open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
544/18/12

           

Справа  № 2-а-554/42-12

          

          П О С Т А Н О В А

          І М Е Н Е М                           У К Р А Ї Н И


13 січня 2012 року Слов’янський міськрайонний суд Донецької області у складі:                                      

головуючого - судді Горощука О.В.

                                              при секретарі         - Писаренко Є.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Слов’янську цивільну справу за адміністративним позовом ПП «Пассажир»до Виконавчого комітету Слов»янської міської ради про визнання недійсним рішення № 754 від 16.11.2011 року виконавчого комітету Слов»янської міської ради,-


ВСТАНОВИВ:


Позивач  звернувся до суду з позовом до Виконавчого комітету Слов»янської міської ради про визнання недійсним рішення № 754 від 16.11.2011 року виконавчого комітету Слов»янської міської ради, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що 16.11.2011 року виконавчий комітет Слов»янської міської ради прийняв рішення № 754 «Про затвердження складу конкурсного комітету по визначенню переможця конкурсу по перевезенню пасажирів на міському автобусному маршруті загального використання в місті Слов»янськ»Засідання конкурсного комітету призначено на 16 січня 2012 року.


Вважає, що рішення виконавчого комітету Слов»янської міської ради № 754 від 16.11.2011 року «Про затвердження складу конкурсного комітету по визначенню переможця конкурсу по перевезенню пасажирів на міському автобусному маршруті загального використання в місті Слов»янськ»не відповідає діючому законодавству України, оскільки прийнято з порушенням ЗУ «Про автомобільний транспорт»№ 2344 від 05.04.2001 року та Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затверджений Постановою КМУ № 1081 від 02.12.2008 року, а саме: у відповідності до вимог п. 23 вищенаведеного Порядку, крім представників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування Укртрансінспекції та Державтоінспекції, конкурсний комітет повинен складатися з представників громадських організацій, при цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов»язана з автомобільним транспортом, повинна складати не менш 50 % від загальної кількості представників громадських організацій.


Однак в порушення вимог п. 23 Порядку в склад конкурсного комітету не входить  ні один представник громадської організації діяльність яких пов»язана з автомобільним транспортом.


Крім того у відповідності до вимог статі 44 ЗУ «Про автомобільний транспорт», для організації забезпечення та підготовки матеріалів для проведення засідання конкурсного комітету, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних засадах, за договором, для виконання функцій робочого органу притягують підприємство або організацію, яка має спеціалістів та досвід роботи не менш трьох років з питань організації пасажирських перевезень. У відповідності до вимог п. 21 Порядку № 1081 визначення робочого органу на конкурсній основі є обов»язковим. Лише у випадку відсутності претендентів на виконання функцій робочого органу організатор повинен забезпечити проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті  загального користування самостійно.

Однак виконавчий комітет вищенаведений конкурс не проводив, чим допусти грубе порушення чинного законодавства.


Просили рішення виконавчого комітету Слов»янської міської ради № 754 від 16.11.2011 року Про затвердження складу конкурсного комітету по визначенню переможця конкурсу по перевезенню пасажирів на міському автобусному маршруті загального використання в місті Слов»янськ»визнати недійсним та зобов»язати виконавчий комітет Слов»янської міської ради провести конкурс для визначення робочого органу конкурсного комітету.


Представник позивача Дегтярьов Ю.В. в судовому засіданні  позовні вимоги підтримав, наполягав на їх задоволенні, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві, пояснивши суду, що в діях відповідача вбачається порушенням ЗУ «Про автомобільний транспорт»№ 2344 від 05.04.2001 року та Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затверджений Постановою КМУ № 1081 від 02.12.2008 року, а саме: у відповідності до вимог п. 23 вищенаведеного Порядку, крім представників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування Укртрансінспекції та Державтоінспекції, конкурсний комітет повинен складатися з представників громадських організацій, при цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов»язана з автомобільним транспортом, повинна складати не менш 50 % від загальної кількості представників громадських організацій. Однак в порушення вищенаведеної норми в склад конкурсного комітету не входить не один представник громадської організації діяльність яких пов»язана з автомобільним транспортом. Крім того у відповідності до вимог статі 44 ЗУ «Про автомобільний транспорт», для організації забезпечення та підготовки матеріалів для проведення засідання конкурсного комітету, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних засадах, за договором, для виконання функцій робочого органу притягують підприємство або організацію, яка має спеціалістів та досвід роботи не менш трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Лише у випадку відсутності претендентів на виконання функцій робочого органу організатор повинен забезпечити проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міському автобусному маршруті  загального користування самостійно.


Представник відповідача Мірошниченко В.О.  в судовому засіданні позовні вимоги не визнала, заперечувала проти їх задоволення, пояснивши суду, що дійсно у відповідності до вимог п. 23 Порядку, крім представників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування Укртрансінспекції та Державтоінспекції, конкурсний комітет повинен складатися з представників громадських організацій, при цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов»язана з автомобільним транспортом, повинна складати не менш 50 % від загальної кількості представників громадських організацій, однак єдиною громадською організацією, діяльність якої пов»язана з автомобільним транспортом є Слов»янська громадська організація «Захист прав володарів транспортних засобів», за адресою реєстрації якої вона відсутня, що підтверджується документально.  

Єдина громадська організація, яка виявила намір прийняти участь у складі конкурсного комітету була Донецька обласна громадська організація «Укравтозахист», однак її звернення отримано виконкомом вже після прийняття спірного рішення тому не може бути взяте до уваги.

Крім того вищенаведеним порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, визначено, що організатор (виконавчий комітет міської ради) проводить конкурс самостійно або із залученням робочого органу, що виключає його обов»язковість.

На даний час ПП «Пассажир»не надавало документів на участь у конкурсі по перевезенню пасажирів на міському автобусному маршруті загального використання в місті Слов»янську.

Таким чином вимоги ПП «Пассажир»не мають під собою аргументованого підґрунтя і тому не підлягають задоволенню в повному обсязі.


          Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню  за наступних підстав.


У судовому  засіданні достовірно встановлено та не оспорюється сторонами, що 16.11.2011 року виконавчий комітет Слов»янської міської ради прийняв рішення № 754 «Про затвердження складу конкурсного комітету по визначенню переможця конкурсу по перевезенню пасажирів на міському автобусному маршруті загального використання в місті Слов»янськ»Засідання конкурсного комітету призначено на 16 січня 2012 року.


На підставі ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень збоку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб»єктів при здійснені ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.


Статтею 144 Конституції України чітко визначено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов»язковими до виконання на відповідній території.


У відповідності до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.


Нормативним актом, який регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами –суб»єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеки перевезень є Закон України «Про автомобільний транспорт»№ 2344-ІІІ від 5 квітня 2001 року зі змінами та доповненнями.


У відповідності до частини 9 статті 6 Закону № 2344 органи місцевого самоврядування формують мережу міських автобусних маршрутів загального користування і здійснюють контроль за виконанням транспортного законодавства на відповідній території згідно з повноваженнями, визначеними законами України. Згідно абзацу 5 частини 2 статті 7 Закону № 2344 органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов»язані проводити конкурс на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.


Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1081 затверджено Порядок проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, в якому визначено процедуру підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування. Він є обов»язковим для виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування,  підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.


Організатором конкурсу, згідно з Порядком може виступати орган виконавчої влади (обласна, міська, районна державна адміністрація) або виконавчий орган –виконавчий комітет Слов»янської міської ради.


Пунктом 2 Порядку № 1081 передбачено, що організацією проведення конкурсу ( самостійно або із залученням робочого органу) забезпечує організатор. Пунктом 4 вищенаведеного Порядку передбачено, що організатором на автобусному маршруті загального користування є виконавчий комітет сільської, селищної, міської ради відповідного населеного пункту –на автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут).


Посилання позивача на те, що рішення виконавчого комітету Слов»янської міської ради № 754 від 16.11.2011 року «Про затвердження складу конкурсного комітету по визначенню переможця конкурсу по перевезенню пасажирів на міському автобусному маршруті загального використання в місті Слов»янськ»не відповідає діючому законодавству України, оскільки прийнято з порушенням ЗУ «Про автомобільний транспорт» № 2344 від 05.04.2001 року та Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затверджений Постановою КМУ № 1081 від 02.12.2008 року не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні, а саме:


У відповідності до вимог п. 23 Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затверджений Постановою КМУ № 1081 від 02.12.2008 року, крім представників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування Укртрансінспекції та Державтоінспекції, конкурсний комітет повинен складатися з представників громадських організацій, при цьому кількість представників громадських організацій, діяльність яких пов»язана з автомобільним транспортом, повинна складати не менш 50 % від загальної кількості представників громадських організацій, однак єдиною громадською організацією, діяльність якої пов»язана з автомобільним транспортом,  зареєстрованою виконавчим комітетом Слов»янської міської ради ( рішення № 535 від 19.09.2001 року)  є Слов»янська громадська організація «Захист прав володарів транспортних засобів», за адресою реєстрації якої вона відсутня, що підтверджується копією довідки про виклик, яка знаходиться в матеріалах справи.


Посилання представника позивача на той факт, що виконавчим комітетом не залучено до участі у складі конкурсного комітету Донецьку обласну громадську організацію «Укравтозахист», яка виявила намір прийняти участь у складі конкурсного комітету не може бути прийнято судом до уваги, під час розгляду даної справи, оскільки спірне рішення № 754 прийняте 16.11.2011 року, а звернення Донецької обласної громадської організації «Укравтозахист»отримано виконкомом Слов»янської міської ради Донецької області 29.11.2011 року, вже  після прийняття рішення.


Згідно п.п.12 п. а ст. 30 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні»до відання виконавчих органів міських рад належать власні повноваження щодо залучення на договірних засадах підприємств, установ та організацій, що не належать до комунальної власності територіальної громади, до участі в обслуговуванні населення засобами транспорту.


Відповідно  до статті 43 ЗУ «Про автомобільний транспорт»визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах.


Посилання позивача на той факт, що статтею 44 ЗУ «Про автомобільний транспорт»передбачено, що для організації забезпечення та підготовки матеріалів для проведення засідання конкурсного комітету, органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних засадах, за договором, для виконання функцій робочого органу притягують підприємство або організацію, яка має спеціалістів та досвід роботи не менш трьох років з питань організації пасажирських перевезень, не можуть бути розцінені судом, як виключний спосіб необхідних умов для проведення засідання конкурсного комітету, оскільки п. 2 Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затверджений Постановою КМУ № 1081 від 02.12.2008 року визначено, що організатор, в даному випадку, виконавчий комітет Слов»янської міської ради проводить конкурс самостійно або із залученням робочого органу, де робочій орган - це підприємство (організація), що має фахівців у галузі автомобільного транспорту, матеріальні ресурси та технології,  а також досвід не менш як три роки з питань організації пасажирських перевезень, яке уразі потреби залучається організатором на конкурсних умовах за договором для організації проведення конкурсу.


          Таким чином, діюче законодавство дає організатору право вибору щодо організації проведення конкурсу –самостійно або із залученням робочого органу і тому не може бути підставою для скасування рішення про проведення конкурсу.


Отже, зібрані у справі докази та їх належна оцінка вказують на відсутність  підстав  для задоволення  позову  ПП «Пассажир».


На підставі наведеного,  керуючись ст. ст. 2 –15, 18, 19, 20, 160-162 КАС України, ст.ст. 55, 144  Конституції України, ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. ст. 43, 44 ЗУ «Про автомобільний транспорт», п. 2, 23 Порядку проведення конкурсу на перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, затверджений Постановою КМУ № 1081 від 02.12.2008 року, суд, -


                                        П О С Т А Н О В И В:


          В задоволенні позову ПП «Пассажир»до Виконавчого комітету Слов»янської міської ради щодо  визнання недійсним рішення № 754 від 16.11.2011 року виконавчого комітету Слов»янської міської ради відмовити в повному обсязі.     

 

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.


          

          

Суддя  Слов’янського

міськрайонного  суду                                                                О.В.Горощук

Джерело: ЄДРСР 20818594
Друкувати PDF DOC
Копіювати скопійовано
Надіслати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу