open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 травня 2024 року справа №200/6902/23

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Блохіна А.А., суддів: Гаврищук Т.Г.. Гайдар А.В., розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК «КУРАХІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 року у справі № 200/6902/23 (суддя в І інстанції Смагар С.В.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК «КУРАХІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування рішення від 23.05.2023 № 3022/6/32-00-04-04-01-02,-

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 23.05.2023 № 3022/6/32-00-04-04-01-02 про результати розгляду повідомлення Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» від 08.05.2023.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 08.05.2023 товариством з обмеженою відповідальністю «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» засобами поштового зв`язку до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків в порядку пункту 69.28 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України подано повідомлення (вх. від 08.05.2023 № 3217/6) про неможливість вивезення документів. У вказаному повідомленні Позивач зазначив про неможливість вивезення документів, що зберігаються за адресою юридичної реєстрації товариства: 85612, Донецька область, Мар`їнський район, м. Курахове, вул. Енергетиків, буд. 34, через ведення бойових дій російської армії та оборонних заходів з боку Збройних Сил України, що створює ризик для життя та здоров`я працівників. 30.05.2023 позивачем отримано рішення від 23.05.2023 № 3022/6/32-00-04- 04-01-02, відповідно до якого Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками зазначило про відсутність підстав для застосування підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України до ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС». Позивач зазначає, що повідомлення про неможливість вивезення первинних документів подано з дотриманням вимог та критеріїв, встановлених підпунктом 69.28 п. 69 підрозд. 10 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК України. Відповідно до відомостей, які містяться в ЄДР місцезнаходженням Позивача є: 85612, Донецька обл., Покровський р-н, місто Курахове, вул. Енергетиків, будинок 34. З моменту державної реєстрації товариства (15.04.2020) його місцезнаходження не змінювалося. Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 Курахівська міська територіальна громада з 24.02.2022 віднесена до територій, на яких ведуться бойові дії. Також Курахівська міська територіальна громада входять до Переліку територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), затвердженому Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75. Тобто, Позивач є суб`єктом господарювання, що провадить діяльність на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії. Ведення бухгалтерського обліку та зберігання первинних документів здійснюється за місцезнаходженням Позивача. Відповідно до розміщеної на веб-сторінці Донецької обласної військової адміністрації оперативної інформації Генштабу ЗСУ щодо російського вторгнення за період з 24.02.2022 по 29.11.2023 м. Курахове майже щодня зазнає артилерійських обстрілів. Виробничі потужності, будівлі та приміщення ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» у місті Курахове також неодноразово піддавалися ракетним та артилерійським обстрілам, зазнавали атак ударними БПЛА. Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 679-р «Про проведення обов`язкової евакуації населення Донецької області» визначено провести обов`язкову евакуацію населення Донецької області. Перелічені факти переконливо доводять, що внаслідок бойових дій (зокрема артилерійських обстрілів зі сторони російської федерації) існує реальна та постійна загроза життю та здоров`ю людей, які виконують роботу на території станції. У зв`язку з наведеними ризиками на території станції перебуває незначна кількість технічного персоналу, мінімально необхідного для безперебійного (наскільки це можливо в умовах воєнного стану) функціонування ТЕС. Розміщення на території станції додаткового адміністративного персоналу з метою вивезення документів в таких умовах створює невиправданий ризик для життя і здоров`я людей. Позивач вказує, що первинні документи та комп`ютерне обладнання із даними для бухгалтерського обліку Позивача знаходяться у місті Курахове. Однак, Позивач не може провести інвентаризацію первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку та гарантувати наявність первинних документів по господарських операціях за період, вказаний в повідомленні від 08.05.2023, а саме з 15.04.2020 по дату подання повідомлення. Електронний документообіг для оформлення первинної документації по господарських операцій Позивачем не застосовується. Крім того позивач зазначає, що висновки Податкового органу про те, що подання податкової звітності з IP-адрес в Києві та Амстердамі свідчить, що бухгалтерський облік здійснюється не за місцем знаходження Позивача, не ґрунтуються на дійсних обставинах справи. Відправлення податкової звітності із зазначених у оскарженому рішенні ІР-адрес обумовлено використанням VPN-серверів з метою захисту інформації. Позивач вказує, що тлумачення пп. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України дає підстави дійти висновку, що у зв`язку з поданням Платником податків до Контролюючого органу повідомлення про неможливість вивезення первинних документів з підстав ведення на територіях знаходження первинних документів бойових дій та загрози життю працівників Платника податків, у Податкового органу не було підстав для відмови у застосуванні спеціальних правил до Позивача.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 року у справі № 200/6902/23 у задоволені позову відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, вважаючи, що суд першої інстанції допустив порушення норм процесуального права, просив скасувати рішення суду та ухвалити нове рішення про задоволення позову.

На обґрунтування апеляційної скарги наведено практично ті самі доводи, які були викладені в позовній заяві та протягом розгляду справи в суді першої інстанції.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження у відповідності до ст. 311 КАС України.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм процесуального права, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» є юридичною особою, код ЄДРПОУ 43594541; місцезнаходження: 85612, Донецька область, Покровський район, місто Курахове, вулиця Енергетиків, будинок 34; 15 квітня 2020 року ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» взято на облік як платника податків та платника єдиного внеску Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків, що підтверджується Випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 04.05.2023 року № 568528762593.

Відповідно до Договору оренди № 184-ТРП від 30 квітня 2020 року Цілісний майновий комплекс Курахівської теплової електростанції, розташований за адресою: Донецька область, Мар`їнський район, місто Курахове, вулиця Енергетиків, будинок 34, Товариством з обмеженою відповідальністю «ТЕХРЕМПОСТАВКА» передано Товариству з обмеженою відповідальністю «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» у тимчасове платне користування.

08 травня 2023 року ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків подано повідомлення в порядку пункту 69.28 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України про неможливість вивезення первинних документів, зареєстроване в Східному МУ ДПС по роботі з ВПП за вх. № 3217 від 08.05.2023 року.

У вказаному повідомленні зазначено, що на підставі договору оренди №184-ТРП від 30.04.2020 року ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» є орендарем Цілісного майнового комплексу Курахівської теплової електростанції, який знаходиться за адресою: Донецька область, м. Курахове, вул. Енергетиків, буд.34. Територія цілісного майнового комплексу неодноразово піддавалась артилерійським обстрілам з боку російської армії. В результаті обстрілів часткового пошкодження, серед іншого майна, зазнали головна адміністративна будівля, будівля інженерного корпусу, та службовий корпуси. Факт обстрілів нерухомого майна за адресою: Донецька область, м. Курахове, вул. Енергетиків, буд. 34 зафіксовано, зокрема, у повідомленнях ДСНС України, а також у заяві про вчинення кримінального правопорушення, поданій ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» до правоохоронних органів від 04.01.2023 № 14-12. Товариство повідомляє, що вивезення документів, які зберігаються у вищевказаних приміщеннях ЦМК Курахівська ТЕС, неможливе через ведення бойових дій російської армії та оборонних заходів з боку Збройних сил України, пов`язане з ризиком для життя та здоров`я працівників Товариства. У повідомленні наведено загальний перелік первинних документів, які неможливо вивезти у зв`язку з веденням бойових дій, ризиком для життя та здоров`я для працівників, та зазначено, що вказаний перелік документів ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС», що зберігаються за адресою: 85612, Донецька область, Мар`їнський район, м. Курахове, вул. Енергетиків, буд.34, належать до періодів з дати реєстрації Товариства (15.04.2020 р.) до дати подання повідомлення. ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» просить врахувати зазначену інформацію щодо неможливості вивезення та, відповідно, пред`явлення Товариством документів, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань та, у відповідності до вимог пп. 69.28 п. 69 підрозділу 10 розділу XX ПКУ, запровадити мораторій на проведення документальних перевірок Товариства щодо податкових (звітних) періодів, зазначених у повідомленні.

У якості додатків у повідомленні зазначено: договір оренди № 184 ТРП від 30.04.2020 року; повідомлення ДСНС щодо артилерійського обстрілу території за адресою: Донецька область, м. Курахове, вул.. Енергетиків, 34; лист ТРП «Про фіксацію пошкоджень, руйнувань від 31.12.2022 № 76; заява ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» від 04.01.2023 № 14-12 про вчинення кримінального правопорушення.

23 травня 2023 року за результатами розгляду повідомлення ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» від 08.05.2023 року про неможливість вивезення первинних документів Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято рішення № 3022/6/32-00-04-04-01-02, в якому Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків зазначило про відсутність підстав для застосування підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України до ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС».

Відповідно до зазначеного рішення під час розгляду повідомлення ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» від 08.05.2023 року про неможливість вивезення первинних документів Східним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків зазначено наступне:

Згідно даних інформаційних баз контролюючих органів ІC «Податковий блок» підприємство ТОВ «ДТЕК Курахівська ТЕС» з 24 лютого 2022 року по теперішній час не припиняло свою діяльність та надавало до контролюючих органів фінансову та податкову звітність, в тому числі податкову звітність з ПДВ за звітні періоди лютий - травень 2022 року, яка складається з урахуванням п.32-2 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX Перехідних положень ПКУ, а саме - на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, складених (отриманих) платником податку за операціями з придбання товарів/послуг відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» без реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Таким чином, вищезазначене суперечить обставинам, викладеним в Повідомленні.

З наданих документів та пояснень вбачається, що мали місце обстріли ДТЕК Курахівська ТЕС, що призвели до відключення одного енергоблоку, але про руйнування та знищення адміністративного будинку та виробничого корпусу ТОВ «ДТЕК Курахівська ТЕС», де зберігаються документи, не зазначено та документально не підтверджено. В заяві про вчинення кримінальних правопорушень зазначено, про обстріли ТЕС 31.12.2022 року, тоді як в наданому повідомленні, підприємство повідомляє про неможливість вивезення первинних документів з дати реєстрації Товариства (15.04.2020 р.) до дати подання повідомлення. Враховуючи наведене, становить, що ТОВ «ДТЕК Курахівська ТЕС» мало можливість з 24.02.2022 року вивезти первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, комп`ютерне та інше обладнання на підконтрольну територію України. Таким чином, вищезазначене суперечить обставинам, викладеним в Повідомлені від 03.05.2023 №13-18. У Повідомленні б/н (вх.№ 3217/6 від 08.05.2023) платник не зазначає інформацію про електронні документи та електронний документообіг, за допомогою якого підприємством здійснюється бухгалтерський та податковий облік, та не повідомляє про місце розташування електронних носіїв (серверів, тощо) та неможливість їх вивезення. Східне МУ ДПС по роботі з ВПП звернув увагу ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» на ту обставину, що існує технічна можливість встановлення IP - адреси, з якої здійснювалась реєстрація податкових накладних, подання фінансової та податкової звітності тощо. Згідно даних інформаційних баз контролюючих органів ІС «Податковий блок» підприємством з 24.02.2022 року подавалась фінансова звітність, податкові декларації з податку на прибуток підприємств, податкові декларації з податку на додану вартість, декларації акцизного податку, податкові декларації екологічного податку, податкові декларації з рентної плати та ін.; реєстрація податкових накладних, виписаних з лютого 2022 року та інше. Відправлення значної кількості звітності здійснювалось з ІР-адрес: НОМЕР_1 : 193.219.124.6 (інтернет-провайдер: Service Limited Liability Company (Київ); 13.81.61.219: 20.71.134.213; 52.233.174.247; 20.86.102.127 (інтернет провайдер: Microsoft Azure (Амстердам), що свідчить про технічні можливості ведення податкового та бухгалтерського обліку. До запровадження воєнного стану підприємством подавалася фінансова та податкова звітність, реєстрація податкових накладних здійснювалася також з ІР - адреси: 193.219.124.6 (інтернет-проваидер: Service Limited Liability Company (Київ), що свідчить про те, що бухгалтерський облік здійснюється не за місцем знаходження ТОВ «ДТЕК Курахівська ТЕС»: 85612. Донецька область, Марийський район, м. Курахове, вул. Енергетиків, буц.34.

Враховуючи зазначене вище, податковий орган дійшов висновку про відсутність підстав для застосування до ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» положень підпункту 69.28 статті 69 Податкового кодексу України.

Позивач вважає рішення Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків № 3022/6/32-00-04-04-01-02 від 23 травня 2023 року про результати розгляду повідомлення Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» від 08.05.2023 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносин, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до п. 1.1 статті 1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства..

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пункту 6.1 статті 6 ПК України податком є обов`язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Підпункт 14.1.39 п.14.1 ст.14 ПК України встановлює, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.п. 14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Пунктом 15.1. статті 15 ПК України визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

В силу обов`язків, закріплених у ст.16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом. Виконання податкового обов`язку може здійснюватися платником податків самостійно або за допомогою свого представника чи податкового агента. Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк. Сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку. Спосіб, порядок та строки виконання податкового обов`язку встановлюються цим Кодексом та законами з питань митної справи (стаття 38 ПК України).

На виконання пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Пунктом 44.3 статті 44 Податкового кодексу України передбачено, що платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством термінів, але не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статей 39 та 39-2 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності, та документів, пов`язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, - не менш як 1095 днів з дня здійснення відповідної господарської операції (для відповідних дозвільних документів - не менш як 1095 днів з дня завершення терміну їх дії).

Відповідно до пункту 44.5 статті 44 Податкового кодексу України, у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов`язаний у п`ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації, надано авторизацію відповідно до Митного кодексу України або дозвіл на застосування спеціальних (у тому числі транзитних) спрощень.

Платник податків зобов`язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

У разі не відновлення документів, зазначених у пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, або їх повторної втрати, пошкодження чи дострокового знищення, що відбулися після використання платником податків права на їх відновлення у порядку, передбаченому цим пунктом, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності або на час виконання ним вимог митного, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

У зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №2102-ІХ, введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.

Указом Президента України від 14.03.2022 №133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 №2119-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, строк дії воєнного стану в Україні продовжено ще на 30 діб, тобто до 25.04.2022.

Указом Президента України від 18.04.2022 №259/2022, затвердженим Законом України від 21.04.2022 №2212-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 на 30 діб.

Указом Президента України від 17.05.2022 №341/2022, затвердженим Законом України від 22.05.2022 №2263-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25.05.2022 строком на 90 діб.

Указом Президента України від 12.08.2022 №573/2022, затвердженим Законом України від 15.08.2022 №2500-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23.08.2022 строком на 90 діб.

Указом Президента України від 07.11.2022 №757/2022, затвердженим Законом України від 16.11.2022 №2738-ІХ, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 21.11.2022 строком на 90 діб.

Указом Президента України від 06.02.2023 №58/2023, затвердженим Законом України від 07.02.2023 № 2915-IX, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19.02.2023 строком на 90 діб.

Указом Президента України від 1 травня 2023 року № 254/2023, затвердженим Законом України від 02.05.2023 р. № 3057-IX, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 26 липня 2023 року № 451/2023, затвердженим Законом України від 27.07.2023 р. № 3275-IX, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 18 серпня 2023 року строком на 90 діб.

Указом Президента України від 06 листопада 2023 року № 734/2023, затвердженим Законом України від 08.11.2023 № 3429-IX, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 16 листопада 2023 року строком на 90 діб.

Пунктом 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України (у редакції на час виникнення спірних правовідносин) установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.

Підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України передбачено, що до платників податків/податкових агентів, які провадили діяльність на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України і не можуть пред`явити первинні документи, на підставі яких здійснюється облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, як виняток із положень статті 44 цього Кодексу застосовуються спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності.

Підставами неможливості пред`явлення первинних документів є втрата (знищення чи зіпсуття) первинних документів або знаходження їх на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, у разі якщо їх неможливо вивезти або їх вивезення пов`язане з ризиком для життя чи здоров`я платника податків, фізичних осіб чи неможливе у зв`язку з адміністративними перешкодами, встановленими органами влади.

У разі втрати та/або неможливості вивезення первинних документів платник податків/податковий агент подає до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів, підписане керівником підприємства та головним бухгалтером, в якому зазначаються: обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів, податкові (звітні) періоди, а також загальний перелік первинних документів (за можливості - із зазначенням реквізитів).

Дані та показники податкової звітності платника податків/податкового агента за податкові (звітні) періоди, зазначені у повідомленні, не можуть бути піддані сумніву лише на підставі відсутності первинних документів. Подане повідомлення є також підставою для збереження витрат (включаючи витрати у зв`язку з придбанням цінних паперів/корпоративних прав) та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток (включаючи від`ємний фінансовий результат за операціями з цінними паперами/корпоративними правами), та/або податкового кредиту з податку на додану вартість, та/або суми від`ємного значення податку на додану вартість минулих податкових (звітних) періодів без наявності договірних, розрахункових, платіжних та інших первинних документів, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

Після подання до контролюючого органу повідомлення про неможливість вивезення первинних документів у зв`язку з їх знаходженням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, запроваджується мораторій на проведення документальних перевірок щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів.

Якщо після подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів платнику податків/податковому агенту стане відомо про втрату таких документів, такий платник податків/податковий агент зобов`язаний подати до контролюючого органу повідомлення про втрату первинних документів із зазначенням обставин такої втрати.

Платники податків/податкові агенти, які подали повідомлення про втрату первинних документів відповідно до цього підпункту, не підлягають перевірці контролюючим органом щодо зазначених у повідомленні податкових (звітних) періодів, у тому числі після завершення дії воєнного стану.

Втрата документів, що не пов`язана з проведенням на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, бойових дій, не надає права платнику податків/податковому агенту застосовувати положення цього підпункту.

Обов`язок доведення відсутності підстав для застосування положень цього підпункту покладається на контролюючий орган. Платник податків/податковий агент, який безпідставно застосував положення цього підпункту, вважається таким, що ухиляється від сплати податків, та несе відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

У разі відмови у застосуванні положень цього підпункту контролюючий орган не пізніше одного місяця з дати отримання відповідного повідомлення від платника податків/податкового агента видає вмотивоване рішення із зазначенням підстави та доказів такої відмови.

Рішення контролюючого органу може бути оскаржено в адміністративному чи судовому порядку. До винесення остаточного рішення по справі контролюючий орган не може піддавати сумніву показники податкової звітності, а також ініціювати проведення будь-якої перевірки платника податків/податкового агента щодо податкових (звітних) періодів, зазначених у відповідному повідомленні.

У податкових (звітних) періодах, зазначених у відповідному повідомленні, не може бути переглянуто у бік збільшення суми податкових зобов`язань з податків і зборів, задекларовані в податкових деклараціях за зазначені податкові (звітні) періоди, у бік збільшення суми від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток, задекларовані в податкових деклараціях/розрахунках за зазначені податкові (звітні) періоди, у бік збільшення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, заявлені в податкових деклараціях за зазначені звітні періоди.

З наведеного вбачається, що обов`язковою умовою для застосування спеціальних правил підтвердження даних податкового обліку, встановлених підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, є факт втрати (знищення чи зіпсуття) первинних документів, що безпосередньо пов`язаний з проведенням бойових дій на території, на якій зберігались первинні документи, або з тимчасовою окупацією цієї території.

При цьому, обставини неможливості вивезення документів повинні бути об`єктивними та підтверджуватись офіційно складеними документами.

В іншому випадку, без перевірки підтвердження об`єктивних причин неможливості вивезення первинних документів, призвело б до безпідставного застосування до платників податків підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та надання таким платникам податків переваг та можливості не у повному обсязі виконувати податкові обов`язки.

Судом встановлено, що місцезнаходженням ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» є Донецька область, Покровський район, місто Курахове, вул. Енергетиків, будинок 34.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 р. № 710-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Донецької області» місто Курахове віднесено до Курахівської територіальної громади.

Відповідно до абзацу 13 підпункту 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Постанова Кабінету Міністрів України від 06.12.22 р. № 1364 (далі Постанова № 1364) визначає деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією. Зокрема, пунктом 1 Постанови № 1364 визначається орган виконавчої влади (Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій), якому делегуються повноваження щодо затвердження переліку територій, а також визначаються складові переліку територій, вимоги до формату територій, за якими ці території відображаються у переліку, та затверджена форма переліку територій.

З наведеного вище вбачається, що Постанова № 1364 може вважатися такою, що встановлює порядок визначення Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією. А тому, перелік територій, затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.22 р. № 309, може застосовуватися при визначенні особливостей справляння податків і зборів на відповідних територіях, визначених Податковим кодексом України.

Суд зазначає, що згідно з Переліком територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) станом на 10 грудня 2022 року», затвердженим Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 25.04.2022 № 75, який втратив чинність 27.12.2022 року, Курахівська міська територіальна громада була віднесена до територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

Відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.22 р. № 309 Курахівська територіальна громада віднесена до території можливих бойових дій. Дата виникнення можливості бойових дій 24.02.2022 року, дата припинення можливості бойових дій не зазначена. До територій активних бойових дій та тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України Курахівська територіальна громада відповідно до вказаного Переліку віднесена не була.

Судом досліджені заяви ТОВ «ТЕХРЕМПОСТАВКА», яке є власником цілісного майнового комплексу Курахівська ТЕС, від 12.05.2022 № 30, від 17.06.2022 № 34, від 16.08.2022 № 42, 16.11.2022 № 56, заяву ТОВ «ДТЕК СХІДЕНЕРГО» від 19.08.2022 № 176 та заяви ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» від 18 жовтня 2022 року № 14-36, від 06.12.2022 № 22-219, від 17.01.2023 № 22-47, 13.02.2023 № 22-125, від 17.04.2023 № 14-408, від 14.03.2023 № 22-265, від 17.04.2023 № 22-411, від 09.05.2023 № 14-508, від 16.05.2023 № 14-539, від 22.05.2023 № 14-564, від 01.06.2023 № 14-604, від 12.06.2023 № 14-647, від 08.08.2023 № 14-1127, про вчинення кримінальних правопорушень збройними формуваннями Російської Федерації щодо пошкодження майна внаслідок обстрілів.

На підставі зазначених заяв відомості за фактом вчинення кримінальних правопорушень були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, що підтверджується Витягами з Єдиного реєстру досудових розслідувань від 13.05.2022 (номер кримінального провадження 22022050000000654), від 03.06.2022 (номер кримінального провадження 22022050000001105), від 25.06.2022 (номер кримінального провадження 22022050000001595), від 25.06.2022 (номер кримінального провадження 22022050000001595), від 17.10.2022 (номер кримінального провадження 22022050000005890), від 05.11.2022 (номер кримінального провадження 22022050000006366), від 30.11.2022 (номер кримінального провадження 22022050000006808), від 07.12.2022 (номер кримінального провадження 22022050000006949), від 16.12.2022 (номер кримінального провадження 22022050000007113), від 09.01.2023 (номер кримінального провадження 22023050000000092), від 04.01.2023 (номер кримінального провадження 22023050000000043), від 05.01.2023 (номер кримінального провадження 22023050000000058), від 03.04.2023 (номер кримінального провадження 22023050000001328), від 16.03.2023 (номер кримінального провадження 22023050000001050), від 11.02.2023 (номер кримінального провадження 22023050000000534), від 10.04.2023 (номер кримінального провадження 22023050000001475), від 26.05.2023 (номер кримінального провадження 22023050000002203), від 17.05.2023 (номер кримінального провадження 22023050000002064), від 24.08.2023 (номер кримінального провадження 22023050000003503), від 10.06.2023 (номер кримінального провадження 22023050000002433), від 29.05.2023 (номер кримінального провадження 22023050000002240).

Судом також досліджені повідомлення 7 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Донецькій області про реєстрацію інформації щодо надзвичайного стану воєнного характеру щодо обстрілу території ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» 02.06.2022 року, 04.11.2022 року, 02.04.2023 року, 09.04.2023 року, 01.06.2023 року, 24.08.2023 року та пошкодження майна ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» внаслідок обстрілів та влучення снарядів.

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов висновку, що Курахівську територіальну громаду відповідно до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309, з 24 лютого 2022 року віднесено до територій можливих бойових дій. До територій активних бойових дій та тимчасово окупованих Російською Федерацією територій України Курахівська територіальна громада відповідно до вказаного Переліку не відноситься.

Згідно наданих заяв ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» про вчинення кримінальних правопорушень, повідомлень 7 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Донецькій області та Витягів з Єдиного реєстру досудових розслідувань фактично артилерійським обстрілам ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» піддається з травня 2022 року.

ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» у Повідомленні від 08 травня 2023 року вказує про неможливість вивезення первинних документів, які належать до періоду з дати реєстрації Товариства (15.04.2020 року) до дати подання повідомлення (08 травня 2023 року).

З наданих позивачем роздруківок щодо оперативної ситуації по області станом на 01 листопада 2023 року, 08 листопада 2023 року, 11 листопада 2023 року, 17 листопада 2023 року, 19 листопада 2023 року, 20 листопада 2023 року, вбачається, що місто Курахове неодноразово піддавалося обстрілам однак, зазначені періоди не стосуються періоду виникнення спірних правовідносин, а лише вказують на оперативну ситуацію, яка склалася у Донецькій області в листопаді 2023 року.

Суд першої інстанції зазначив, що позивач мав реальну можливість, принаймні до травня 2022 року, вивезти первинні документи з території розташування ТОВ «КУРАХІВСЬКА ТЕС».

Крім того, суд першої інстанції зазначив, що з поданих позивачем до позовної заяви документів суд не встановив обставин, за яких позивач не має доступу до підприємства чи первинних документів. Позивачем не зазначено жодних обставин, які б вказували на неможливість або заборону доступу до території, де знаходяться адміністративна будівля та первинні документи ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС».

Позивачем не надано актів Державної служби України з надзвичайних ситуацій, які б підтверджували суттєве руйнування адміністративної будівлі ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС», що унеможливлює вжиття заходів щодо вивезення із зазначеної будівлі первинної документації.

В наданих позивачем документах відсутні будь-які посилання на те, що на даний час адміністративна будівля за адресою: Донецька область, м. Курахове, вул.. Енергетиків, 34, перебуває у стані, який загрожує життю та здоров`ю людей. Належних доказів пошкодження первинних документів та бухгалтерської документації матеріали справи не містять. Відсутні фото/відео фіксація руйнувань будівлі, приміщень, матеріального та комп`ютерного обладнання, первинної документації, тощо.

Позивач зазначає, що на території ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» перебуває технічний персонал, необхідний для безперебійного (наскільки це можливо в умовах воєнного стану) функціонування ТЕС.

Крім того, суд зазначив, що позивач у період з 24.02.2022 до травня 2023 не повідомляв податковий орган про неможливість надання (знищення або пошкодження) первинних документів ні в порядку, передбаченому пунктом 44.5 статті 44 Податкового кодексу України, ні в порядку, передбаченому підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивачем було подано до податкового органу повідомлення, яке не містить обґрунтованих підстав чи обставин, за яких позивач не може вивезти первинні документи, оскільки загальне посилання на ведення бойових дій РФ та оборонних заходів ЗСУ такими обставинами не є.

Суд також зауважив, що загроза артилерійського та ракетного обстрілу існує як на всій території Донецької області, так і на всій території України в цілому, однак вказана обставина автоматично не створює для всіх платників податку умови для подання повідомлення про неможливість вивезення первинних документів та не виконання інших податкових обов`язків.

З огляду на зазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» станом на день подання повідомлення до податкового органу про неможливість вивезення первинних документів, не зазначено об`єктивних та дійсних перешкод для доступу до первинних документів, які знаходяться у місті Курахове, принаймні доказів неможливості доступу до первинних документів позивачем не надано.

Аналіз приписів Податкового кодексу, свідчить, що зазначений порядок може бути застосовано добросовісним платником податку за наявності об`єктивних перешкод, які мають місце на момент подання відповідної заяви, а не з метою уникнути можливого проведення перевірки платника податку у якого такі обставини об`єктивно відсутні.

Суд першої інстанції суд прийняв до уваги доводи відповідача про те, що за період з 24.02.2022 по теперішній час ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» здійснює господарську діяльність, подає фінансову звітність, податкові декларації з податку на прибуток підприємств, податкові декларації з податку на додану вартість, декларації акцизного податку, податкові декларації екологічного податку податкові декларації з рентної плати та ін., здійснюється реєстрація податкових накладних, виписаних з лютого 2022 року, що свідчить про технічні можливості ведення податкового та бухгалтерського обліку.

На підтвердження зазначених обставин відповідачем надані: Витяг (вибірковий) з Єдиного реєстру податкових накладних ТОВ "ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ" (код 43594541) починаючи з 24.02.2022 року; Вибірковий реєстр IP-адрес, з яких здійснювалося відправлення ТОВ "ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС" (код 43594541) значної кількості звітності починаючи з 24.02.2022 року.

Крім того, відповідачем наданий Вибірковий реєстр IP-адрес, з яких здійснювалося відправлення ТОВ "ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС" (код 43594541) значної кількості звітності до 24.02.2022 року, а саме з листопада 2021 року.

Позивач у додаткових поясненнях зазначає, що відповідачем не надано жодних доказів, які б підтверджували місцезнаходження вказаних у відповіді на відзив IP-адрес. Зазначаючи про те, що бухгалтерський облік здійснюється не за місцезнаходженням Товариства у місті Курахове контролюючий орган не вказує за місцезнаходженням якої із IP-адрес такий бухгалтерський облік ведеться: у Києві, у Амстердамі чи у Вашингтоні. При цьому, платником податків у позовній заяві надано пояснення, що подання податкової звітності з IP-адрес в Києві та Амстердамі свідчить лише про використання позивачем VPN-серверів з метою захисту інформації, а не про ведення бухгалтерського обліку за вказаними адресами.

При цьому, позивач не заперечує факт подання ним фінансової та податкової звітності з 24 лютого 2022 року по теперішній час. Проте, зазначає, що електронний документообіг для оформлення первинної документації по господарських операцій позивачем не застосовується.

Колегія суддів зазначає, що у даній справі не є спірним питання щодо встановлення конкретної адреси, з якої позивачем здійснюється бухгалтерський облік та подання податкової звітності. В даному випадку має значення сам факт подання до контролюючого органу податкової звітності у період з 24 лютого 2022 року по теперішній час, подання якої неможливе без наявності первинних документів.

Відповідно до абзацу першого пункту 44.1. статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Абзацом другим пункту 44.1. статті 44 ПК України встановлено, що платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

Вищезазначене свідчить про наявність у підприємства первинних документів на час складання податкової звітності у період з 24 лютого 2022 року по теперішній час.

Також відповідачем надана податкова декларація з податку на прибуток за три квартали; звітний (податковий) період 2023 року, подана ТОВ «ДТЕК КУРАХІВСЬКА ТЕС» 30 жовтня 2023 року, з якої вбачається, що дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку за 9 місяць 2023 року складає 5350723228 грн.

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов висновку, що у позивача відсутнє право на застосування спеціальних правил для підтвердження даних, визначених у податковій звітності, передбачених підпунктом 69.28 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, що в свою чергу свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог і том під час прийняття спірного рішення податковий орган, з урахуванням доданого позивачем до Повідомлення про неможливість вивезення первинних документів обсягу доказів, діяв на підставі та у спосіб, передбачені чинним законодавством України.

Статтею 316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Ураховуючи наведене, колегія суддів не знаходить правових підстав для задоволення апеляційної скарги і відповідно для скасування оскаржуваного судового рішення, оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи, судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, правові висновки суду першої інстанції скаржником не спростовані.

Керуючись 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «ДТЕК «КУРАХІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРИЧНА СТАНЦІЯ» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 року у справі № 200/6902/23 - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 25 січня 2024 року у справі № 200/6902/23 - залишити без змін.

Повне судове рішення складено 23 травня 2024 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Колегія суддівА.А. Блохін

Т.Г. Гаврищук

А.В. Гайдар

Джерело: ЄДРСР 119271167
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку