open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"31" січня 2012 р.

справа № 2а-0870/3764/11

Колегія суддів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі: головуючого судді: Дадим Ю.М.

суддів: Богданенка І.Ю. Уханенка С.А.

при секретарі судового засідання: Сколишеві О.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпропетровську апеляційну скаргу Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14 липня 2011 року у справі за адміністративним позовом Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Зоря» про стягнення суми адміністративно-господарських санкцій, -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 14 липня 2011 року у задоволенні позовних вимог Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів - відмовлено.

В апеляційній скарзі Запорізьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою задовольнити його позовні вимоги.

Сторони в судове засідання не з'явились, були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, тому у відповідності до положення ст. 41 КАС України фіксування судового процесу не здійснюється.

Перевіривши матеріали справи, законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, суд приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів (форма №10-ПІ), наданого відповідачем, середньооблікова кількість штатних працівників, що працювали у відповідача за 2010 рік склала 13 осіб, середньооблікова кількість інвалідів, що працювали у відповідача у 2010 році склала 0 осіб, кількість інвалідів -штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»- 1 особа.

Матеріалами справи підтверджується, що відповідачем у 2010 році було створено 1 місце для працевлаштування інвалідів, протягом 2010 року кооперативом самостійно було працевлаштовано 2 особи з обмеженими фізичними можливостями (ОСОБА_1, період роботи з 11.01.2010 р. по 29.032010 р. та ОСОБА_2, період роботи з 05.11.2010 р. по 30.11.2010 р.), що було зазначено у звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2010 рік форма № 10-ПІ поданого позивачу; надавалась звітність за формою 3-ПН до Веселівського районного центру зайнятості, в якій вказували наявність вакантних робочих місць для працевлаштування інвалідів (в тому числі 05.01.2010 р., 13.04.2010 р., 01.05.2010 р., 08.06.2010 р., 13.06.2010 р., 12.07.2010 р., 16.08.2010р.), проте протягом 2010 року Веселівським РЦЗ інваліди для працевлаштування (окрім ОСОБА_2.) не направлялися.

Протягом 2010 року до відділу кадрів Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Зоря» для працевлаштування більше інваліди не звертались, з органів виконавчої влади прохання про працевлаштування інвалідів не надходили.

Статтею 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»встановлено, що працевлаштування інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями інвалідів.

Згідно ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Відповідно до частини першої статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання.

Частиною другою наведеної статті передбачено, що учасник господарських відносин відповідає, зокрема, за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

Таким чином, обов'язок підприємства зі створення робочих місць для інвалідів не супроводжується його обов'язком займатися пошуком інвалідів для працевлаштування.

Суд апеляційної інстанції погоджується з судом першої інстанції стосовно того, що відповідачем вжито усіх залежних від нього заходів щодо утворення робочих місць для працевлаштування інвалідів, а тому застосування юридичної відповідальності у вигляді адміністративно-господарських санкцій є безпідставним.

За таких обставин, суд вважає, що рішення суду першої інстанції викладене достатньо повно, обґрунтовано та мотивовано з посиланням на конкретні пункти законів України, які регулюють спірні правовідносини, що свідчить про відсутність підстав для його скасування.

З огляду на встановлені судом першої інстанції фактичні обставини справи та обрану правову позицію, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги.

Керуючись п.1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Запорізького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 14 липня 2011 року -залишити без змін.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена відповідно до ст. 212 КАС України.

Головуючий: Ю.М. Дадим

Суддя: І.Ю. Богданенко

Суддя: С.А. Уханенко

Джерело: ЄДРСР 27826952
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку