open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2012 р. Справа № 2029/2а-9148/12Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Перцової Т.С.

Суддів: Дюкарєвої С.В. , Жигилія С.П.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Харкова на постанову Орджонікідзевського районного суду м. Харкова від 08.10.2012р. по справі № 2029/2а-9148/12

за позовом ОСОБА_1

до Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Харкова

про зобов'язання провести перерахунок пенсії,-

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м.Харкова (далі по тексту в- УПФУ в Орджонікідзевському районі м.Харкова, відповідач), в якому просила суд визнати неправомірними дії УПФУ в Орджонікідзевському районі м.Харкова щодо обмеження під час перерахунку розміру її пенсії за вислугу років, зобов'язати відповідача провести їй перерахунок пенсії на підставі довідки прокуратури Харківської області від 31.08.2012 року за № 18-707, відповідно до ст.50-1 Закону України «Про прокуратуру», виходячи з розрахунку 90% від середнього заробітку та здійснити відповідні виплати.

Постановою Орджонікідзевського районного суду м.Харкова від 08.10.2012р. по справі № 2029/2а-9148/12 адміністративний позов ОСОБА_1 задовольно повністю і визнано неправомірними дії Управління Пенсійного Фонду України в Орджонікідзевському районі міста Харкова щодо обмеження під час перерахунку розміру пенсії ОСОБА_1 за вислугу років.

Зобов'язано Управління Пенсійного Фонду України в Орджонікідзевському районі міста Харкова провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 на підставі довідки прокуратури Харківської області від 31.08.2012 року за № 18-707, відповідно до ст.50-1 Закону України «Про прокуратуру», виходячи з розрахунку 90% від середнього заробітку та здійснити відповідні виплати.

Відповідач, не погодившись із постановою суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваної постанови норм матеріального права, просив суд апеляційної інстанції постанову Орджонікідзевського районного суду м.Харкова від 08.10.2012р. по справі № 2029/2а-9148/12 скасувати як незаконну та прийняти нове рішення, яким відмовити ОСОБА_1 в задоволенні позовних вимог.

Апеляційна скарга мотивована тим, що при вирішенні справи судом першої інстанції неповністю з'ясовані обставини, що мають значення для справи та неправильно застосовані норми матеріального права у часі. Вказує на те, що під час розгляду заяви ОСОБА_1 про перерахунок пенсії від 03.09.2012 року Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м.Харкова керувалося ст.37 Закону України "Про державну службу" (в редакції від 08.07.2011 року), яка передбачає, що перерахунок пенсії потрібно проводити виходячи з 80% суми заробітної плати, а не 90% як того вимагає позивачка, яка з 21.11.2005 року перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м.Харкова і отримує пенсію відповідно до ст.51-1 Закону України "Про прокуратуру".

З огляду на приписи ч.8 ст.183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд даної адміністративної справи слід проводити в порядку письмового провадження.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах апеляційної скарги рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом першої інстанції встановлено, що позивачка ОСОБА_1 з 21.11.2005 року перебуває на обліку у відповідача і отримує пенсію відповідно до Закону України «Про прокуратуру».

Позивачка отримувала пенсію, призначену на підставі ст.50-1 Закону України від 05.11.1991 року (із змінами і доповненнями) «Про прокуратуру» ( в редакції від 28.01.2005 року, яка діяла на час призначення пенсії позивачки) у розмірі 90 % середнього заробітку посади заступника прокурора.

03.09.2012 року ОСОБА_1 звернулася до Управління Пенсійного Фонду України в Орджонікідзевському районі міста Харкова із заявою про перерахунок пенсії на підставі довідки № 18-707 від 31.08.2012 року про заробітну плату заступника прокурора району, виданої прокуратурою Харківської області згідно Постанови КМ України №505 від 31.05.2012 року.

На вказану вище заяву відповідач надав ОСОБА_1 письмову відповідь, в якій вказав на те, що розмір пенсії позивачки визначається згідно зі ст.37 Закону України «Про державну службу», в редакції, яка діє на час набрання чинності постанови КМУ від 31.05.2012 року № 505, тобто у розмірі 80% заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Не погодившись з такими діями відповідача, ОСОБА_1 звернулася до суду з даним позовом.

Задовольняючі позовні вимоги ОСОБА_1 суд першої інстанції виходив з неправомірності дій відповідача щодо необхідності застосування до спірних правовідносин положень ст.37 Закону України «Про державну службу» (в редакції від 08.07.2011 року), яка на теперішній час, звужує права позивачки в частині розміру пенсії та передбачає, що перерахунок пенсії потрібно проводити виходячи з 80 % суми заробітної плати, а не 90 % як то було встановлено на підставі ст.50-1 Закону України від 05.11.1991 року (із змінами і доповненнями) «Про прокуратуру» (в редакції від 28.01.2005 року, яка діяла на час призначення пенсії позивачки).

При цьому, судом першої інстанції було зроблено висновок про те, що Закон України «Про прокуратуру» є спеціальним законом щодо працівників прокуратури, а Закон України «Про державну службу» має загальний характер щодо всіх державних службовців. Таким чином, Закон України «Про прокуратуру» має перевагу над Законом України «Про державну службу».

Таким чином, Управління Пенсійного Фонду України в Орджонікідзевському районі міста Харкова повинно було перерахувати позивачці пенсію згідно довідки прокуратури Харківської області від 31.08.2012 року за № 18-707, відповідно до ст.50-1 Закону України «Про прокуратуру», виходячи з розрахунку 90% від середнього заробітку та здійснити відповідні виплати.

Колегія суддів не погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції та вважає, що останні зроблені при неправильному застосуванні норм матеріального права, виходячи з наступного.

Колегією суддів встановлено, що позивач, яка з 21.11.2005 року перебуває на обліку в УПФУ в Орджонікідзевському районі м.Харкова і отримує пенсію відповідно до ст.51-1 Закону України «Про прокуратуру» (в редакції від 28.01.2005 року) звернулась 03.09.2012 року до відповідача з вимогою провести перерахунок пенсії за вислугою років в розмірі 90% від суми місячної заробітної плати на підставі довідки Прокуратури Харківської області № 18-707 від 31.08.2012 року, у зв'язку зі змінами відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників органів прокуратури № 505 від 31.05.2012 року.

Постановою Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників органів прокуратури № 505 від 31.05.2012 року затверджено схеми посадових окладів працівників органів прокуратури згідно з додатками 1 - 5. Надано право керівникам органів прокуратури у межах затвердженого фонду оплати праці: установлювати: працівникам органів прокуратури посадові оклади відповідно до затверджених цією постановою схем посадових окладів.

Колегія суддів зазначає, що пенсійне забезпечення прокурорів і слідчих прокуратури, до яких законодавцем віднесено і позивача, встановлено приписами ст.51-1 Закону України «Про прокуратуру».

Правило ч.1 ст.50-1 Закону України «Про прокуратуру», за яким було передбачено, що прокурори і слідчі зі стажем роботи не менше 20 років, у тому числі зі стажем роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років, мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку. Пенсія призначається в розмірі 80 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії. За кожен повний рік роботи понад 10 років на цих посадах пенсія збільшується на 2 відсотки, але не більше 90 відсотків від суми місячного (чинного) заробітку було встановлено Законом України від 20.01.2005, № 2377-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", який набрав чинності 28.01.2005 року.

Законом України, від 08.07.2011, № 3668-VI "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи", який набрав чинності з 01.10.2011 року у статті 501 Закону України "Про прокуратуру": частину першу замінити двома частинами такого змісту:

"Прокурори і слідчі мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку за наявності на день звернення вислуги років не менше:

по 30 вересня 2011 року - 20 років, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років;

з 1 жовтня 2011 року по 30 вересня 2012 року - 20 років 6 місяців, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років 6 місяців;

з 1 жовтня 2012 року по 30 вересня 2013 року - 21 рік, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 11 років;

з 1 жовтня 2013 року по 30 вересня 2014 року - 21 рік 6 місяців, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 11 років 6 місяців;

з 1 жовтня 2014 року по 30 вересня 2015 року - 22 роки, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 12 років;

з 1 жовтня 2015 року по 30 вересня 2016 року - 22 роки 6 місяців, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 12 років 6 місяців;

з 1 жовтня 2016 року по 30 вересня 2017 року - 23 роки, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 13 років;

з 1 жовтня 2017 року по 30 вересня 2018 року - 23 роки 6 місяців, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 13 років 6 місяців;

з 1 жовтня 2018 року по 30 вересня 2019 року - 24 роки, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 14 років;

з 1 жовтня 2019 року по 30 вересня 2020 року - 24 роки 6 місяців, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 14 років 6 місяців;

з 1 жовтня 2020 року і пізніше - 25 років, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 15 років.

Пенсія призначається в розмірі 80 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії".

Таким чином, положення частини 1 статті 51-1 Закону України "Про прокуратуру" в редакції Закону від 08.07.2011р., № 3668-VI "Про заходи щодо законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи" є більш новими, порівняно з положеннями частини 1 статті 51-1 Закону України "Про прокуратуру" в редакції Закону України від 20.01.2005, № 2377-IV "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України", і за загальним правилом дії норм права у часі саме вони підлягали пріоритетному застосуванню при визначенні розміру відсотків, з яких призначається пенсія прокурору.

Прокурорам і слідчим, які мають одночасно право на різні державні пенсії, призначається одна пенсія за їхнім вибором, у тому числі на умовах, передбачених статтею 37 Закону України "Про державну службу" (ч.10 ст.50-1 Закону України "Про прокуратуру").

Так, згідно ч.1 ст.37 Закону України "Про державну службу" пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

У разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям, а також у зв'язку із набуттям особою права на пенсійне забезпечення державного службовця за цим Законом відповідно здійснюється перерахунок раніше призначених пенсій. Перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії (ст.37-1 Закону України "Про державну службу").

Відповідно до частин 12, 13 ст.50-1 Закону України "Про прокуратуру" пенсії за вислугу років відповідно до цієї статті призначаються органами Пенсійного фонду України і виплачуються в частині, що не перевищує розміру пенсії із солідарної системи, що призначається відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", за рахунок коштів Пенсійного фонду України. Частина пенсії, що перевищує цей розмір, виплачується за рахунок коштів Державного бюджету України.

Обчислення (перерахунок) пенсій провадиться за документами пенсійної справи та документами, додатково поданими пенсіонерами, виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за призначенням або перерахунком.

Призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв'язку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників. Перерахунок призначених пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій провадиться з урахуванням фактично отримуваних працівником виплат і умов оплати праці, що існували на день його звільнення з роботи (ч.18 ст.50-1 Закону України "Про прокуратуру").

Положення цієї статті поширюються також на пенсіонерів з числа працівників прокуратури, яким до набрання чинності цим Законом призначена пенсія за віком, вислугою років або за інвалідністю безпосередньо з прокурорсько-слідчих посад і посад у науково-навчальних закладах, незалежно від часу виходу на пенсію, за умови наявності у них стажу роботи, передбаченого цією статтею.

Отже, перерахунок пенсії позивачу, при наявності права на такий перерахунок, повинно бути обчислено виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за перерахунком, тобто з 80 відсотків від суми її місячної (чинної) заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії", а не з 90 відсотків, як помилково вважає позивач.

Таким чином, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Згідно ч.2 ст.205 КАС України суд апеляційної інстанції за наслідками розгляду апеляційної скарги може прийняти нову постанову, якою суд апеляційної інстанції задовольняє або не задовольняє позовні вимоги.

Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку, що постанова Орджонікідзевського районного суду м.Харкова від 08.10.2012р. по справі № 2029/2а-9148/12 через порушення ним норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків обставинам справи, які призвели до ухвалення неправильного рішення, підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову в задоволенні позову.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 197, п. 3 ст. 198, п. 4 ч.1 ст. 202, ст.ст.205, 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м. Харкова задовольнити.

Постанову Орджонікідзевського районного суду м. Харкова від 08.10.2012р. по справі № 2029/2а-9148/12 скасувати.

Прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Орджонікідзевському районі м.Харкова про зобов'язання провести перерахунок пенсії - відмовити

Постанова набирає законної сили з моменту її проголошення, є остаточною та в силу приписів ч.10 ст.183-2 КАС України оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Перцова Т.С.Судді Дюкарєва С.В. Жигилій С.П.

Джерело: ЄДРСР 28284551
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку