Оригіналами декларації про сплату збору за забруднення навколишнього природного середовища ФОП ОСОБА_8 в період з 2006-2009 роки (том 1 а.с.287-335, том 2 а.с. 36-45);

- Протоколом огляду декларації про сплату збору за забруднення навколишнього природного середовища ФОП ОСОБА_8 в період з 2006-2009 роки (том 1 а.с. 336, том 2 а.с. 46);

- Протоколом виїмки, оригіналом документів, протоколом їх огляду -договорів на вивіз ТБВ від баз відпочинку (том 2 а.с. 2-26);

- Висновком судової - економічної експертизи, згідно висновків якої, ОСОБА_8 недонараховано до бюджету збору за забруднення навколишнього природного середовища в період з 2006-2009 роки на суму 59 101,61 грн. (том 2 а.с. 137-148);

- Виписками законодавчих актів України (том 2 а.с. 94-112);

- Показами свідка ОСОБА_10, які оголошені в судовому засіданні, який пояснив, що працював головою Стрілківської сільради. ФОП ОСОБА_8 організував вивіз ТБВ на полігон, який побудував за с. Стрілкове Генічеського району. Він мав на полігоні перебирати ТБВ, відділяти скло, папір, метал, а решту вивозити для утилізації на смітезвалище у м. Генічеськ. ОСОБА_8 ТБВ від населення та баз відпочинку вивозив, відділяв скло, папір, метал, а решту не вивозив, а лишав на полігоні, чим забруднював територію. На це йому неодноразово наголошувалось, але він не реагував. У 2009 році ОСОБА_8 також вивозив ТБВ на полігон.(том 2 а.с. 61-63);

- Показами свідка ОСОБА_11, який пояснив, що працює директором КП «Шанс»Стрілківської сільської ради. В період з 2006-2009 роки ФОП ОСОБА_8 вивозив ТБВ від населення та баз відпочинку на побудований полігон за с. Стрілкове Генічеського району. Для цього у нього була техніка та робітники, (том 2 а.с. 64);

- Показами свідка ОСОБА_12, яка пояснила, що ФОП ОСОБА_8 організував вивіз ТБВ на полігон, який побудував за с. Стрілкове Генічеського району. Він мав на полігоні перебирати ТБВ, відділяти скло, папір, метал, а решту вивозити для утилізації на смітезвалище у м. Генічеськ. ОСОБА_8 ТБВ від населення та баз відпочинку вивозив, відділяв скло, папір, метал, а решту не вивозив, а лишав на полігоні, чим забруднював територію. На це йому неодноразово наголошувалось, але він не реагував. У 2009 році ОСОБА_8 також вивозив ТБВ на полігон, (том 2 а.с. 57-59);

- Показами свідка ОСОБА_2, який пояснив, що в період з 2004 по вересень 2009 року працював трактористом у ФОП ОСОБА_8 Він займався будівництвом полігону для вивозу ТБВ. В період з 2006 по 2009 роки він давав вказівки йому вивозити з баз відпочинку та населення ради ТБВ, що він і робив на протязі усього вказаного часу. На полігоні працівники перебирали ТБВ, відділяли скло, папір, метал, а решта лишалась на полігоні, (том 2 а.с. 54-56);

- Показами свідка ОСОБА_9, яка пояснила, що працювала бухгалтером у ФОП ОСОБА_1,я кА пояснила, що з 22.04.2009 по 05.10.2009 працювала у ОСОБА_8 Весь час він організовував вивіз ТБВ на полігон за село Стрілкове Генічеського району. Крім цього він забирав ТБВ від населення с. СТрілкове Генічеського району, (том 2 а.с. 60);

- Показами свідка ОСОБА_13„ який пояснив, що працював в КП «Азовкомунсервіс». У 2009 році ФОП ОСОБА_8 заключив договір на завезення на полігон підприємства 500 куб. м. ТБВ. За це він перерахував 3450 грн. ОСОБА_8 фактично за вказаним договором ТБВ не вивозив, (том 2 а.с. 65-66);

- Показами свідка ОСОБА_14, який пояснив, що працював в КП «Азовкомунсервіс». У 2009 році ФОП ОСОБА_8 заключив договір на завезення на полігон підприємства 500 куб. м. ТБВ. За це він перерахував 3450 грн. ОСОБА_8 фактично за вказаним договором ТБВ не вивозив, (том 2 а.с. 69-70);

- Актами перевірки, згідно яких зафіксовано з боку ОСОБА_8 порушення вимог закону (том 2 а.с. 116-127);

Е П ІЗ О Д №2

- Довідкою Генічеського РЦЗ, про те, що у ФОП ОСОБА_1 в період з 2006-2009 роки працював офіційно 1 працівник ОСОБА_15 (том 2 а.с. 150-155);

- Показами потерпілого ОСОБА_2, який пояснив, що він працював у ФОП ОСОБА_1 з липня 2004 по вересень 2009 роки трактористом. При цьому ОСОБА_8 офіційно не працевлаштував його, працював неофіційно, при цьому у нього був і паспорт, і трудова книжка. Заробітну плату він платив щомісячно, зауважень до нього з приводу розміру заробітної плати не було. Крім, цього за кошти ОСОБА_8 він проживав та харчувгвся. Умови праці нормальні. У вересні 2009 року знайшов іншу роботу та у ОСОБА_8 більше не працював (том 2 а.с. 157-158);

- Показами потерпілого ОСОБА_3 який пояснив, що він працював у ФОП ОСОБА_1 з травня 2005 по травень 2009 роки трактористом та різноробочим. При цьому ОСОБА_1офіційно не працевлаштував його, працював неофіційно, при

цьому у нього був і паспорт, і трудова книжка. Заробітну плату він платив щомісячно, зауважень до нього з приводу розміру заробітної плати не було. Крім, цього за кошти ОСОБА_1 він проживав та харчувався. Умови праці нормальні. У травні 2009

року знайшов іншу роботу та у ОСОБА_1 більше не працював.(том 2 а.с. 161-163);

- Показами потерпілого ОСОБА_4, який пояснив, що він працював у ФОП ОСОБА_1 з грудня 2007 по травень 2009 роки зварювальником та різноробочим. При цьому ОСОБА_1 офіційно не працевлаштував його, працював неофіційно, при цьому у нього був і паспорт, і трудова книжка. Заробітну плату він платив щомісячно, зауважень до нього з приводу розміру заробітної плати не було. Крім, цього за кошти ОСОБА_1 він проживав та харчувався. Умови праці нормальні. У травні 2009 року знайшов іншу роботу та у ОСОБА_1 більше не працював (том 2 а.с. 165)

- Показами потерпілого ОСОБА_5, який пояснив, він працював у ФОП ОСОБА_1 з грудня 2007 по травень 2009 роки столяром та різноробочим. При цьому ОСОБА_1 офіційно не працевлаштував його, працював неофіційно, при цьому у нього був і паспорт, і трудова книжка. Заробітну плату він платив щомісячно, зауважень до нього з приводу розміру заробітної плати не було. Крім, цього за кошти ОСОБА_1 він проживав та харчувався. Умови праці нормальні. У травні 2009 року знайшов іншу роботу та у ОСОБА_1 більше не працював (том 2 а.с. 167);

- Показами потерпілого ОСОБА_6 який пояснив, що він працював у ФОП ОСОБА_1 з березня 2008 по травень 2009 роки різноробочим. При цьому ОСОБА_8 офіційно не працевлаштував його, працював неофіційно, при цьому у нього був і паспорт, і трудова книжка. Заробітну плату він платив щомісячно, зауважень до нього з приводу розміру заробітної плати не було. Крім, цього за кошти ОСОБА_8 він проживав та харчувався. Умови праці нормальні. У травні 2009 року знайшов

іншу роботу та у ОСОБА_8 більше не працював (том 2 а.с. 169);

- Показами свідка ОСОБА_9, як пояснила, що вона в період з 22.04.2009 по 05.10.2009 вона офіційно працювала у ФОП ОСОБА_8 бухгалтером. У нього крім неї, працювали ОСОБА_6, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_2, але всі вони

працювали неофіційно. За рахунок ОСОБА_8 вони мали житло та їжу. ОСОБА_8 за них податки не платив, трудовий стаж їм не зараховувався, (том 2 а.с. 178-);

Сукупність перевірених доказів приводить суд до висновку, що вина підсудного ОСОБА_1 в інкримінованих йому злочинах підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами.

Дослідивши свідчення підсудного, потерпілих, рахуючи їх достовірними, добровільними, які відповідають одне одному, суд приймає їх та приходить до висновку, що вина підсудного знайшла своє повне підтвердження, а його дії суд кваліфікує за ч. 1 ст.364-1 КК України за ознаками - зловживання повноваженнями, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для себе використання всупереч інтересам юридичної особи приватного права незалежно від організаційно-правової форми службовою особою такої юридичної особи своїх повноважень, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам, за ч. 1 ст.209 КК України за ознаками - вчинення фінансових операцій та угод з грошовими коштами, здобутих завідомо злочинним шляхом, а також використання зазначених коштів для здійснення підприємницької та господарської діяльності, за ч. 1 ст.172 КК України за ознаками - грубе порушення законодавства про працю.

Пом'якшуючих та обтяжуючих обставин не встановлено.

Так, суд враховує, що підсудним ОСОБА_1 вчинено ряд злочинів які у відповідності до ст. 12 КК України відноситься до злочинів невеликої тяжкості та середньої тяжкості, особу підсудного, обставини справи, особу винного, який до кримінальної відповідальності притягується вперше.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що виправлення та перевиховання підсудного можливе без ізоляції її від суспільства з випробуванням.

Цивільний позов не заявлено.

Речові докази відсутні.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 323, 324 КПК України, суд, -

З А С У Д И В:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні злочинів за ст..ст. ч.1 ст.364-1, ч.1 ст.209, ч.1 ст.172 КК України та призначити покарання за :

ч.1 ст. 364-1 КК України і призначити покарання - штраф 8 500 гривень з позбавленням права обіймати посади , пов»язані з виконанням організаційно-розпорядчих функцій на підприємствах усіх форм власності строком 1 рік.

за ч.1 ст. 172 КК України і призначити покарання -штраф 850 гривень, Згідно ст.ст. 70 ч.1 КК України шляхом поглинання менш суворого покарання більш суворим, остаточно призначити ОСОБА_1 покарання у вигляді 8500 гривень з позбавленням права обіймати посади , пов»язані з виконанням організаційно-розпорядчих функцій на підприємствах усіх форм власності строком 1 рік. Покарання виконувати самостійно.

за ч.1 ст. 209 КК України і призначити покарання -3 (три) роки позбавлення волі , з позбавленням права обіймати посади , пов»язані з виконанням організаційно-розпорядчих функцій на підприємствах усіх форм власності строком 2 роки з конфіскацією коштів або іншого майна, одержаних злочинним шляхом, та з конфіскацією майна..

На підставі ст.75 КК України звільнити від відбування основного покарання з випробуванням з іспитовим строком 2 (два) роки. Відповідно до п.4 ст.76 КК України покласти на засудженого ОСОБА_1 обов'язок періодично з'являтись на реєстрацію до органів кримінально-виконавчої інспекції.

Запобіжний захід відносно ОСОБА_1 -підписку про невиїзд - залишити в силі до набрання вироком чинності.

Вирок може бути оскаржений до апеляційного суду Херсонської області через Генічеський районний суд протягом п'ятнадцяті днів з моменту його проголошення.

Суддя Генічеського

районного суду О.П. Крапівіна

Суддя: О. П. Крапівіна

Джерело: ЄДРСР 29590358
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку