Справа № 2-а-1680/11
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28.02.2011 м.Калуш
Суддя Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області Гавриленко В. Г. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративним позовом ОСОБА_1 до УПФ України в Калуському районі про перерахунок пенсії
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернувся до суду із позовною заявою, в якій просить визнати неправомірними дії управління Пенсійного фонду України в м.Калуші Івано-Франківської області щодо врахування при перерахунку пенсії показника середньої заробітної плати за 2007 рік у розмірі 1197грн.91коп. та зобов’язати відповідача провести перерахунок його пенсії з врахуванням середньої заробітної плати за 2009 рік у розмірі 1650грн.43коп. У позовній заяві зазначив, що управлінням ПФУ в м.Калуші Івано-Франківської області йому призначено пенсію за віком. У зв’язку з тим, що після призначення пенсії він продовжував працювати, страховий стаж становив 24 місяці після останнього перерахунку пенсії, у грудні 2010 року він звернувся з письмовою заявою до відповідача про перерахунок пенсії. Однак останній в порушення Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»та постанови Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року № 530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», не провів перерахунок пенсії з врахуванням середньої заробітної плати за 2009 рік у розмірі 1650грн.43коп., а застосував показник середньої заробітної плати за 2007 рік у розмірі 1197грн.91коп.
Із поданого відповідачем заперечення вбачається, що пенсія позивачу виплачується у встановленому законодавством розмірі. Крім того, ним пропущено шестимісячний строк на звернення до суду на вимоги, щодо здійснення перерахунку та виплати пенсії.
Вивчивши подані сторонами письмові докази визнаю позов таким, що підлягає до часткового задоволення, виходячи із наступного.
У судовому засіданні встановлено, що позивачу, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, управлінням ПФУ в м.Калуші Івано-Франківської області призначено пенсію за віком, про що підтверджується копією посвідчення № НОМЕР_1 видане 06.09.2001 року (а.с.11).
Позивач звернувся до управлінням ПФУ в м.Калуші про перерахунок пенсії у зв’язку з добавкою стажу роботи та зміною заробітної плати. В результаті чого відповідачем було проведено перерахунок пенсії для обчислення якої було взято середньомісячний заробіток за 2007 рік у розмірі 1197грн.91коп.
09.12.2010 року позивач, не погодившись з результатами перерахунку пенсії, на захист свої законних прав та інтересів звернувся до відповідача з письмовою заявою про проведення перерахунку його пенсії у відповідності з положеннями ст.40 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», а саме, провести перерахунок його пенсії з врахуванням середньої заробітної плати за 2009 рік, а не за 2007 рік .
Листом від 21.12.2010 року № 5443/03 ОСОБА_1 було відмовлено у здійсненні перерахунку пенсії з врахуванням середньої заробітної плати за 2009 рік, на тій підставі, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України»було внесено зміни до ч.4 ст.42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Даними змінами передбачено, що у разі, якщо застрахована особа після призначення пенсії продовжувала працювати, провадиться перерахунок пенсії з урахуванням не менше ніж 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії здійснюється із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія. За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії може провадитися із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині 1 статті 40 Закону, із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників в середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачені страхові внески та яка відповідно до цього Закону враховується для обчислення пенсії, за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії. При цьому з періоду, за який враховується зарплата (дохід) для перерахунку пенсії, період після призначення пенсії не підлягає виключенню згідно з абзацом 3 частиною 1 статті 40 цього Закону. Рішенням КСУ від 22.05.2008 року вищезазначені зміни в частині визначення показника середньої заробітної плати та порядку проведення перерахунку пенсії були визнані неконституційними. Оскільки Верховною Радою України як законодавчим органом рішення по відновленню дії зазначеної норми в попередній редакції не приймалися, Кабінетом Міністрів України 28 травня 2008 року прийнято постанову №530 «Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян»відповідно до підпункту 3 пункту 11 якої, перерахунки проводяться із застосуванням показника заробітної плати (доходу) в середньому на одну особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону враховується для обчислення пенсії за 2007 рік.
Так як в 2009-2010 р.р. зміни до вищезазначеної ст. 42 Закону в частині застосування середньої заробітної плати для перерахунку пенсії не вносилися, тому проводити перерахунок пенсії із застосуванням заробітної плати за 2008 -2009 р.р. немає законних підстав, у зв’язку з відсутністю нормативно-правового акту, який би врегульовував зазначене питання, про що свідчить копія листа-вімови (а.с.4-5).
Так, відповідно до ч.1 ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Відповідно до вимог ст.19 ч.2 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до підпункту 3 пункту 11 постанови Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року №530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян»у разі коли застрахована особа після призначення пенсії відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»продовжувала працювати, проводиться перерахунок пенсії з урахуванням не менш як 24 місяців страхового стажу після призначення (попереднього перерахунку) пенсії незалежно від перерв у роботі. Перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати (доходу), з якої була обчислена пенсія. За бажанням пенсіонера перерахунок пенсії проводиться із заробітної плати за періоди страхового стажу, зазначені в частині першій статті 40 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», із застосуванням показника середньої заробітної плати працівників у середньому на одну застраховану особу в цілому по Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» враховується для обчислення пенсії, за календарний рік, що передує року перерахунку пенсії. При цьому з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для перерахунку пенсії, період, що настає після призначення пенсії, не підлягає виключенню згідно з абзацом третім частини першої статті 44 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».
Відповідно до ч.3 ст.22 Конституції України при прийнятті нових законів, або внесенні змін до діючих законів, не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Обмеження будь-яких прав чи свобод людини можливе лише у випадках, передбачених Конституцією України і може мати місце в умовах воєнного або надзвичайного стану. Інші випадки зменшення обсягу гарантованих прав та свобод людини не допускаються.
Тому дії відповідача щодо відмови у проведенні перерахунку та виплаті пенсії ОСОБА_1, відповідно до положень Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»та постанова Кабінету Міністрів України від 28 травня 2008 року №530 «Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян», є такими, що порушують конституційні права та свободи людини, зокрема право особи на соціальний захист.
Ч.2 ст.99 КАС України встановлено шестимісячний строк для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи.
Позивач подав позов до суду 11.02.2011 року.
Підстав для поновлення строку звернення до суду з 2009 року суд не вбачає.
З врахуванням викладених обставин суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення.
На підставі викладеного, ст.ст.40,43 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», ст. ст.90, 158 –163 КАС України,
П О С Т А Н О В И В :
позов задоволено частково
Позов задоволити частково.
Визнати дії управління Пенсійного фонду України у м.Калуші Івано-Франківської області щодо відмови у проведенні перерахунку та виплаті пенсії ОСОБА_1, неправомірними.
Зобов’язати управління Пенсійного фонду України у м.Калуші Івано-Франківської області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 з урахуванням показника середньої заробітної плати за 2009 рік та виплатити недоотриману пенсію за період з 11 серпня 2010 року по день фактичної виплати.
Постанова може бути оскаржена до Львівського Апеляційного адміністративного суду в апеляційному порядку через Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20 днів апеляційної скарги.
Суддя