open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem

Харківський окружний адміністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

22 вересня 2010 р. № 2-а- 1181/10/2070

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Кухар М.Д. ,

при секретарі - М"ясниковій Т.С.,

за участі: прокурора - Шандули Л.О.,

представника позивача - Державної екологічної інспекції в Харківській області - Сосіної І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом Прокурора Московського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Харківській області, Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій в Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансстрой" про зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Прокурор Московського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Харківській області, Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій в Харківській області, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансстрой", в якому просить суд зобов'язати ТОВ «Трансстрой», код 31343631, на виконання припису державної екологічної інспекції в Харківській області від 15.06.2009 року одержати позитивний висновок екологічної експертизи на розміщення станції технічного обслуговування за адресою: м. Харків, вул. Іскринська, 37, Московський район.

Прокурор та представник позивача - Державної екологічної інспекції в Харківській області в судовому засіданні підтримали позовні вимоги у повному обсязі та просили суд задовольнити їх у повному обсязі.

Представник позивача - Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій в Харківській області в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, клопотання про розгляд справи за його відсутності не надав. Таким чином, суд вважає, за можливе розглянути справу без участі представника позивача за наявними в ній матеріалами.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, клопотання про розгляд справи за його відсутності не надав. Таким чином, суд вважає, за можливе розглянути справу без участі представника відповідача за наявними в ній матеріалами.

Суд, вислухавши прокурора, представника позивача - Державної екологічної інспекції в Харківській області, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

З 11.06.2009 року по 12.06.2009 року Державною екологічною інспекцією в Харківській області була здійснена позапланова перевірка дотримання вимог природоохоронного законодавства ТОВ «Трансстрой». За результатами позапланової перевірки Державною екологічною інспекцією в Харківській області було складено акт № 00528 перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства.

Відповідно до ст. 20 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», с. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та положення Про Державну екологічну інспекцію в Харківської області, з метою усунення порушень природоохоронного законодавства, виявлених під час перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища складено Припис № 06-18-93 від 15 червня 2009, в якому зазначено: до 01.08.2009 року отримати та надати Держекоінспекції позитивний висновок державної екологічної експертизи на розміщення станції технічного обслуговування ТОВ «Трасстрой».

У встановлений приписом час, підприємство не отримало позитивний висновок державної екологічної експертизи, чим порушило ст. ст. 13, 39 Закону України «Про екологічну експертизу».

Відповідно до ст. 26 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», в Україні здійснюються державна, громадська та інші види екологічної експертизи. Проведення екологічної експертизи є обов'язковим у процесі законотворчої, інвестиційної, управлінської, господарської та іншої діяльності, що впливає на стан навколишнього природного середовища. Порядок проведення екологічної експертизи визначається законодавством України.

Відповідно до ст. 27 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», екологічній експертизі підлягають: проекти схем розвитку і розміщення продуктивних сил, розвитку галузей народного господарства, генеральних планів населених пунктів, схем районної планіровки та інша передпланова і передпроектна документація; техніко-економічні обґрунтування і розрахунки, проекти на будівництво і реконструкцію (розширення, технічне переозброєння) підприємств та інших об'єктів, що можуть негативно впливати на стан навколишнього природного середовища, незалежно від форм власності та підпорядкування, в тому числі військового призначення; проекти інструктивно-методичних і нормативно-технічних актів та документів, які регламентують господарську діяльність, що негативно впливає на навколишнє природне середовище; документація по створенню нової техніки, технології, матеріалів і речовин, у тому числі та, що закуповується за кордоном; матеріали, речовини, продукція, господарські рішення, системи й об'єкти, впровадження або реалізація яких може призвести до порушення норм екологічної безпеки та негативного впливу на навколишнє природне середовище.

Екологічній експертизі можуть підлягати екологічно небезпечні діючі об'єкти та комплекси, в тому числі військового та оборонного призначення.

Відповідно до ст. 28 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», державна екологічна експертиза проводиться експертними підрозділами чи спеціально створюваними комісіями спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів та його органів на місцях на основі принципів законності, наукової обґрунтованості, комплексності, незалежності. гласності та довгострокового прогнозування. Державна експертиза інвестиційних програм і проектів будівництва здійснюється згідно із статтями 8 та 15 Закону України "Про інвестиційну діяльність" Завданнями державної екологічної експертизи є: визначення екологічної безпеки господарської та іншої діяльності, яка може нині або в майбутньому прямо або посередньо негативно вплинути на стан навколишнього природного середовища; встановлення відповідності передпроектних, передпланових, проектних та інших рішень вимогам законодавства про охорону навколишнього природного середовища; оцінка повноти й обґрунтованості передбачуваних заходів щодо охорони навколишнього природного середовища та здоров'я населення, яка здійснюється спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів разом з спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань охорони здоров'я.

Для участі в проведенні державної екологічної експертизи можуть залучатися відповідні органи державного управління України, представники науково-дослідних, проектно - конструкторських, інших установ та організацій, вищих навчальних закладів, громадськості, експерти міжнародних організацій.

Відповідно до ст. 29 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», висновок державної екологічної експертизи після затвердження спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів є обов'язковим для виконання. Позитивний висновок державної екологічної експертизи є підставою для відкриття фінансування всіх програм і проектів. Реалізація програм, проектів і рішень без позитивного висновку державної екологічної експертизи забороняється.

Відповідно до ст. 39 Закону України «Про екологічну експертизу», висновки державної експертизи повинні містити оцінку екологічної допустимості і можливості прийняття рішень щодо об'єкта екологічної експертизи та враховувати соціально-економічні наслідки.

Реалізація проектів і програм чи діяльність без позитивних висновків державної екологічної експертизи забороняється.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про екологічну експертизу», здійснення державної екологічної експертизи є обов'язковим для видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку. Перелік видів діяльності та об'єктів, що становлять підвищену екологічну небезпеку, встановлюється Кабінетом Міністрів України. Так, при проведені державної екологічної експертизи робочого проекту оцінюється вплив на стан навколишнього природного середовища даного об'єкту, як позитивний або негативний.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В ході вирішення питання щодо законності прийнятого суб’єктом владних повноважень рішень суд відповідно до вимог ст.2 КАС України зобов’язаний перевірити чи прийнято воно: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України ; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо; добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілям, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Виходячи з вищевикладеного, суд дійшов висновку про те, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 94, 160, 161, 162, 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Прокурора Московського району м. Харкова в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції в Харківській області, Головного управління Міністерства надзвичайних ситуацій в Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Трансстрой" про зобов'язання вчинити дії - задовольнити у повному обсязі.

Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Трансстрой" виконати припис державної екологічної інспекції в Харківській області від 15.06.2009 року № 06-18-92 щодо отримання позитивного висновку державної екологічної експертизи на розміщення станції технічного обслуговування ТОВ "Трансстрой" за адресою: м. Харків, вул. Іскринська, 37, Московський район.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного проваджені або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 27.09.2010 року.

Суддя М.Д. Кухар

Джерело: ЄДРСР 11545674
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку