open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
31.03.2016
Ухвала суду
21.03.2016
Ухвала суду
15.01.2016
Ухвала суду
25.12.2015
Ухвала суду
02.07.2015
Ухвала суду
20.03.2015
Ухвала суду
17.12.2014
Ухвала суду
17.10.2014
Ухвала суду
17.06.2014
Ухвала суду
21.05.2014
Ухвала суду
13.02.2014
Ухвала суду
10.12.2013
Ухвала суду
26.09.2013
Ухвала суду
29.07.2013
Ухвала суду
16.07.2013
Ухвала суду
26.03.2013
Постанова
05.03.2013
Ухвала суду
09.01.2013
Постанова
25.12.2012
Рішення
10.12.2012
Рішення
21.11.2012
Рішення
10.08.2012
Рішення
13.06.2012
Рішення
30.05.2012
Рішення
23.05.2012
Рішення
03.05.2012
Рішення
03.05.2012
Рішення
04.04.2012
Рішення
15.02.2012
Рішення
29.12.2011
Рішення
27.12.2011
Рішення
27.12.2011
Ухвала суду
01.12.2011
Рішення
30.08.2011
Рішення
30.08.2011
Рішення
30.08.2011
Рішення
30.08.2011
Рішення
02.06.2011
Рішення
19.05.2011
Ухвала суду
19.05.2011
Рішення
04.05.2011
Рішення
04.05.2011
Рішення
04.05.2011
Рішення
04.05.2011
Рішення
04.05.2011
Рішення
28.12.2010
Рішення
02.12.2010
Рішення
11.11.2010
Рішення
01.11.2010
Рішення
01.11.2010
Рішення
01.11.2010
Рішення
01.11.2010
Рішення
01.11.2010
Ухвала суду
01.11.2010
Ухвала суду
01.11.2010
Ухвала суду
14.10.2010
Рішення
14.10.2010
Ухвала суду
14.10.2010
Рішення
10.09.2010
Рішення
14.06.2010
Рішення
21.05.2010
Рішення
12.05.2010
Рішення
28.04.2010
Рішення
28.04.2010
Рішення
15.04.2010
Рішення
30.03.2010
Ухвала суду
30.03.2010
Рішення
22.03.2010
Ухвала суду
22.03.2010
Рішення
09.02.2010
Рішення
21.01.2010
Рішення
Вправо
Справа № 17/28-Б-10
Моніторити
Ухвала суду /31.03.2016/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /21.03.2016/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /15.01.2016/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /25.12.2015/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /02.07.2015/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /20.03.2015/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /17.12.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /17.10.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /17.06.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /21.05.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /13.02.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /10.12.2013/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /26.09.2013/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /29.07.2013/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /16.07.2013/ Господарський суд Херсонської області Постанова /26.03.2013/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /05.03.2013/ Вищий господарський суд України Постанова /09.01.2013/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /25.12.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /10.12.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /21.11.2012/ Господарський суд Херсонської області Рішення /10.08.2012/ Вищий господарський суд України Рішення /13.06.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /30.05.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /23.05.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /03.05.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /03.05.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.04.2012/ Господарський суд Херсонської області Рішення /15.02.2012/ Господарський суд Херсонської області Рішення /29.12.2011/ Господарський суд Херсонської області Рішення /27.12.2011/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /27.12.2011/ Господарський суд Херсонської області Рішення /01.12.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /30.08.2011/ Вищий господарський суд України Рішення /30.08.2011/ Вищий господарський суд України Рішення /30.08.2011/ Вищий господарський суд України Рішення /30.08.2011/ Вищий господарський суд України Рішення /02.06.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /19.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /28.12.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /02.12.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /11.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /14.10.2010/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /14.10.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /14.10.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /10.09.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /14.06.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /21.05.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /12.05.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /28.04.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /28.04.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /15.04.2010/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /30.03.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /30.03.2010/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /22.03.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /22.03.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /09.02.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /21.01.2010/ Господарський суд Херсонської області
emblem
Справа № 17/28-Б-10
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /31.03.2016/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /21.03.2016/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /15.01.2016/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /25.12.2015/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /02.07.2015/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /20.03.2015/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /17.12.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /17.10.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /17.06.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /21.05.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /13.02.2014/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /10.12.2013/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /26.09.2013/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /29.07.2013/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /16.07.2013/ Господарський суд Херсонської області Постанова /26.03.2013/ Вищий господарський суд України Ухвала суду /05.03.2013/ Вищий господарський суд України Постанова /09.01.2013/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /25.12.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /10.12.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /21.11.2012/ Господарський суд Херсонської області Рішення /10.08.2012/ Вищий господарський суд України Рішення /13.06.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /30.05.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /23.05.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /03.05.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /03.05.2012/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.04.2012/ Господарський суд Херсонської області Рішення /15.02.2012/ Господарський суд Херсонської області Рішення /29.12.2011/ Господарський суд Херсонської області Рішення /27.12.2011/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /27.12.2011/ Господарський суд Херсонської області Рішення /01.12.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /30.08.2011/ Вищий господарський суд України Рішення /30.08.2011/ Вищий господарський суд України Рішення /30.08.2011/ Вищий господарський суд України Рішення /30.08.2011/ Вищий господарський суд України Рішення /02.06.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Ухвала суду /19.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /19.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /04.05.2011/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /28.12.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /02.12.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /11.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Ухвала суду /01.11.2010/ Одеський апеляційний господарський суд Рішення /14.10.2010/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /14.10.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /14.10.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /10.09.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /14.06.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /21.05.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /12.05.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /28.04.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /28.04.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /15.04.2010/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /30.03.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /30.03.2010/ Господарський суд Херсонської області Ухвала суду /22.03.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /22.03.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /09.02.2010/ Господарський суд Херсонської області Рішення /21.01.2010/ Господарський суд Херсонської області

Справа № 2-а-2589/2010 рік

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 вересня 2010 року Дергачівський районний суд Харківської області

у складі: головуючого судді Остропілець Є.Р.

розглянувши у письмовому провадженні в залі суду м. Дергачі справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Дергачівському районі Харківської області про поновлення пропущеного строку для звернення до суду та зобов'язання здійснити перерахунок та нарахування недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги «дітям війни», суд, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Дергачівського районного суду Харківської області з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Дергачівському районі Харківської області, в якому просив суд зобов'язати відповідача нарахувати та виплатити йому, як дитині війни, недосплачену щомісячну державну соціальну допомогу за 2006-2007 роки в сумі 2733 грн. 30 коп.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач посилався на те, що він належить до соціальної категорії «Дитина війни» та відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» з 01 січня 2006 року по 31 грудня 2007 року має право на отримання соціальної допомоги в розмірі 30% від мінімального розміру пенсії за віком. Відповідач всупереч Рішення Конституційного Суду України № 6-рп/2007 від 09 липня 2007 року, яким були визнані неконституційними окремі положення Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік», в тому числі й щодо зупинення ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», не здійснив нарахування та виплату відповідного підвищення до пенсії.

Відповідач надав заперечення на позов, в якому просив суд в задоволенні позову відмовити. В обґрунтування своїх доводів зазначив, що дії Управління Пенсійного фонду щодо невиплати позивачу доплати до пенсії, передбаченої ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” правомірними через невизначеність на законодавчому рівні органу, на який покладено обовязок здійснення таких виплат особам, які мають статус дитини війни, за рахунок яких коштів повинні здійснюватися ці виплати та який розмір мінімальної пенсії за віком необхідно застосовувати при обчисленні таких доплат. Враховуючи, що механізм реалізації положень статті 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей війни» відсутній, то вирішити питання про реалізацію вказаного положення можливо лише шляхом внесення змін до Закону України «Про соціальний захист дітей війни». При цьому відповідач зазначив, що необґрунтованість доводів позову щодо застосування до спірних правовідносин ст. 28 Закону України „Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування”, оскільки розмір мінімальної пенсії за віком, встановлений абзацом 1 частини 1 цієї статті застосовується виключно для визначення розмірів пенсії, призначених за цим Законом. Також, відповідач наполягав на відмові в задоволенні позову через пропущення позивачем строку звернення до суду з адміністративним позовом, визначеного ст. 99 КАС України.

В судове засідання позивач та представник відповідача не зявились, про час та місце розгляду справи були повідомлені своєчасно та належним чином, надали до суду заяви про розгляд справи без їх участі.

Суд вважає можливим справу розглянути по суті у відсутності сторін.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Позивач ОСОБА_1 народився ІНФОРМАЦІЯ_1 в м. Дергачі Харківської області.

Згідно із ст. 1 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» дитиною війни є особа, яка є громадянином України та якій на час закінчення (2 вересня 1945 року) Другої світової війни було менше 18 років.

Відповідно, позивач є дитиною війни в розумінні Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Даний факт підтверджується копією посвідчення позивача № НОМЕР_1 з проставленим в ньому штампом «Дитина війни».

Відповідач не заперечує того факту, що позивач є дитиною війни в розумінні Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

Враховуючи зазначений статус позивача, суд зазначає, що його соціальний захист регулюється Законом України «Про соціальний захист дітей війни».

Відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

Виходячи з того, що позивач є дитиною війни в розумінні Закону України «Про соціальний захист дітей війни», суд вважає, що на неї повністю розповсюджуються всі пільги та соціальні гарантії, передбачені Законом України «Про соціальний захист дітей війни», в тому числі й право на підвищення пенсії на 30 % мінімальної пенсії за віком, як передбачено статтею 6 зазначеного Закону.

Згідно зі ст. 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цим Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України.

Законом України „Про Державний бюджет на 2006 рік” від 20.12.2005 року дію ст. 6 зазначеного Закону на 2006 рік зупинено.

Законом України „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет на 2006 рік” від 19.01.2006 року, який набрав чинності 15.03.2006 року, до статті 110 Закону України „Про Державний бюджет на 2006 рік” було внесено зміни, якими встановлено, що пільги дітям війни, передбачені ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” у 2006 році запроваджуються поетапно, за результатами виконання бюджету у першому півріччі, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету.

Проте, у 2006 році пільги, встановлені ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” запроваджені не були.

Закони України „Про Державний бюджет на 2006 рік” від 20.12.2005 року та „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет на 2006 рік” від 19.01.2006 року неконституційними не визнані та діяли протягом 2006 року.

Таким чином, відповідно до вищезазначених Законів, у відповідача не було підстав нараховувати та сплачувати позивачеві доплату до пенсії, передбачену ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни”, оскільки до 15.03.2006 року дію зазначеної норми було зупинено, а потім передбачені нею виплати не запроваджені.

Крім того, надаючи перевагу Законам України „Про Державний бюджет на 2006 рік” від 20.12.2005 року та „Про внесення змін до Закону України„ Про Державний бюджет на 2006 рік ” від 19.01.2006 року, суд виходить з того, що з акони є актами єдиного органу законодавчої влади Верховної Ради України. Конституція України не встановлює пріоритету в застосуванні того чи іншого закону, в тому числі залежно від предмета правового регулювання. Немає такого закону України, який би регулював питання подолання колізії норм законів, що мають однакову юридичну силу.

Конституційний Суд України у п. 3 мотивувальної частини рішення від 03.10.1997 року № 4-зп (справа про набуття чинності Конституцією) зазначив: „Конкретна сфера суспільних відносин не може бути водночас врегульована однопредметними нормативними правовими актами однакової сили, які за змістом суперечать один одному. Звичайною є практика, коли наступний у часі акт містить пряме застереження щодо повного або часткового скасування попереднього. Загальновизнаним є те, що з прийняттям нового акта, якщо інше не передбачено самим цим актом, автоматично скасовується однопредметний акт, який діяв у часі раніше”.

Виходячи із системного аналізу наведених норм законодавства, суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог позивача, які стосуються виплат доплати до пенсії за 2006 рік. Відповідач по справі протягом 2006 року діяв у відповідності з діючим законодавством та не мав підстав здійснювати позивачу щомісячні доплати до пенсії, оскільки до 15.03.2006 року дія ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» була зупинена, а з 15.03.2006 року здійснення доплат, визначено у інший спосіб, тобто поставлено в залежність від виконання у другому півріччі 2006 року Закону України «Про Державний бюджет на 2006 рік».

Стосовно позовних вимог щодо здійснення позивачу підвищення до пенсії за 2007 рік, суд вважає їх підлягаючими задоволенню, з таких підстав.

Відповідно до п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» статтю 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» зупинено на 2007 рік.

Рішенням Конституційного суду України у справі за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29, 36, частини другої статті 56, частини другої статті 62, частини першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» (справа про соціальні гарантії громадян) № 6-рп/2007 від 09.07.07 року пункт 12 статті 71 Закону України «Про Державний бюджет на 2007 рік» було визнано такими, що не відповідає Конституції України (є неконституційними).

Рішення Конституційного суду України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв'язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними.

Відповідно до ч. 2 ст. 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Таким чином, положення п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» втратило чинність 09 липня 2007 року.

Виходячи з приписів ч. 2 ст. 152 Конституції України та дати ухвалення рішення Конституційним Судом України УПФУ в Дергачівському районі повинно було нараховувати та сплачувати позивачу доплату до пенсії, передбачену ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” з 09.07.2007 року, оскільки з моменту ухвалення Конституційним Судом України рішення щодо неконституційності Законів України „Про Державний бюджет України”, ця норма втратила чинність та не підлягала застосуванню. Отже, відповідач мав діяти у відповідності з приписами діючої норми ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни”, нараховувати та здійснювати позивачу відповідні доплати.

Щодо доводів стосовно відсутності підстав для застосування до спірних правовідносин ст. 28 Закону України „Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування”, суд зазначає наступне.

Сторонами по справі не заперечується, що позивач, відповідно до ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни” має право на отримання доплати до пенсії у розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком.

За чинним законодавством розмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за правилами, передбаченими ст. 28 Закону України „Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування”, іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей розмір або встановлював інший розмір, немає.

З огляду на викладене, суд вважає необґрунтованими доводи відповідача щодо застосування положення ч. 3 ст. 28 зазначеного Закону, з якої випливає, що мінімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом 1 частини 1 цієї статті, застосовується виключно для визначення розмірів пенсії, призначених згідно з цим Законом, оскільки наявність такої норми та відсутність іншого мінімального розміру пенсії за віком не є підставою для відмови в реалізації позивачем конституційної гарантії, встановленої ст. 46 Конституції України та права на отримання доплати до пенсії, передбаченої ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни”.

Суд вважає за можливе застосувати саме частину 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування», оскільки в даному випадку мінімальний розмір пенсії за віком використовується не для визначення розміру будь-якої пенсії, а лише як коефіцієнт для визначення розміру щомісячної доплати до пенсії, передбаченої Законом України «Про соціальний захист дітей війни», оскільки цей закон передбачає в якості критерію визначення розміру щомісячної доплати до пенсії, що на думку суду, не суперечить вимогам частини 3 статті 28 Закону України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування».

Пенсійний фонд України діє у відповідності до Положення „Про Пенсійний фонд України» і здійснює свої повноваження на підставі п. 15 зазначеного положення через створені в установленому порядку його територіальні управління. Відповідно до Закону України „Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування» рішення про призначення та перерахунок пенсій приймаються районними управліннями Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів. Територіальним управлінням Пенсійного фонду України за місцем проживання ОСОБА_1 є управління Пенсійного фонду України в Дергачівському районі.

За таких обставин, суд приходить до висновку, щодо повноважень управління Пенсійного фонду України в Дергачівському районі відноситься нарахування у розмірі, встановленому законодавством, та виплата підвищення до пенсії позивачу, а суд не повноважний визначати конкретний розмір підвищення до пенсії позивача у грошовому вимірі, суд не може перебирати на себе функцію здійснення перерахунку та нарахування пенсії замість органу, якому надані такі повноваження.

Суд вважає безпідставними заперечення відповідача щодо не визначеності на законодавчому рівні питання відносно органу, на який покладено обовязок здійснення виплат підвищення до пенсії особам, які мають статус дитини війни.

Враховуючи викладене вище, суд прийшов до висновку, що обовязок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача, передбаченої ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни» покладено на управління Пенсійного фонду України в Дергачівському районі за місцем проживання позивача.

Статтею 22 Конституції України визначено, що конституційні права і свободи гарантуються. Таким чином, держава взяла на себе зобовязання забезпечити реалізацію громадянами своїх конституційних прав.

За змістом ч. 1 ст. 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Законом України «Про соціальний захист дітей війни» реалізовано конституційне право на соціальний захист громадян, які мають статус «дитини війни», серед яких їм надано право на отримання 30 % доплати до пенсії.

Суд звертає увагу сторін на те, що реалізація особою права, що повязане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань, тобто посилання органами державної влади на відсутність коштів, як на причину невиконання своїх зобовязань судом не приймається до уваги. Так, наприклад, у справі «Кечко проти України» Європейський Суд з прав людини констатував, що не приймає аргумент Уряду щодо бюджетних асигнувань, оскільки органи державної влади не можуть посилатись на відсутність коштів, як на причину невиконання своїх зобовязань.

Правовідносини, що виникають в процесі реалізації права на отримання надбавки до пенсії основані на принципі юридичної визначеності. Зазначений принцип не дозволяє державі посилатися на відсутність певного нормативного акта, який визначає механізм реалізації прав та свобод громадян, закріплених у конституційних та інших актах. Як свідчить позиція Суду ЄС принцип юридичної визначеності означає, що зацікавлені особи повинні мати змогу покладатися на зобовязання, взяті державою, навіть якщо такі зобовязання містяться в законодавчому акті, який загалом не має автоматичної прямої дії. Така дія зазначеного принципу повязана з іншим принципом відповідальності держави, який полягає у тому, що держава не може посилатися на власне порушення зобовязань для запобігання відповідальності. При цьому, якщо держава чи орган публічної влади схвалили певну концепцію, в даному випадку це надання дітям війни надбавок до пенсії, така держава чи орган вважатимуться такими, що діють протиправно, якщо вони відступлять від такої політики чи поведінки, зокрема, щодо фізичних осіб без завчасного повідомлення про зміни в такій політиці чи поведінці, оскільки схвалення такої політики чи поведінки дало підстави для виникнення обґрунтованих сподівань у фізичних осіб стосовно додержання державою чи органом публічної влади такої політики чи поведінки.

Враховуючи, що держава взяла на себе обовязок щодо виплати позивачу 30 % доплати до пенсії та поклала виконання цього обовязку на центральний орган виконавчої влади Пенсійний фонд України, який діє через свої місцеві органи, що входять в систему його органів, але вони не вчинили жодної дії для нарахування цих коштів та їх виплати, суд вважає, що вони не виконали свої повноваження без поважних причин.

Крім того, відповідачем, в порушення ч. 2 ст. 71 КАС України не доведено та не надано суду доказів щодо вчинення будь-яких дій для забезпечення виконання покладеного на нього обовязку щодо нарахування та виплати позивачу доплати до пенсії у розмірі 30 % від мінімальної пенсії за віком.

Суд вважає необхідним, на підставі ч. 2 ст. 11 КАС України, вийти за межі позовних вимог та визнати протиправною бездіяльність УПФУ в Дергачівському районі по невиконанню з 09.07.2007 року приписів статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», яка призвела до порушення прав позивача на своєчасне нарахування та отримання доплати до пенсії.

Суд відхиляє заяву відповідача про наявність підстав для відмови в задоволенні позову через пропущення позивачем строку звернення до адміністративного суду з позовом, через наступне.

Порушення прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду, тривало з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року і припинилось лише 01.01.2008 року після внесення змін до Закону України „Про соціальний захист дітей війни”. Таким чином, суд не вбачає пропущення позивачем строку звернення до суду за захистом свого права щодо отримання доплати до пенсії, передбаченої ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни”.

Судові витрати по справі підлягають розподілу у відповідності до ч. 3 ст. 94 КАС України.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 22, 46, ч. 2 ст. 152 Конституції України, ст.ст. 6, 7 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», Законом України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», Рішенням Конституційного суду України № 6-рп/2007 від 09.07.2007 року, ст. 28 Закону України «Про загальнообовязкове державне пенсійне страхування», Законом України „Про Державний бюджет на 2006 рік” від 20.12.2005 року, Законом України „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет на 2006 рік” від 19.01.2006 року , Законом України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 01.03.2001 року за № 121/2001, ст. ст. 1, 3, ч. 2 ст. 11, ч. 2 ст. 72, 94, 99, 160, 161, п. 4 ч. 2 ст. 162, ст.ст. 163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України суд ,

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до У правління Пенсійного фонду України в Дергачівському районі Харківської області про поновлення пропущеного строку для звернення до суду та зобов'язання здійснити перерахунок та нарахування недоплаченої щомісячної державної соціальної допомоги «дітям війни» - задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Управління Пенсійного фонду України в Дергачівському районі Харківської області по не виконанню з 09.07.2007 року приписів статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», яка призвела до порушення прав на своєчасне нарахування та отримання доплати до пенсії за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року.

Зобовязати Управління Пенсійного фонду України в Дергачівському районі Харківської області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з підвищенням її на 30 % мінімальної пенсії за віком з розміру, встановленого ч. 1 ст. 28 Закону України „Про загальнообовязкове пенсійне страхування” за 2007 рік з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року.

В іншій частині позовних вимог ОСОБА_1 - відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ОСОБА_1 витрати зі сплати судового збору у розмірі 3 гривні 40 копійок.

Постанова може бути оскаржена в Харківський апеляційний адміністративний суд через Дергачівський районний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду в десятиденний строк з дня її проголошення та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Є.Р.Остропілець

Джерело: ЄДРСР 12696201
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку