open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Справа № 2a-7854/08/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2011 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Іванова Е.А.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Відкритого акціонерного товариства «Об’єднання міжрайпостач»до ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Відкрите акціонерне товариство «Об’єднання Міжрайпостач»звернулось до суду з позовом до Державної податкової інспекції у Овідіопольському районі Одеської області, в якому просить скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.02.2008 року № 0000232301/2, яким визначена сума податкового зобов’язання з податку на додану вартість загальною сумою 64227 грн, з яких 42818 грн. основного платежу та 21409 грн. за штрафними санкціями.

Свої позовні вимоги мотивує тим, що в строк з 30.07.2007 року по 27.08.2007 року ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області була проведена перевірка вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2006 року по 31.03.2007 року. За результатами вказаної перевірки був складений акт від 17.09.2007 року за № 2307/23-0/00906166. Проте позивач вважає даний акт та податкові повідомлення-рішення, винесене на підставі вказаного акту незаконним, оскільки вважає, що до складу податкового кредиту у перевіряємому періоді правомірно віднесені всі суми ПДВ на підставі накладних, зазначених у реєстрі. Також позивач вказує, що податкові накладні, які нібито повторно безпідставно включені до складу податкового кредиту за перевіряємий період, насправді не були включені до складу податкового кредиту попереднього податкового періоду. Також позивач не погоджується з висновками перевірки відносно того, що до складу податкового кредиту віднесено суму 4179 грн. на підставі податкових накладних, у яких відсутні обов’язкові реквізити, оскільки позивач зазначає, що податкова накладна вважається недійсною тільки у тому разі, якщо її заповнено особою, яка не зареєстрована як платник податку на додану вартість, та інші порушення порядку заповнення податкової накладної не є підставою для визнання податкових накладних недійсними та відповідно зменшення сум податкового кредиту. ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»надсилалися скарги до ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області, ДПА в Одеській області та ДПА України. ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області залишило скаргу без задоволення, а податкове повідомлення-рішення без змін, ДПА в Одеській області скасувало податкове повідомлення-рішення ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області в частині донарахованого ПДВ на суму 270 грн. та застосованої штрафної санкції на суму 630 грн., а в решті податкове повідомлення-рішення залишено без змін, а скарга без задоволення. ДПА України скаргу залишило без задоволення, а податкове повідомлення-рішення без змін. На підставі викладеного, позивач звертається до суду та просить задовольнити його позовні вимоги та скасувати податкове повідомлення-рішення з підстав, викладених в позовній заяві.

В судовому засіданні представники позивача надали клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні.

Представник відповідача в судове засідання не з’явився, про день, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, проте надав на адресу суду клопотання про відкладення розгляду справи, оскільки зайнятий у розгляді справи Одеським апеляційний адміністративним судом. Проте дане клопотання залишено без задоволення, у зв’язку з тим, що до клопотання не надано документу, підтверджуючого зайнятість представника відповідача в судовому засіданні з розгляду іншої справи.

Враховуючи наведене, суд дійшов до висновку про можливість розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Відповідач –Державна податкова інспекція в Овідіопольському районі Одеської області є органом владних повноважень, а тому відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС України дана справа підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Судом встановлено, що ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»зареєстроване 01.03.1996 року як юридична особа Овідіопольською районною державною адміністрацією Одеської області, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи, серії А00 № 276072 (Т.1 а.с.179).

Згідно довідки ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області від 16.09.2004 року № 14462/28-04 ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»взято на податковий облік 16.06.1998 року за № 15 (Т.1 а.с.181).

Судом також встановлено, що позивач є платником податку на додану вартість, про що свідчить відповідне свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість № 21829797 (Т.1 а.с.182).

Судом встановлено, що з 30.07.2007 року по 27.08.2007 року та в продовження терміну перевірки з 28.08.2007 року по 10.09.2007 року ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області була проведена виїзна планова перевірка ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2006 року по 31.03.2007 року.

За результатами вказаної перевірки був складений акт № 2307/23-0/00906166 від 17.09.2007 року, яким встановлено заниження податку на додану вартість на загальну суму 43088 грн. (Т. 1 а.с.16-40).

Не погодившись з актом перевірки ВАТ «Об’єднання міжрайпостач» надало до ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області заперечення до акту перевірки від 20.09.2007 року № 240, в якому виклало обставини на підставі яких не визнає результати перевірки (Т.1 а.с.41-49).

ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області надано відповідь на заперечення ВАТ «Обєднання міжрайпостач»від 25.09.2007 року, згідно якої ДПІ в Овідіопольському районі зазначило, що встановлені в акті перевірки порушення повністю відповідають дійсності та відображені в акті перевірки з посиланням на первинні документи, а тому задовольнити заперечення ВАТ «Міжрайпостач»не має можливості (Т.1 а.с. 50-54).

На підставі акту перевірки ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області прийнято податкове повідомлення-рішення від 28.09.2007 року № 0052032301/0, яким позивачу визначено податкове зобов’язання з податку на додану вартість на загальну суму 65127 грн. з них основного платежу 43088 грн. та штрафних санкцій 22039 грн. (Т.1 а.с.138).

Не погодившись із вказаним податковим повідомленням-рішенням ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»подало до ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області скаргу від 05.10.2007 року № 251 у якій просить визнати недійсними висновки акту документальної перевірки ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»та скасувати податкове повідомлення-рішення від 28.09.2007 року за № 0052022301/0 (Т.1 а.с. 55-63).

Рішенням ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області від 04.12.2007 року № 21206/10/10-046 про результати розгляду скарги оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 28.09.2007 року за № 0052032301/0 залишено без змін, а скарга ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»- без задоволення (Т.1 а.с. 69-78).

На підставі вищевказаного рішення було прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.12.2007 року № 0052032301/1, яким сума податкового зобов’язання з ПДВ залишилася у загальному розмірі 65127 грн. з них 43088 грн. основного платежу та 22039 грн. штрафних санкцій (Т.1 а.с. 137).

11.12.2007 року позивач повторно подав скаргу до ДПА в Одеській області за № 300, у якому просив скасувати податкове повідомлення-рішення, прийняте за результатами розгляду первинної скарги (Т.1 а.с. 80-92).

Рішенням ДПА в Одеській області від 09.02.2008 року № 3812/10/25-0007 частково задоволено скаргу позивача ВАТ «Міжрайпостач»та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області в частині донарахованого ПДВ на суму 270 грн. та застосованої штрафної санкції на суму 630 грн., в решті скаргу залишено без задоволення (Т.1 а.с.98-105).

На підставі рішення про результати розгляду повторної скарги прийнято податкове повідомлення-рішення від 14.02.2008 року № 0000232301/2, яким позивачу ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»зменшено податкове зобов’язання з податку на додану вартість, яке складає 64277 грн., з них 42818 грн. –основного платежу та 21409 грн. штрафних санкцій (Т.1 а.с.136).

Не погодившись з результатами розгляду повторної скарги, позивач подав скаргу до ДПА України від 19.02.2008 року № 51, в якій просив скасувати податкове повідомлення-рішення від 14.02.2008 року № 0000232301/2 (Т.1 а.с.108-121).

Проте, рішенням ДПА України від 22.04.2008 року № 3927/6/25-0115 залишено без змін податкове повідомлення-рішення № 0000232301/2, а скарга - без задоволення (Т.1 а.с.128-131).

Відповідно до ст. 81 КАС України для з’ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд може призначити експертизу.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 05.05.2009 року по справі була призначена судово-економічна експертиза та ухвалою цього ж суду від 07.09.2010 року призначена додаткова судово-економічна експертиза.

На підставі вказаних ухвал до суду надійшли висновок № 9658/9659 судово-економічної експертизи та висновок № 10818/10819 додаткової судово-економічної експертизи (Т.4 а.с.7-15 Т. 5 а.с.49-53).

Актом перевірки встановлено заниження ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»податку на додану вартість на загальну суму 43088 грн., в тому числі за травень 2006 року на суму 2844 грн., червень 2006 року на суму 39 грн., липень 2006 року на суму 13213 грн., серпень 2006 року на суму 1000 грн., вересень 2006 року на суму 167 грн, жовтень 2006 року на суму 120 грн., грудень 2006 року на суму 94 грн, січень 2007 року на суму 2687 грн., лютий 2007 року на суму 22630 грн та березень 2007 року на суму 294 грн. (Т.1 а.с.25-26).

Як зазначено у акті перевірки заниження податку на додану вартість відбулося внаслідок того, що ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»віднесено до складу податкового кредиту декларації з ПДВ за травень 2006 року на суму 2844 грн., червень 2006 року на суму 39 грн, липень 2006 року на суму 10965 грн, січень 2007 року на суму 2137 грн, лютий 2007 року на суму 22360 грн та березень 2007 року на суму 294 грн. (Т.1 а.с. 32-33).

Як встановлено перевіряючими у акті перевірки суми податку на додану вартість, відображені у податкових накладних за вказані місяці не відносяться до сум податків, що сплачені (нараховані) платником податків у звітних періодах (травень, червень, липень 2006 року та січень, лютий, березень 2007 року), внаслідок чого ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»завищило податковий кредит за перевіряємий період на суму ПДВ 38909 грн.

Проте, судом встановлено, що відповідно до розшифровки податкових накладних за липень 2006 року, відображених у акті перевірки від 17.09.2007 року та як вбачається з самих цих накладних (Т.1 а.с.147-150) загальна сума ПДВ по цих накладних складає 10695 грн., а не 10965 грн., отже різниця в сумі 270 грн. (10965 - 19695) є арифметичною помилкою ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області, що допущена нею при складанні акту перевірки.

Крім того, згідно реєстра отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за січень 2007 року (Т.2 а.с.209-211) під порядковим № 60 вказана податкова накладна № 702 від ТОВ «Мавекс плюс»на суму 990 грн., в тому числі ПДВ - 165 грн., а не на суму 1590 грн., в тому числі ПДВ 265 грн., як вказано в акті (Т.1 а.с. 37), отже різниця в сумі 100 грн. (265грн. –165 грн. ) є арифметичною помилкою ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області, що допущена нею при складанні акту перевірки.

Таким чином, з урахуванням викладеного, сума встановленого заниження податку на додану вартість складає вже не 43088 грн., а 42718 грн.

Про наявність арифметичної помилки у розмірі 270 грн. зазначено у рішенні ДПА в Одеській області за результатами розгляду повторної скарги ВАТ «Об’єднання міжрайпостач», в наслідок чого, як вже зазначалося вище, оскаржуване податкове повідомлення рішення було скасовано в цій частині.

Наявність вказаних арифметичних помилок підтверджено також висновком судово-економічної експертизи від 29.05.2010 року № 9658/9659 (Т. 4 а.с. 9 зворот).

У акті перевірки зазначено, що заниження ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»податку на додану вартість відбулося нібито внаслідок порушення позивачем Закону України «Про податок на додану вартість»та включеня до складу податкового кредиту тих сум ПДВ, що не були сплачені позивачем у звітних періодах, а були сплачені в попередніх періодах.

Поняття податку на додану вартість, платників податку на додану вартість, об'єкти, базу та ставки оподаткування, поняття податкової накладної, порядок обліку, звітування та внесення податку до бюджету визначає Закон України «Про податок на додану вартість».

Згідно до п.п. 7.2.6. п. 7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»підставою для нарахування податкового кредиту є податкова накладна.

Відповідно до п.п. 7.4.1. п. 7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи із договірної (контрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у разі якщо договірна ціна на такі товари (послуги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 81 цього Закону, протягом такого звітного періоду у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій в необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання у виробництві та/або поставці товарів (послуг) для оподатковуваних операцій у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно п.п. 7.5.1. п. 7.5. Закону України «Про податок на додану вартість»датою виникнення права платника податку на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій або дата списання коштів з банківського рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових карток або комерційних чеків; або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

Відповідно до п.п. 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними.

Згідно декларації з ПДВ ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за травень 2006 року, встановлено, що податковий кредит складає 132820 грн (Т. 2 а.с.149-150), що відповідає даним реєстра отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за травень 2006 року, де податок на додану вартість, який підлягає включенню до податкового кредиту з ПДВ у травні 2006 року складлає 132819,61 грн. (Т. 2 а.с.189-191).

У вказаному реєстрі отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»під № 66 відображена отримана податкова накладна постачальника ФОП ОСОБА_2 від 11.11.2005 року № 35 по поставці товарів (молока, кефір) на суму 500,26 грн. в т.ч. ПДВ 83,38 грн.

Вказана накладна була отримана ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»із запізненням, а саме 26.05.2006 року, про що свідчить журнал реєстрації виданих під розпис документів посадовим особам ВАТ «Об’єднання міжрайпостач».

Факт отримання вищевказаної податкової накладної із запізненням підтверджується також і тим, що відповідно з даними реєстру отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за листопад 2005 року, грудень 2005 року, січень-квітень 2006 року (Т. 2 а.с.178-188) встановлено, що податкова накладна ФОП ОСОБА_2 від 11.11.2005 року № 35 у вказаних реєстрах не відображена.

Таким чином, висновки акту перевірки від 17.09.2007 року в частині завищення ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»податкового кредиту з ПДВ за травень 2006 року на суму 83,38 грн. є хибними, що також підтверджується висновком додаткової судово-економічної експертизи від 31.12.2010 року.

Як зазначається у акті перевірки у липні 2006 року до складу податкового кредиту було виключено слідуючі податкові накладні: п/н № 11 від 25.06.2004 року, отриману від ТОВ «Антос»на загальну суму 3124,17 грн. в т.ч. ПДВ 520,70 грн., п/н № 10 від 25.06.2004 року, отриману від ТОВ «Антос»на загальну суму 3363,85 грн. в т.ч. ПДВ 560,64 грн., п/н № 12 від 25.06.2004 року, отриману від ТОВ «Антос»на загальну суму 5861,02 в т.ч. ПДВ 976,84 грн., п/н № 13 від 25.06.2004 року, отриману від ТОВ «Антос»на загальну суму 8449,30 грн, в т.ч. ПДВ 1408,21 грн., п/н № 62 від 20.10.2004 року ПВКП «Південьтехенергосервіс»на загальну суму 30326,40 грн. в т.ч. ПДВ 5054,40 грн., № 35 від 23.07.2002 року, отримана від ЗАТ «Великодолинський завод ЗБК»на загальну суму 13045,76 грн в т.ч. ПДВ в сумі 2174,28 грн., у яких суми податку на додану вартість не відносяться до сум податків, сплачених у липні 2006 року, отже як вважає ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області вказані податкові накладні були неправомірно включені до податкового кредиту у липні 2006 року.

Проте такі висновки ДПІ у Овідіопольському районі Одеської області є хибними, з огляду на наступне.

Як вбачається з реєстру отриманих та виданих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за липень 2006 року, податкові накладні № 13 від 25.06.2004 року від ТОВ «Антос», № 11 від 25.06.2004 року ТОВ «Антос», № 10 від 25.06.2004 року ТОВ «Антос», № 12 від 25.06.2004 року ТОВ «Антос», № 35 від 23.07.2002 року ЗАТ «ВЗЗБК»та № 62 від 20.10.2004 року від ПВКП «Південтехенергосервіс»не відображені (Т.2 а.с. 195-197).

Проте, як вбачається з книги обліку придбання товарів (робіт, послуг) (Т.2 а.с.240), в рядках 447-450 даної книги зроблені записи по податковим накладним: № 13 від 25.06.2004 року ТОВ «Антос»на загальну суму 8449,30 грн., з них ПДВ 1408,21 грн., № 12 від 25.06.2004 року ТОВ «Антос»на загальну суму 5861,02 грн. з них ПДВ 976,84 грн., № 10 від 25.06.2004 року ТОВ «Антос»на загальну суму 3363,85 грн. з них ПДВ 560,64 грн., № 11 від 25.06.2004 року ТОВ «Антос» на загальну суму 3124,17 грн. з них ПДВ 520,70 грн.

Як вбачається з книги обліку придбання товарів (робіт, послуг) ВАТ «Об’єднання міжрайпостач», у липні 2002 року запис по податкові накладній № 35 від 23.07.2002 року ЗАТ «ВЗЗБК»відсутній (Т. 2 а.с.220-221), проте вказана податкова накладна відображена у квітні 2005 року під № 168 (Т.2 а.с.250).

Крім того, з книги обліку придбання товарів (робіт, послуг) ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за жовтень 2004 року (Т.2 а.с.243) вбачається, що запис по податковій накладній № 62 від 20.10.2004 року ПВКП відсутній. Проте, дана податкова накладна зазначена у книзі обліку придбання товарів (робіт, послуг) ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за грудень 2004 року. Дані книги обліку придбання товарів (робіт, послуг) ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за грудень 2004 року відповідають даним податкової декларації з ПДВ ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за грудень 2004 року (Т.2 а.с.102-104).

Даний факт також підтверджується висновком додаткової судово-економічної експертизи та висновком судово-економічної експертизи від 29.05.2010 року № 9658/9659, відповідно до якого висновки акту перевірки, відносно того, що всі вищеперелічені податкові накладні, суми ПДВ з яких нібито були включені до податкового кредиту в декларації з ПДВ ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за липень 2006 року не підтверджуються.

Таким чином, суд приходить до висновку, що суми ПДВ з вищеперелічених накладних не були включені ВАТ «Об’єднання міжрайпостач» до складу податкового кредиту у липні 2006 року, а включалися до складу податкових кредитів в минулих податкових періодах, тому висновки ДПІ Овідіопольського району Одеської області зроблені у акті перевірки стосовно безпідставного включення податкових накладних до складу податкового кредиту за липень 2006 року є неправомірними та не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.

Як вбачаться з декларації з ПДВ ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за січень 2007 року (Т.2 а.с.165-166) податковий кредит складає 97755 грн., що відповідає даним реєстра отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за січень 2007 року, де податок на додану вартість, що підлягає включенню до податкового кредиту з ПДВ також складає 97755, 40 грн (Т.2 а.с.209-211).

Проте, податкова накладна № 182 від 20.12.2005 року від СПД «Бейда»на загальну суму 150 грн. в т.ч. ПДВ 25 грн відображена в реєстрі отриманих накладних у грудні 2005 року під № 5 (Т.2 а.с.178).

Отже операція по податковій накладній № 182 від 20.12.2005 року на загальну суму 150 грн. двічі відображена в складі податкового кредиту в податкових деклараціях з податку на додану вартість ВАТ «Об’єднання міжрайпостач», а саме за грудень 2005 року та січень 2006 року.

Дана обставина підстверджується висновком судово-економічної експертизи, відповідно до якої висновки акту від 17.09.2007 року в частині завищення податкового кредиту по ПДВ та заниження податку на додану вартість за січень 2007 року підтверджуються в сумі 25 грн.

Як вбачається з декларації з ПДВ ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за лютий 2007 року податковий кредит складає 101713 грн. (Т.2 а.с.167-168), що відповідає даним реєстра отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач», де податок на додану вартість, який підлягає включенню до податкового кредиту з ПДВ у лютому 2007 року також складає 101713,42 грн. (Т.2 а.с.212-213), до якого зараховані ПДВ по податковим накладним № 199 від 26.06.2002 року від ТОВ «Лис-Технологія»на загальну суму 131349 грн., ПДВ 21891,50 грн., по податковій накладній № 879 від 11.11.2005 року від В/Ч А –3926 на загальну суму 3850 грн., ПДВ – 641,67 грн., по податковій накладній № 1706 від 30.11.2005 року від ЦЕЗ № 4 Укртелеком на загальну суму 388,55 грн., ПДВ 64,76 грн., по податковій накладній № 1489 від 31.10.2005 року від ЦЕЗ № 4 Укртелеком на загальну суму 195,98 грн., ПДВ –32,66 грн.

Стаття 15 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», що діяв на час виникнення спірних правовідносин, визначає терміни позовної давності, що застосовуються до порядку визначення податкових зобов’язань, а також надмірно сплачених або відшкодованих податків і зборів.

Оскільки з податкової накладної виникають податкові зобов’язання з податку на додану вартість, то під час формування податкового кредиту застосовується правила ст. 15 Закону № 2181, тому податкова накладна, отримана після закінчення термінів позовної давності (1095 днів з дня граничного строку подання декларації за той період, коли виписана така податкова накладна) не може бути використана для отримання податкового кредиту.

Таким чином, враховуючи терміни позовної давності податкова накладна № 199 від 26.06.2002 яка отримана від ТОВ «Лис-Технологія»26.02.2007 року, що підтверджується журналом реєстрації виданих під розпис документів посадовим особам ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»на загальну суму 131349 грн., ПДВ –21891,50 грн. не може бути використана ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»для отримання податкового кредиту в лютому 2007 року.

Отже в даному випадку, суд вважає, що ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області правомірно зазначила, що вказана податкова накладна із сумою ПДВ 21891,50 грн. не могла бути включена позивачем до складу податкового кредиту в лютому 2007 році, аналогічного висновку дійшов і експерт.

За даними реєстрів отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за листопад 2005 року, грудень 2005 року, січень-грудень 2006 року, січень 2007 року (Т. 2 а.с.178-211) судом встановлено, що податкові накладні постачальників ЦЕЗ № 4 № 1706 від 30.11.2005 року на суму 388,55 грн., в т.ч. ПДВ 64,76 грн. та В/ч А 3926 № 879 від 11.11.2005 року на суму 3850 грн., в т.ч.ПДВ 641,67 грн. у вказаних реєстрах не відображені, а відповідно не відображені в податкових деклараціях з ПДВ.

Як вбачається з журналу реєстрації виданих під розпис документів посадовим особам ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»вищевказані податкові накладні від ЦЕЗ № 4 за № 1706 та від В/ч А 3926 за № 879 отримані відповідно 08.02.2007 року та 22.02.2007 року, тому правомірно включені до складу податкового кредиту саме в лютому 2007 року.

Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що дані акту перевірки від 17.09.2007 року в частині завищення ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»податкового кредиту з ПДВ за лютий 2007 року на суму 706,43 грн. є хибними, що підтверджується також висновками додаткової судово-економічної експертизи від 31.12.2010 року.

Як вбачається з декларації з ПДВ ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за березень 2007 року встановлено, що податковий кредит складає 218920 грн. (Т. 2 а.с.169-170), що відповідає даним реєстра отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за березень 2007 року, де ПДВ, який підлягає включенню до складу податкового кредиту у березні 2007 року складає 218919,73 грн. (Т. 2 а.с.214-217).

У реєстрі отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за березень 2007 року відображені отримані в березні 2007 року податкові накладні від «ТехноЮг», а саме п/н № 5283 від 08.11.2005 року на суму 361,09 грн. в т.ч. ПДВ 60,18 грн (Т.1 а.с.168) та п/н № 2531 від 08.11.2005 року на суму 1403,91 грн. в т.ч. ПДВ 233,99 грн.

Факт отримання вказаних податкових накладних у березні 2007 року підтверджується журналом реєстрації виданих під розпис документів посадовим особам ВАТ «Об’єднання міжрайпостач», згідно якого податкові накладні під № 5283 та 2531 від ВАТ «ТехноЮг»отримані 27.03.2007 року.

Це також підтверджується тим, що згідно реєстрів отриманих податкових накладних ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за листопад, грудень 2005 року, січень-грудень 2006 року, січень, лютий 2007 року (Т.2 а.с.178-213), вищевказані податкові накладні від ВАТ «ТехноЮг»у цих реєстрах не відображені.

Таким чином суд приходить до висновку, що вищевказані податкові накладні від 08.11.2005 року правомірно відображені у реєстрі отриманих накладних за березень 2007 року та сума ПДВ з цих накладних правомірно включена до складу податкового кредиту у перевіряємому періоді.

У висновку за результатами проведення додаткововї експертизи експерт також зазначив, що висновки акту перевірки від 17.09.2007 року в частині завищення ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»податкового кредиту за березень 2007 року на суму 294,17 грн не підтверджуються (Т. 5 а.с. 52 зворот).

Що стосується висновків акту перевірки від 17.09.2007 року, згідно якого до складу податкового кредиту віднесено суму 4179 грн. по податковим накладним на яких відсутні обов’язкові реквізити, то слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п. 7.2.1. п. 7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість»платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має містити зазначені окремими рядками: порядковий номер податкової накладної; дату виписування податкової накладної; повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; податковий номер платника податку (продавця та покупця); місце розташування юридичної особи або місце податкової адреси фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість; опис (номенклатуру) товарів (робіт, послуг) та їх кількість (обсяг, об'єм); повну або скорочену назву, зазначену у статутних документах отримувача; ціну поставки без врахування податку; ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; загальну суму коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку.

Як зазначено у акті перевірки, позивач включив до складу податкового кредиту суми ПДВ на підставі наступних податкових накладних: №16 від 14.07.2006 рок, отриману від «Укргазифікація Південь», № 120 від 12.07.2006 року від НВЦ «Екострой», № 150 від 24.07.2006 року від ТОВ «Лис-Технологія», № без номеру від 15.09.2006 року від ПП «Автотрейд», № 279/1 від 14.09.2006 року від ХРПІЗА ЗАТ «ЗАЗ», № 280/1 від 14.09.2006 року від ХРПІЗА ЗАТ «ЗАЗ», № 367/1-2 від 18.12.2006 року від ХРПІЗА ЗАТ «ЗАЗ», № 35 від 13.06.2006 року від ТОВ «Юст-СП».

Судом встановлено, що податкові накладні № 16 від 14.07.2006 року від «Укргазифікація Південь»на суму 319,50 грн. з них ПДВ 53,25 грн. (Т. 1 а.с.175), п/н № 120 від 12.07.2006 року від НВЦ «Екострой»на суму 13167,91 грн, з них ПДВ 2194,65 грн. (Т.1 а.с.169), п/н 150 від 24.07.2006 року від ТОВ «Лис-Технологія»на суму 6000 грн. з них ПДВ 1000 грн. (Т. 1 а.с.176) містять усі необхідні реквізити, перелічені у п.п. 7.2.1. п. 7.2. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість».

Податкова накладна № без номеру від 15.09.2006 року від ПП «Автотрейд»на суму 1000 грн, з них ПДВ 166,67 грн не містить порядкового номера (Т. 1 а.с.170) а у п/н № 35 від 13.06.2006 року від ТОВ «Юст-СП»на суму 3300 грн., з них ПДВ 550 грн. відсутній запис про місце розташування юридичної особи –покупця (Т. 1 а.с.174).

Відповідно до п. 2 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 30 травня 1997 р. N 165 податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку в податковому органі і якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість. Згідно п. 5 Порядку податкова накладна вважається недійсною у разі її заповнення іншою особою, ніж вказаною у пункті 2 даного Порядку.

Тобто, як вбачається з вищевказаної норми податкова накладна вважається недійсною тільки у разі, коли вона заповнена особою, яка не зареєстрована платником ПДВ, отже податкова накладна не може вважатися недійсною у випадку, коли у ній відсутні реквізити, передбачені Законом України «Про податок на додану вартість». Оскільки з реквізитів, які містяться у вказаних податкових накладних (назва підприємства, код ЄДРПОУ, код платника ПДВ) можна ідентифікувати особу, яка її виписала та зміст операції, тому вважати її недійсною у ДПІ Овідіопольського району Одеської області небуло підстав.

Що стосується податкових накладних № 279/1 від 14.09.2006 року від ХРПІЗА ЗАТ «ЗАЗ», № 280/1 від 14.09.2006 року від ХРПІЗА ЗАТ «ЗАЗ», № 367/1-2 від 18.12.2006 року від ХРПІЗА ЗАТ «ЗАЗ», то в акті перевірки зазначено, що у вказаних податкових накладних індивідуальний податковий номер 254809108242 не відповідає платнику податку –продавцю (Т.1 а.с. 34).

Проте, згідно свідоцтва про реєстрацію ЗАТ з іноземною інвестицією «Запорізький автомобілебудівельний завод»в якості платника податку на додану вартість (Т. 3 а.с.20) індивідуальний податковий номер вказаний 254809108242, тобто співпадає з тим номером, що зазначений у відповідних податкових накладних, виписаних його структурним підрозділом –ХРПІЗА ЗАТ «ЗАЗ».

Отже твердження перевіряючих відносно неспівпадіння номера спростовуються дослідженими у судовому засіданні матеріалами справи, а також висновком експерта № 9658/9659 від 29.05.2010 року, у якому зазначено, що висновки акту перевірки від 17.09.2007 року в частині завищення податкового кредиту по ПДВ і заниженні податку на додану вартість ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за період з 01.04.2006 року по 31.03.2007 року не підтверджується в сумі 4179 грн.

Всі вищевикладені обставини підтверджуються також висновком судово-економічної експертизи від 29.05.2010 року № 9658/9659, згідно якої висновки акту перевірки ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»від 17.09.2007 року в частині заниження податку на додану вартість у зв’язку з завищенням податкового кредиту з ПДВ ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»за період з 01.04.2006 року по 31.03.2007 року підтверджуються в сумі 21916,50 грн. (у тому числі у січні 2007 року 25 грн. та у лютому 2007 року 21891 грн.), не підтверджуються в сумі 10485,43 грн. та у сумі 4179 грн (Т. 4 а.с.14-15) та висновком додаткової судово-економічної експертизи від 31.12.2010 року № 10818/10819 згідно якого висновки акту перевірки ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»від 17.09.2007 року в частині донарахування ПДВ на загальну суму 6138,37 грн. не підтверджуються.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Як вбачається з податкового повідомлення-рішення від 14.02.2008 року № 000232301/2 ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»було нараховано податку на додану вартість у сумі 42818 грн. а штрафних санкцій у сумі 21409 грн.

Оскільки судом встановлено, що при проведенні перевірки ДПІ Овідіопольского району Одеської області допущена арифметична помилка у розрахунках на суму 100 грн., та з урахуванням того, що ДПА в Одеській області при прийнятті рішення за результатами розгляду повторної скарги позивача, скасувало частково податкове повідомлення-рішення на суму арифметичної помилки у розмірі 270 грн., то відповідно нарахована сума ПДВ зменшується на суму помилок та складає 42718 грн.

Крім того, судом встановлено, що висновки акту перевірки стосовно заниження зобов’язання з податку на додану вартість не підтверджуються у сумі 20802,08 грн., а тому нараховане ДПІ Овідіопольського р-ну податкове зобов’язання з ПДВ повино бути зменшено на вказану суму та з урахуванням арифметичної помилки у розмірі 100 грн. складає 21916,50 грн.

Що стосується нарахування штрафних санкцій, то слід зазначити наступне.

Відповідно до п.п. 17.1.3. п. 17.1. ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

Судом встановлено, що висновки акту перевірки в частині заниження ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»податку на додану вартість підтвердилися на суму 21916,50 грн., в зв’язку з цим розмір штрафних санкцій складає 50 % вищевказаної суми, а саме 10958,25 грн.

Таким чином, оцінивши висновок експерта в сукупності з іншими доказами у справі, суд погоджується з висновками експертизи, та вважає, що ДПІ у Овідіопольському районі Одеської області неправомірно здійснено донарахування ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»сум податку на додану вартість у розмірі 20802,08 грн. та штрафу в сумі 10401 грн. та неправомірно винесено податкове повідомлення - рішення в цій частині.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій та бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Також відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють зокрема чи прийняті вони обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Виходячи з вищенаведеного, суд вважає, що позов підлягає задоволенню частково.

Відповідно до ст. 92 КАС України, витрати, пов’язані з проведенням судових експертиз, несе сторона, яка заявила клопотання про проведення судової експертизи.

Ухвалою суду від 05.05.2009 року за клопотанням представника позивача була призначена судово-економічна експертиза та витрати, пов’язані з її проведенням покладені на ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»(Т.3 а.с.170-171).

Ухвалою суду від 07.09.2010 року по даній справі призначена додаткова судово-економічна експертиза та витрати по її проведенню також покладені на позивача.

Згідно рахунку № 9658/9659 від 21.09.2009 року загальна вартість виконаних робіт по проведенню експертизи складає 2757,60 грн. (Т.5 а.с.35) та згідно рахунку № 10818/10819 від 22.09.2010 року вартість виконаних робіт по проведенню додаткової експертизи складає 2322,00 грн. (Т.5 а.с.42).

Вказані суми були сплачені позивачем, що підтверджується актами здачі-приймання висновку судового експерта № 9658/9659 (Т.4 а.с.6) та № 10818-10819 (Т.5 а.с. 48а).

Також позивачем було сплачено судовий збір у сумі 3,40 грн., про що свідчить відповідне платіжне доручення (Т.1 а.с.1).

Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу –відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Оскільки заявлялися вимоги на скасування податкового повідомлення-рішення на загальну суму 64277 грн., проте вказане податкове повідомлення рішення підлягає скасуванню на суму 31252,83 грн., що складає 49 % від суми оскаржуваного рішення, тому позивачу з державного бюджету повині бути присуджені судові витрати по проведенню експертизи в сумі 2489 грн. та судовий збір в сумі 1,66 грн.

Керуючись, ст. 2, 71, 86, 94, 158 - 163 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Відкритого акціонерного товариства «Об’єднання міжрайпостач»до ДПІ в Овідіопольському районі Одеської області про скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.

. Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Овідіопольському районі Одеської області від 14.02.2008 року № 0000232301/2 в частині нарахування податку на додану вартість в сумі 20802,08 грн. та штрафної санкції в сумі 10450,75 грн.

В решті позову відмовити

Стягнути з державного бюджету України на користь ВАТ «Об’єднання міжрайпостач»витрати, пов’язані з проведенням судово-економічних експертиз у розмірі 2489 грн. та витрати по сплаті судового збору в розмірі 1,66 грн.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст..254КАС України.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом десяти днів після отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Суддя Е.А. Іванов

08 червня 2011 року

Джерело: ЄДРСР 16475240
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку