open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 травня 2012 р.

Справа № 2-а-3855/10/1570

Категорія:3.7.2

Головуючий в 1 інстанції: Самойлюк Г.П.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Зуєвої Л.Є.,

суддів Димерлія О.О. та Єщенка О.В.

при секретарі Івановій К.І.

за участю представників:

апелянта -ОСОБА_1,

відповідача -Кожуховської Т.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 05.10.2011 року по справі за позовом ОСОБА_3 до 6-го РЕВ УДАЇ м. Болграду Одеської області, УДАІ ГУМВС України в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності щодо реєстрації автомобілю SKODA SUPERB 2,5 TDI сірого кольору, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4, державний номерний знак НОМЕР_2 на підставі свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_5, виданого Ірпінським МРЕВ 13, -

В С Т А Н О В И В:

В квітні 2010 року ОСОБА_3 звернувся до суду з позовом 6-го РЕВ УДАЇ м. Болграду Одеської області, УДАІ ГУМВС України в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності щодо реєстрації автомобілю SKODA SUPERB 2,5 TDI сірого кольору, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4,державний номерний знак НОМЕР_2 на підставі свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_5, виданого Ірпінським МРЕВ 13.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що позивач є добропорядним набувачем автомобіля марки SKODA SUPERB, придбав його в офіційній біржовій установі, за весь час користування автомобілем ніяких сумнівів відповідності наданих для придбання документів не було, однак після звернення в січні 2010 року з заявою про реєстрацію вказаного автомобілю та видачу постійного свідоцтва про реєстрацію, відповідачем не зареєстровано зазначений автомобіль за ОСОБА_3 Позивач вважав, що бездіяльність органу реєстрації є протиправною та порушує його особисті права.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 05.10.2011 року у задоволенні позову ОСОБА_3 до 6-го РЕВ УДАЇ м. Болграду Одеської області, УДАІ ГУМВС України в Одеській області про визнання протиправною бездіяльності щодо реєстрації автомобілю SKODA SUPERB 2,5 TDI сірого кольору, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4,державний номерний знак НОМЕР_2 на підставі свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_5, виданого Ірпінським МРЕВ 13 відмовлено в повному обсязі.

Не погоджуючись з постановленим по справі судовим рішенням, ОСОБА_3 в апеляційній скарзі зазначає про невідповідність висновків суду обставинам справи. При цьому апелянт вважає, що судом допущено порушення матеріального та процесуального права , що призвело до неправильного вирішення справи по суті. У зв'язку з чим в апеляційній скарзі ставиться питання про скасування постанови суду першої інстанції і винесення нової постанови із задоволенням позовних вимог.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про відсутність підстав для її задоволення.

Судом першої інстанції вірно встановлено, що 22 березня 2008 року ОСОБА_3 згідно біржової угоди купівлі-продажу транспортного засобу №121389 придбав у ОСОБА_4, який діяв від імені ОСОБА_5 на підставі довіреності ВКІ №769805 від 11 березня 2008 року, автомобіль марки SKODA SUPERB 2,5, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4 (а.с.9). Згідно зазначеного договору документом, що засвідчує право власності на транспортний засіб є свідоцтво про реєстрацію НОМЕР_5 видане Ірпінським МРЕВ 13.05.2006 року.

Згідно висновку спеціаліста НДЕКЦ ГУМВС України в Одеській області №493 від 26.03.2008 року при дослідженні поверхні номерних площ в місці розташування ідентифікаційних номерів, агрегатів встановлено, що структура, конфігурація, розміри, глибина, спосіб нанесення маркування ідентифікаційних номерів відповідають технології підприємства виробника. (а.с.10).

В листопаді 2008 року, у зв'язку з сумнівами у відповідності документів затримано транспортний засіб SKODA SUPERB 2,5 TDI сірого кольору, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4, державний номерний знак НОМЕР_2 (а.с.11).

02.12.2008 року інспектором з розшуку 6-го РЕВ ДАІ та начальником 6-го РЕВ ДАІ прийнято висновок, який 02.12.2008 року затверджений начальником ВДАІ ГУМВС України в Одеській області про скасування реєстрації автомобіля SKODA SUPERB, державний номерний знак НОМЕР_2

Листом начальника Голосіївського РУ ГУМВС України в м. Києві повідомлено позивача про те, що з метою проведення додаткової перевірки по факту затримання SKODA SUPERB, транзитний номерний знак НОМЕР_2 матеріали перевірки спрямовані до Болградського РВ ГУМВС України в Одеській області (а.с.13).

04.01.2010 року позивач звернувся до начальника 6-го РЕВ УДАЇ м. Болграду Одеської області з заявою про перереєстрацію автомобіля SKODA SUPERB 2,5 TDI сірого кольору, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4 на ім'я позивача та проханням повернути вказаний автомобіль для користування.

Проте, не отримавши відповідь, позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати неправомірною бездіяльність, зобов'язати зареєструвати та повернути зазначений автомобіль.

Частина 2 ст.19 Конституції України встановлює, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Закон України «Про дорожній рух»№ 3353-XII від 30.06.1993 року (надалі Закон № 3353-XII) визначає правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров'я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища.

Відповідно ст. 37 Закону України №3353-XII забороняється експлуатація незареєстрованих (не перереєстрованих) транспортних засобів, ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах, знищені чи підроблені, без номерного знака або з номерним знаком, що не належить цьому засобу чи не відповідає вимогам стандартів, або з номерними знаками, які закріплені у не встановлених для цього місцях, закриті іншими предметами чи забруднені, що не дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані 20 метрів, перевернуті чи не освітлені, а також транспортних засобів, що підлягають обов'язковому технічному контролю, але не пройшли його, та у випадках, передбачених законодавством, без чинного на території України поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів (страхового сертифіката "Зелена картка").

Постановою Кабінету Міністрів України № 1388 від 07.09.1998 року затверджено Порядок державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, (надалі Порядок) яким встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.

Відповідно абз.3 п. 41 Порядку, у разі виявлення транспортного засобу, зареєстрованого в підрозділі ДАІ, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або такого, що розшукується правоохоронними органами України в зв'язку з угоном чи крадіжкою, працівники підрозділу ДАІ в установленому порядку оформляють відповідні документи, знімають незаконно зареєстрований транспортний засіб з обліку з внесенням відмітки про це до свідоцтва про реєстрацію та вилученням номерних знаків і передають усі матеріали до відповідних органів внутрішніх справ для подальшого проведення розслідування. Такий транспортний засіб поміщається на майданчику для затриманого транспорту. Якщо виявлено підроблення митних документів, їх ксерокопії з відповідним поясненням надсилаються до митного органу, у зоні діяльності якого постійно або тимчасово проживає особа, за якою було зареєстровано транспортний засіб.

Як вбачається з матеріалів справи, 02.12.2008 року було скасовано державну реєстрацію транспортного засобу марки SUPERB»2,5 TDI сірого кольору, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4.

13.05.2006 року в Ірпенському МРЕВ Київської області зареєстровано автомобіль марки «SKODA SUPERB», № кузова НОМЕР_4 ввезений із-за кордону та його власнику ОСОБА_5 видано номерні знаки НОМЕР_6 та свідоцтво про реєстрацію ТЗ РСА №249200.

Згідно інформаційної системи ДАІ станом на вересень 2011 року власником автомобіля «SKODA SUPERB»2,5, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4 є ОСОБА_5

Окрім того, висновком Одеського науково-дослідного інституту при Міністерстві юстиції України №14010 по вивченню номерів кузову та двигуна автомобіля марки «SKODA SUPERB»від 30 вересня 2011 року встановлено, що на зазначеному автомобілі проводилась зміна маркування кузова шляхом видалення перших символів маркування і нанесення кустарним способом інших символів, внаслідок чого отримано маркувальний запис НОМЕР_4. У зв'язку з значним корозійним ураженням металу маркувальної частини кузова визначити експертним шляхом заводське маркування кузову неможливо.

Відповідно абз.2 п. 8 Порядку, документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є засвідчені підписом відповідної посадової особи, що скріплений печаткою: довідка-рахунок за формою згідно з додатком 1, видана суб'єктом господарювання, діяльність якого пов'язана з реалізацією транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери; договори та угоди, укладені на товарних біржах на зареєстрованих у Департаменті Державтоінспекції бланках, інші засвідчені в установленому порядку документи, що встановлюють право власності на транспортні засоби; копія рішення суду, засвідчена в установленому порядку, із зазначенням юридичних чи фізичних осіб, які визнаються власниками транспортних засобів, марки, моделі, року випуску таких засобів, а також ідентифікаційних номерів їх складових частин; довідка органу соціального захисту населення або управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, що виділили автомобіль або мотоколяску; акт приймання-передачі транспортних засобів за формою згідно з додатком 6, виданий підприємством-виробником або підприємством, яке переобладнало чи встановило на транспортний засіб спеціальний пристрій згідно із свідоцтвом про погодження конструкції транспортного засобу щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, із зазначенням ідентифікаційних номерів такого транспортного засобу та конкретного одержувача; вантажна митна декларація або видане митним органом посвідчення про реєстрацію в підрозділах Державтоінспекції транспортних засобів чи їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери; договір фінансового лізингу.

З урахуванням того, що свідоцтво на транспортний засіб є сфальсифікованим, автомобіль марки SUPERB»2,5, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4, який просить зареєструвати позивач містить зміну маркування кузову, в результаті якого отримано маркувальний запис НОМЕР_4 та згідно даних Інформаційної системи ДАІ власником автомобіля марки A SUPERB»2,5 TDI сірого кольору, 2003 року випуску, № кузова НОМЕР_4 є ОСОБА_5, будь-яких інших документів, на підставі яких здійснюється реєстрація автомобіля, позивачем не надано, можна дійти до висновку, що у відповідача не має підстав для реєстрації зазначеного автомобіля за ОСОБА_3

Як вбачається з наявного в матеріалах справи заперечення Управління ДАІ ГУМВС України в Одеській області, 04.11.2008 транспортний засіб було затримано та розміщено на спецмайданчик тимчасово затриманих транспортних засобів у зв'язку із сумнівом у дійсності документів на транспортний засіб. Висновком експертного дослідження від 21.11.2008 № 1166 було встановлено, що свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу „Шкоба Супер Б" серії НОМЕР_5 виготовлено не на підприємстві, яке здійснює випуск аналогічної продукції, з використанням кольорової множинної техніки.

13.05.2006 в Ірпеньському МРЕВ Київської області зареєстровано автомобіль «Шкода Супер В», кузов № НОМЕР_4, двигун № НОМЕР_7, ввезений з-за кордону, і видано його власнику, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, номерні знаки НОМЕР_6 та свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_5.

Згідно інтегрованої бази даних зареєстрованих в Україні транспортних засобів, ОСОБА_5 до теперішнього часу є власником автомобіля «Шкода Супер В», кузов № НОМЕР_4 і ніяких технологічних реєстраційних операцій з ним не здійснював.

26.03.2008 «автомобіль-двійник»«Шкода Супер В»зареєстрований в РЕВ № 6 (м. Болград) при ВДАІ ГУМВС України в Одеській області за ОСОБА_3. 04.03.1981р.н.. (вул. Виноградна, 15, с. Лиманське, Ренійського району Одеської області).

21.11.2008 проведеним дослідженням реєстраційного документу автомобіля експертом НДЕКЦ при ЕУМВС України в Одеській області Дрюк Ю.В. встановлено, що свідоцтво про реєстрацію ТЗ НОМЕР_5 виготовлено не на підприємстві, яке здійснює випуск аналогічної продукції, а з використанням кольорової розмножувальної техніки.

Отже, 04.11.2008 року співробітниками РЕВ № 6 затримано «автомобіль-двіник»«Шкода Супер В», номерні знаки НОМЕР_2, на спецмайданчик ДАІ з вилученням номерних знаків та реєстраційного документу, а зібрані первинні матеріали направлені до Белградського РВ ГУМВС України в Одеській області, де зареєстровані в ЖРЗПЗ за № 2615.

На підставі викладеного колегія суддів апеляційного суду приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення вимог апелянта.

Оскільки судом першої інстанції повно встановлено обставини справи та ухвалено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, суд апеляційної інстанції, відповідно до ст. 200 КАС України, залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову місцевого суду -без змін.

Керуючись ст. ст. 195,196,198, 200, 205, 206, 254 КАС України, апеляційний суд, -

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 05.10.2011 року -без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після її проголошення, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого Адміністративного Суду України протягом двадцяти днів після складання повного тексту ухвали.

Повний текст ухвали складено та підписано 28.05.2012 року

Головуючий: суддя Зуєва Л.Є.

суддя Димерлій О.О.

суддя Єщенко О.В.

Джерело: ЄДРСР 24325745
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку