open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 квітня 2024 рокуСправа №160/1342/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправним дій, визнання протиправними відмов, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

15.01.2024 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якій позивач просить суд:

- визнати протиправним дії Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 20.12.2023 № 64274-51282/О-01/8-0400/23 про відмову ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у перерахунку пенсії з переходом на пенсію за віком на пільгових умовах;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області зарахувати до пільгового стажу періоди роботи з 11.07.1980 по 20.10.1989 та з 01.11.1989 по 23.02.1998, за Списком №2;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області здійснити перерахунок пенсії позивача в період з 23.12.2018, з врахуванням довідки про заробітну плату №88 від 13.08.2021 виданої ДТЕК Придніпровська ТЕС по дату прийнятого рішення;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області станом на день прийняття рішення встановити пенсію на пільгових умовах відповідно до п.2 ч.2 ст. 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" за Списком №2 та виплачувати її в подальшому;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області виплатити позивачу недоплачену суму заборгованості по виплаті пенсії за даний період, яка виникне в результаті перерахунку пенсії з 23.12.2018.

В обґрунтування позовних вимог вказано, що позивач з грудня 2018 року перебуває на обліку Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та отримує пенсію за віком. В 2019 році позивач звернувся з заявою про перехід на пенсію за віком на пільгових умовах за Списком№2, разом з тим рішенням від 15.05.2019 №162 позивачу відмовлено у призначенні пільгової пенсії, через недостатність пільгового стажу, надані позивачем уточнюючі довідки не прийнято до уваги через недоліки їх заповнення. В 2023 році позивач повторно звернувся з заявою про перехід на пільгову пенсію за Списком№2, проте листом від 20.12.2023 позивачу роз`яснено, що він має право на перерахунок пенсії за віком по стажу, оскільки продовжує працювати, але необхідно звернутись з заявою належного зразка. Позивач не погоджується з відмовою у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах, оскільки вважає, що має право на призначення пенсії, досяг встановленого пенсійного віку та має необхідний страховий та пільговий стаж роботи. Вказане стало підставою для звернення до суду з позовом.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.02.2024 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи у письмовому провадженні.

Сторони належним чином повідомлені про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом, що підтверджується матеріалами справи.

28.03.2024 до суду від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області надійшов письмовий відзив на позов, в якому відповідач не визнає позовні вимоги в повному обсязі з наступних підстав. Так, відповідачем зазначено, що ОСОБА_1 перебуває на обліку та отримує пенсію за віком. Звертався з заявою про призначення пільгової пенсії в лютому 2019 року, рішенням від 15.05.2019 року позивачу було відмовлено у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах, через недостатність пільгового стажу. Дана відмова в законному порядку позивачем не оскаржувалась. В грудні 2023 року позивач звернувся до пенсійного органу за заявою в довільній формі про вжиття заходів для здійснення перерахунку його пенсії відповідно до ст. 40 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". На вказане звернення позивачу надано відповідь в якій роз`яснено щодо розміру його пенсійної виплати та зазначено з яких підстав та складових вона розрахована, зазначено, що останній має право на перерахунок пенсії по стажу як працюючий пенсіонер, проте необхідне звернення за заявою встановленого зразка. Щодо неврахування довідки про заробітну плату виданої ДТЕК Придніпровська ТЕС, відповідач вказує, що в межах його заяви від грудня 2023 такої вимоги не заявлялось, зазначена довідка не долучалась. Просить суд відмовити в задоволенні позову через відсутність правових підстав його задоволення.

Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, суд встановив наступне.

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, що підтверджується паспортом громадянина України серії НОМЕР_1 .

ОСОБА_1 з 07.07.2021 перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та отримує пенсію за віком відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

26.02.2019 позивач звертався до відповідача про призначення пенсії віком на пільгових умовах за Списком № 2 відповідно до статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Рішенням від 15.05.2019 №162 складено рішення про відмову в призначенні пенсії, оскільки на день звернення у заявника відсутній необхідний страховий та пільговий стаж, визначений абзацом першим пункту другого частини і статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Зі змісту вказаного рішення вбачається, що станом на дату подання заяви страховий стаж позивача складав 25 років 01 місяць 14 днів, пільговий стаж за Списком№2 03 роки 02 місяці 10 днів.

До пільгового стажу не зараховано період роботи з 11.07.1980 по 20.10.1989 у зв`язку з тим, що довідка уточнююча пільговий характер роботи від 15.01.2015 №15/01/15, видана ТОВ «Дніпробетон», не відповідає вимогам додатку №5 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій й за відсутності трудової книжки або відповідних записів в ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 №637, крім того вказано, що електрозварники точкового зварювання не користуються пільговим пенсійним забезпеченням.

Також до пільгового стажу позивача не зараховано період роботи на Придніпровській ГРЕС з 01.11.1989 по 23.02.1998, оскільки уточнююча довідка від 05.02.2018 №8 містить розбіжності щодо назви атестованого робочого місця та фактичного місця роботи позивача, згідно до записів трудової книжки.

ОСОБА_1 рішення від 15.05.2019 №162 не оскаржувалось.

15.11.2023 позивачем подав до Головного управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області звернення з питань пенсійного забезпечення, в я кому, зокрема, просив вжити заходи щодо ретельного розгляду заява позивача про перерахунок пенсії відповідно до статті 40 Закон № 1058-ІУ, з урахуванням даних у пенсійній справі.

Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області? розглянувши зміст та вимоги означеного звернення, листом від 20.12.2023 року № 64274-51282/О-01/8-0400/23 повідомило ОСОБА_1 про те, що пенсія нарахована відповідно до вимог чинного законодавства та з врахуванням даних пенсійної справи.

Крім того, відповідачем зазначено, що з 07.07.2023 позивач має право на перерахунок пенсії по стажу згідно зі статтею 42 Закону № 1058. За перерахунком пенсії необхідно звернутися до будь-якого відділу обслуговування громадян (сервісний центр) управління обслуговування громадян або через вебпортал електронних послуг Фонду, з заявою встановленого зразка.

Не погоджуючись з відмовою відповідача у переході на пільгову пенсію, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи оцінку встановленим у справі обставинам, суд зазначає наступне.

Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Статтею 8 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» передбачено право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.

Частиною 3 статті 4 вказаного Закону визначено, що виключно законами про пенсійне забезпечення визначаються: види пенсійного забезпечення; умови участі в пенсійній системі чи її рівнях; пенсійний вік для чоловіків та жінок, при досягненні якого особа має право на отримання пенсійних виплат; джерела формування коштів, що спрямовуються на пенсійне забезпечення; умови, норми та порядок пенсійного забезпечення; організація та порядок здійснення управління в системі пенсійного забезпечення.

Частиною другою пунктом 2 статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 9 липня 2003 року №1058-IV (далі - Закон №1058-IV) визначено, що на пільгових умовах пенсія за віком призначається працівникам, зайнятим повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 55 років і за наявності страхового стажу не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах.

Відповідно до ч.1 ст.44 Закону України №1058-IV призначення (перерахунок) пенсії здійснюється за зверненням особи або автоматично (без звернення особи) у випадках, передбачених цим Законом.

Звернення за призначенням (перерахунком) пенсії здійснюється шляхом подання заяви та інших документів, необхідних для призначення (перерахунку) пенсії, до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженої особи застрахованою особою особисто або через законного представника недієздатної особи, особи, дієздатність якої обмежена, малолітньої або неповнолітньої особи.

Відповідно до закону звернення за призначенням пенсії відбувається шляхом подання заяви та інших документів застрахованою особою особисто. Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії визначається правлінням Пенсійного фонду за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.

Згідно із ч. 2 ст. 44 Закону України №1058-IV призначення пенсії за віком здійснюється автоматично (без звернення особи) у разі набуття застрахованою особою права на призначення пенсії за віком при досягненні пенсійного віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону, на підставі відомостей, наявних у системі персоніфікованого обліку, якщо до досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону, особа не повідомила про бажання одержувати пенсію з більш пізнього віку.

У разі відсутності в системі персоніфікованого обліку даних про страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком (у тому числі за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку), територіальний орган Пенсійного фонду інформує застраховану особу, у тому числі через її особистий електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду, про відсутність таких відомостей та необхідність їх подання (за наявності). Документи про страховий стаж можуть бути подані до територіального органу Пенсійного фонду або через особистий електронний кабінет на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду.

Призначення пенсії за віком відбувається автоматично у разі набуття застрахованою особою права на призначення пенсії за віком при досягненні пенсійного віку, передбаченого частиною першою статті 26 цього Закону або за особистою заявою особи шляхом подання її та інших документів, необхідних для призначення пенсії, до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженої особи застрахованою.

Водночас порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затверджений постановою Правління Пенсійного фонду України від 25 листопада 2005 року №22-1 (даліПорядок №22-1).

Відповідно до п. 1.1. Порядку №22-1 заява про призначення, перерахунок, поновлення пенсії, переведення з одного виду пенсії на інший (Заява про призначення/перерахунок пенсії - додаток 1); заява про припинення перерахування пенсії на поточний рахунок пенсіонера в банку та отримання пенсії за місцем фактичного проживання, продовження виплати пенсії за довіреністю, виплату частини пенсії на непрацездатних членів сім`ї особи, яка перебуває на повному державному утриманні, виплату пенсії за шість місяців наперед у зв`язку з виїздом на постійне місце проживання за кордон, переведення виплати пенсії за новим місцем проживання (Заява про виплату пенсії - додаток 2); заява про працевлаштування (звільнення), початок (припинення) діяльності, пов`язаної з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (додаток 3); заява про виплату недоотриманої пенсії у зв`язку зі смертю пенсіонера (додаток 4) подається заявником до територіального органу Пенсійного фонду України (далі - орган, що призначає пенсію).

Рішення за результатами розгляду заяви та поданих документів органом, що призначає пенсію, приймається не пізніше 10 днів після надходження заяви.

Орган, що призначає пенсію, не пізніше 10 днів після винесення рішення видає або направляє адміністрації підприємства, установи, організації або особі повідомлення про призначення, відмову в призначенні пенсії із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження.

Згідно до приписів ст. 105 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» у разі, якщо особа вважає, що орган, що призначає пенсію, прийняв рішення, що суперечить законодавству про пенсійне забезпечення або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, особа має право оскаржити таке рішення: у органі Пенсійного фонду України вищого рівня відповідно до Порядку розгляду скарг на рішення органів Пенсійного фонду України щодо пенсійного забезпечення, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 12 жовтня 2007 року № 18-6; у судовому порядку.

Відповідно до ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно до ч.3 ст.245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Тобто, судовому захисту підлягає лише порушене право, а його відновлення, за наслідком розгляду справи, має бути ефективним, тобто таким, що повертає правовідносини до стану, який існував до прийняття рішення, вчинення дій або бездіяльності суб`єктом владних повноважень, які визнані протиправними.

Так питання щодо незарахування до пільгового стажу ОСОБА_2 за Списком№2 періодів роботи з 11.07.1980 по 20.10.1989 та з 01.11.1989 по 23.02.1998, відмови у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах за заявою від лютого 2019 року було вирішено у рішенні від 15.05.2019 №162.

Матеріали справи не містять доказів оскарження даного рішення ані в адміністративному, ані в судовому порядку. Не заявлено такої вимоги й в межах даної адміністративної справи.

Крім того, суд вважає обґрунтованими посилання відповідача на недотримання позивачем строків судового оскарження. Так, відповідно до частини 1 статті 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.

Згідно з частиною 2 статті 122 КАС України, для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 24.12.2020 у справі №510/1286/16-а вказала на те, що у спорах, що виникають з органами Пенсійного фонду України, особа може дізнатися, що її права порушені, зокрема, при отриманні від органу Пенсійного фонду України відповіді (листа-відповіді, листа-роз`яснення) на надісланий запит щодо розміру пенсії, нормативно-правових документів (про правильність/помилковість нарахування розміру пенсії, своєчасність/несвоєчасність її перерахунку), на підставі яких був здійснений саме такий розрахунок.

Позивачем не заявлено вимоги щодо скасування рішення від 15.05.2019 №162, яким відмовлено у призначенні пільгової пенсії за Списком№2 та не зараховано окремі періоди роботи до пільгового стажу.

Відповідно до ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень (ч. 2 ст. 9 КАС України).

Разом з тим, з огляду на значний пропуск строку звернення до суду, відсутність будь-яких клопотань та пояснень які унеможливи позивачу своєчасно звернутись до суду за захистом свого порушеного права на пільгову пенсію, суд не вбачає можливості виходу за межі позовних вимог.

Таки чином суд вважає за необхідне відмовити в задоволенні вимог про зобов`язання відповідача зарахувати до пільгового стажу періоди роботи з 11.07.1980 по 20.10.1989 та з 01.11.1989 по 23.02.1998, за Списком №2 та встановити пенсію на пільгових умовах відповідно до п.2 ч.2 ст. 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" за Списком №2 та виплачувати її в подальшому.

Так само щодо вимоги про зобов`язання Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області здійснити перерахунок пенсії позивача в період з 23.12.2018р., з врахуванням довідки про заробітну плату №88 від 13.08.2021 виданої ДТЕК Придніпровська ТЕС по дату прийнятого рішення.

Ані матеріали позовної заяви, ані відзиву на позовну заяву не містять рішення органу Пенсійного фонду України щодо відмови у перерахунку пенсії з врахуванням довідки про заробітну плату №88 від 13.08.2021 виданої ДТЕК Придніпровська ТЕС. Крім того, позивачем не надано доказів звернення до відповідача з подібною заявою.

За таких обставин, суд не має можливості встановити факт дотримання/недотримання вимог законодавства суб`єктом владних повноважень щодо перерахунку пенсії з врахуванням вказаної довідки про заробітну плату.

Щодо визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 20.12.2023 року № 64274-51282/О-01/8-0400/23 про відмову ОСОБА_1 , у перерахунку пенсії з переходом на пенсію за віком на пільгових умовах.

Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, 15.11.2023 ОСОБА_1 подав до Відповідача звернення з питань пенсійного забезпечення, в я кому, зокрема, просив вжити заходи щодо ретельного розгляду заява позивача про перерахунок пенсії відповідно до статті 40 Закон № 1058-ІУ, з урахуванням даних у пенсійній справі.

В заяві позивач вказував, що станом на час звернення розмір його пенсійної виплати складає 3 634,00 грн. В той час, як за розрахунками позивача розмір його пенсійної виплати повинен становити як найменше 5378,99 грн. Вважає за доцільне здійснити перерахунок його пенсії згідно до приписів ст. 40 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Листом від 20.12.2023 року № 64274-51282/О-01/8-0400/23 Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області надало відповідь на звернення позивача, в якій зазначено про порядок нарахування та розрахунку пенсійної виплати позивача.

Так, згідно до даного листа, пенсійним органом зазначено:

«Ваш страховий стаж, зарахований по 31.03.2021,складає 27 років 02 місяці 26днів.

Коефіцієнт страхового стажу з урахуванням величини оцінки одного року страхового стажу 1% - 0,27167.

Пенсію обчислено відповідно до Закону №1058 виходячи із Вашої заробітної плати за даними системи персоніфікованого обліку за період з 01.05.2001 по 31.03.2021.

Індивідуальний коефіцієнт заробітної плати після оптимізації - 1,28382.

Середньомісячний заробіток для обчислення пенсії з урахуванням середньої заробітної плати працівників, зайняти у галузях національної економіки за 2018-2020, склав 11706,91 грн.(9118,81x1,28382).

Загальний розмір пенсії складає- 3 638,05грн.,у тому числі:

3180,42 грн - основний розмір пенсії (11706,91 грн. х 0,27167);

222,63 грн - підвищення ст.29 ч.1 (7%);

135,00 грн - доплата на індексації 01.03.2022;

100,00 грн - доплата на індексації 01.03.2022;

Відповідно до даних електронної пенсійної справи Ви працюєте.

Одночасно повідомлено, що з 07.07.2023, позивач має право на перерахунок пенсії по стажу згідно зі статтею 42 Закону №1058. Але за перерахунком пенсії має звернутись до будь-якого відділу обслуговування громадян(сервісний центр) управління обслуговування громадян або через веб-портал електронних послуг Фонду.

При цьому зазначено, що позивач має право на оскарження даного листа в органах вищого рівня або в судовому порядку.

Дослідивши заяву позивача та відповідь пенсійного органу зазначає наступне.

Перш за все в межах даних правовідносин відсутнє питання про перехід на пільгову пенсію. Крім того, в заяві позивач, окрім непогодження з розміром пенсії, не вказує, в чому саме здійснена помилка відповідачем під час розрахунку пенсійної виплати.

Щодо перерахунку пенсії на підставі ст.40 Закону № 1058-IV.

Порядок визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії врегульовано статтею 40 Закону № 1058-IV.

Так, зокрема, за правилами частини першої статті 40 Закону № 1058-IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

За вибором особи, яка звернулася за призначенням пенсії, з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії, виключаються періоди до 60 календарних місяців страхового стажу, з урахуванням будь-яких періодів незалежно від перерв, що включаються до страхового стажу згідно з абзацом третім частини першої статті 24 цього Закону, та будь-якого періоду страхового стажу підряд за умови, що зазначені періоди в сумі складають не більш як 10 відсотків тривалості страхового стажу, врахованого в одинарному розмірі. Додатково за бажанням особи можуть бути виключені періоди строкової військової служби, навчання, догляду за особою з інвалідністю I групи або дитиною з інвалідністю віком до 16 років, за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, за період з 1 липня 2000 року до 1 січня 2005 року, а також періоди, коли особа підлягала загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню відповідно до пунктів 7, 8, 9 і 14 статті 11 цього Закону та періоди страхового стажу під час карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, з місяця запровадження карантину у 2020 році та шести календарних місяців після його завершення. У всіх випадках, крім випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини, період, за який враховується заробітна плата, не може бути меншим, ніж 60 календарних місяців.

Для визначення розміру пенсії за віком відповідно до частини другої статті 27 цього Закону заробітна плата для обчислення частини пенсії за період страхового стажу до набрання чинності цим Законом визначається на умовах і в порядку, передбачених законодавством, що діяло раніше, а для обчислення частини пенсії за період страхового стажу після набрання чинності цим Законом - на умовах, передбачених абзацом першим цієї частини.

Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату (дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами, а за період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

У відповідності до вимог частини четвертої статті 40 Закону № 1058-IV при обчисленні заробітної плати (доходу), з якої фактично сплачено страхові внески за місяць, за який розраховується коефіцієнт заробітної плати (доходу) для застрахованих осіб, які сплачують страхові внески у фіксованому розмірі, у тому числі членів їхніх сімей, які беруть участь у здійсненні підприємницької діяльності, а також для осіб, зазначених у частині дев`ятій статті 12 цього Закону та в абзаці першому частини дев`ятої статті 10 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування", отриманий ними дохід за відповідний місяць визначається за формулою:

З=Ф:Тх100%, де,

З - сума заробітної плати (доходу) застрахованої особи, з якої фактично сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (страхові внески) за місяць, за який розраховується коефіцієнт заробітної плати (доходу);

Ф - сума фактично сплаченого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (страхового внеску) у фіксованому розмірі за відповідний місяць;

Т - розмір єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (страхового внеску до солідарної системи), встановлений для відповідної категорії осіб у відповідному місяці, а в разі одноразової сплати єдиного внеску відповідно до частини п`ятої статті 10 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" - у місяці, в якому укладено договір про добровільну участь.

З поданої позивачем заяви не вбачається, що останнім подавались до пенсійного органу будь-які довідки про заробітну плату для здійснення перерахунку за більш вигідним періодом отримання заробітку. В позові також відсутні посилання на невірний розрахунок пенсійної виплати як в частині застосування індивідуальних коефіцієнтів та показників заробітної плати.

В силу вимог ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Згідно ч. 2 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем належним чином доведено правомірність своїх дій та рішення, натомість позивачем не доведено обставини, на яких ґрунтується його позовна заява.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку про відсутність законних підстав для задоволення позовних вимог.

У зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

У задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області про визнання протиправним дій, визнання протиправними відмов, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Луніна

Джерело: ЄДРСР 118842666
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку