open
  • Друкувати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 12 жовтня 2011 року   о 14 год. 55 хв.                                    Справа №  2а-0870/7712/11

 Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Тєтєрєв В.В., за участю відповідача ОСОБА_1, розглянувши у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за заявою Управління праці та соціального захисту населення Якимівської районної державної адміністрації Запорізької області

до ОСОБА_1

про  стягнення допомоги по вагітності та пологам,

ВСТАНОВИВ:

Управління праці та соціального захисту населення Якимівської районної державної адміністрації Запорізької області  (далі – позивач) звернувся з адміністративним позовом до ОСОБА_1 (далі – відповідач, або ОСОБА_1.) про стягнення 852 грн. 59 коп. переплати по допомозі по вагітності та пологам.

Позивачем у позові, зокрема, зазначено, що відповідач в порушення ст.ст.7, 22 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», п.46 постанови Кабінету Міністрів України №1751 від 27.12.2001 «Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми» своєчасно не повідомив позивача про навчання в Якимівському професійному аграрному ліцеї та отримання стипендії. Приховування факту отримання стипендії призвело до неправомірного отримання відповідачем 852 грн. 59 коп. допомоги по вагітності та пологам.

Представник позивача подав до суду заяву про розгляд справи у порядку письмового провадження за наявними у справі доказами та підтримання позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач у судовому засіданні пояснив, що дійсно навчався в Якимівському професійному аграрному ліцеї де, періодично, з затримками, отримував стипендії. У той же час відповідач звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Якимівської районної державної адміністрації Запорізької області для отримання допомоги по вагітності та пологам. Про факт отримання стипендії відповідач не повідомив співробітників позивача, не вважаючи це необхідним та істотним для отримання допомоги по вагітності та пологам. Відповідач, погоджується з наявністю переплати по допомозі по вагітності та пологам, неповернення коштів пов’язує з важким фінансовим становищем та безгрошів’ям.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з’ясував наступне.

06.11.2009 позивачем прийнято та зареєстровано під №979 Заяву про призначення усіх видів соціальної допомоги від ОСОБА_1 У вказаній заяві відповідачем зазначено місце реєстрації: АДРЕСА_1, наявний ідентифікаційний номер НОМЕР_1. У заяві відповідач просив Управління праці та соціального захисту населення Якимівської районної державної адміністрації Запорізької області призначити державну допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами, додавши Довідку для призначення і виплати державної допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами жінкам, які не застраховані в системі загальнообов’язкового соціального страхування (форма №147/о), видану Поліклінікою Якимівської центральної районної лікарні 06.11.2009 за №422.

Також, у вказаній заяві ОСОБА_1 зазначено, що вона не працює, не навчається, не служить, підприємницькою діяльністю не займається, не має трудової книжки.

Позивачем, в обґрунтування своїх позовних вимог надано Рішення про призначення допомоги сім’ям з дітьми від 09.11.2009, яким ОСОБА_1 призначено виплату з 01.11.2009 відповідної допомоги.

Також, судом досліджено Розпорядження на перерахунок допомоги по вагітності і пологам у сумі 852 грн. 59 коп. (код виплати 580).

Крім того, за зверненням позивача до ОСОБА_1 (вих.№1250 від 01.08.2011) запропоновано добровільно повернути 852 грн. 59 коп. допомоги по вагітності та пологам.

Судом досліджено заяву ОСОБА_1, адресованої до позивача, згідно якої відповідач бере на себе зобов’язання виплатити 852 грн. 59 коп. переплати, починаючи з липня 2011 року.

Відповідач підтвердила у суді, що у період з 01.09.2007 по 01.07.2010 навчалась у Якимівському професійному аграрному ліцеї на денній формі навчання та отримувала стипендію.

У ст.1 Закону України № 2240-III «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» зазначено, що загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, передбачає матеріальне забезпечення громадян у зв'язку з втратою заробітної плати (доходу) внаслідок тимчасової втрати працездатності (включаючи догляд за хворою дитиною, дитиною-інвалідом, хворим членом сім'ї), вагітності та пологів, часткову компенсацію витрат, пов'язаних із смертю застрахованої особи або членів її сім'ї, а також надання соціальних послуг за рахунок бюджету Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що формується шляхом сплати страхових внесків власником або уповноваженим ним органом, громадянами, а також за рахунок інших джерел, передбачених цим Законом.

Згідно з приписами ст.7 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» право на державну допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами мають за цим Законом всі жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Відповідно до п.2 ст.2 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» застрахована особа – це найманий працівник, а у випадках, передбачених цим Законом, також інші особи (громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України), на користь яких здійснюється загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.

Як зазначено у п.3 «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», затвердженого 27.12.2001 постановою Кабінету Міністрів України №1751, відповідно до статті 7 Закону України «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» право на державну допомогу у зв'язку з вагітністю та пологами мають вагітні жінки (у тому числі неповнолітні), які не застраховані в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, а саме: жінки з числа військовослужбовців Збройних Сил, Державної прикордонної служби, СБУ, Служби зовнішньої розвідки, військ цивільної оборони, інших військових формувань та з числа осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та Державної кримінально-виконавчої служби; жінки, звільнені з роботи у зв'язку з ліквідацією підприємства, установи та організації незалежно від форми власності за умови, що вагітна жінка була звільнена з роботи не раніше ніж за шість місяців до набуття права на одержання допомоги; жінки, зареєстровані в центрі зайнятості як безробітні; аспірантки, докторантки, клінічні ординатори, студентки вищих навчальних закладів I-IV рівня акредитації та професійно-технічних навчальних закладів; непрацюючі жінки; жінки, зареєстровані як суб'єкти підприємницької діяльності, які не сплачують страхові внески до Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Крім того, відповідно до пп.4 п.7 «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», затвердженого 27.12.2001 постановою Кабінету Міністрів України №1751, допомога у зв'язку з вагітністю та пологами надається аспіранткам, докторанткам, клінічним ординаторам, студенткам вищих навчальних закладів I - IV рівня акредитації та професійно-технічних навчальних закладів - у розмірі місячної стипендії. Жінка, яка продовжує навчання, має право на виплату стипендії або допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами за її вибором. При цьому допомога призначається з дня припинення виплати стипендії по день закінчення відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами. Розмір допомоги у випадках, передбачених підпунктами 1 - 4 цього пункту, встановлюється шляхом множення середньоденного доходу на кількість календарних днів тривалості відпустки у зв'язку з вагітністю та пологами, але не менш як 25 відсотків розміру встановленого законом прожиткового мінімуму для працездатної особи з розрахунку на місяць.

Згідно з ч.1-2 ст.22 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» одержувачі державної допомоги зобов’язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги. Суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім’ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги, тощо), стягуються згідно з законом.

Як зазначено у п.46 «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», затвердженого 27.12.2001 постановою Кабінету Міністрів України №1751, особи, яким виплачується державна допомога сім'ям з дітьми, у разі виникнення обставин, які призводять до припинення виплати допомоги, зобов'язані у десятиденний термін повідомити про це органи праці та соціального захисту населення. Виплата допомоги припиняється за рішенням органу, що призначає та виплачує цю допомогу, з місяця, що настає після місяця, у якому виникли такі обставини.

За приписами п.49 «Порядку призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми», затвердженого 27.12.2001 постановою Кабінету Міністрів України №1751, особи, яким виплачується державна допомога сім'ям з дітьми, зобов'язані повідомляти органи, що призначають і виплачують зазначену допомогу, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги (зміни у складі сім'ї, перевищення середньомісячного сукупного доходу сім'ї тощо). Суми державної допомоги сім'ям з дітьми, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім'ї, приховування обставин, які впливають на призначення і виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно із законом. Відрахування на підставі рішень відповідних органів провадиться у розмірі не більш як 20 відсотків суми виплачуваної допомоги. Органи, що призначають і виплачують державну допомогу сім'ям з дітьми, мають право перевіряти матеріальне становище сімей з дітьми.

Отже, ОСОБА_1 навчаючись у Якимівському професійному аграрному ліцеї та отримуючи стипендії – не мала права на отримання допомоги по вагітності і пологам у сумі 852 грн. 59 коп.

На момент розгляду судом даної справи відповідач добровільно не повернув переплату по допомозі по вагітності та пологам у сумі 852 грн. 59 коп. У зв’язку з цим, позовні вимоги про стягнення цієї суми є обґрунтованими, документально підтвердженими і підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 71, 94, 158-163 КАС України, суд –

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 (72500, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) на користь Управління праці та соціального захисту населення Якимівської районної державної адміністрації Запорізької області (72500, Запорізька область, Якимівський район, смт. Якимівка, вул. Леніна, буд.67, ідентифікаційний код 03193028, р/р 35413067000620, КФК 090302, МФО 813015) 852 (вісімсот п’ятдесят дві) грн. 59 коп. переплати по допомозі по вагітності та пологам.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова виготовлена у повному обсязі 14.10.2011.

Суддя                       (підпис)                     О.О. Прасов

Постанова не набрала законної сили

Суддя                                                          О.О. Прасов

Джерело: ЄДРСР 19379433
Друкувати PDF DOC
Копіювати скопійовано
Надіслати
  • PDF
  • DOC
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
скопійовано Копіювати
Шукати у розділу