open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
emblem
Єдиний державний реєстр судових рішень

Справа № 161/4243/21

Провадження № 1-кп/161/335/23

ЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 липня 2023 року м. Луцьк

Луцький міськрайонний суд Волинської області в складі:

головуючого - судді ОСОБА_1

при секретарі судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №62020140000000496 від 07 травня 2020 року про обвинувачення ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки с. Млинове Ратнівського району Волинської області, жительки АДРЕСА_1 , зареєстрованої в АДРЕСА_2 , громадянки України, українки, з вищою освітою, незаміжньої, на утриманні перебуває малолітня дитиау син ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , працює ріелтором у ФОП " ОСОБА_5 ", в порядку ст. 89 КК України не судимої,

у вчиненнікримінальних правопорушень,передбачених ч.ч.1,2ст.361,ч.1ст.361-2редакції ЗаконуУкраїни від10листопада 2015року №770-VIII),ч.2ст.361-2,ч.ч.2,3ст.362 КК України,

за участю прокурора ОСОБА_6 ,

обвинуваченої ОСОБА_3 ,

захисника ОСОБА_7 ,

В С Т А Н О В И В:

Обвинувачена ОСОБА_3 , наказом начальника Головного управління Національної поліції у Волинській області № 331 о/с від 22.11.2018 призначена на посаду інспектора з режиму секретності управління стратегічних розслідувань Головного управління Національної поліції у Волинській області.

У відповідності до ч. 1 ст. 19, ч. 1 ст. 32 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Статтями 4, 11 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» передбачено, що порядок доступу до інформації, перелік користувачів та їх повноваження стосовно цієї інформації визначаються володільцем інформації. Порядок доступу до державних інформаційних ресурсів або інформації з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, перелік користувачів та їх повноваження стосовно цієї інформації визначаються законодавством. У випадках, передбачених законом, доступ до інформації в системі може здійснюватися без дозволу її володільця в порядку, встановленому законом.

Особи, винні в порушенні законодавства про захист інформації в системах, несуть відповідальність згідно із законом.

Вимогами п.п. 6, 13 Правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 373 від 29.03.2006, передбачено, що під час обробки службової і таємної інформації повинен забезпечуватися її захист від несанкціонованого та неконтрольованого ознайомлення, модифікації, знищення, копіювання, поширення.

Передача службової і таємної інформації з однієї системи до іншої здійснюється у зашифрованому вигляді або захищеними каналами зв`язку згідно з вимогами законодавства з питань технічного та криптографічного захисту інформації.

Згідно із ст. 2 ч.ч. 1, 2 ст. 14, ч. 1 ст. 16, ч. 1 ст. 24, ч. 1 ст. 28 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована; розпорядник персональних даних - фізична чи юридична особа, якій володільцем персональних даних або законом надано право обробляти ці дані від імені володільця.

Поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб`єкта персональних даних. Поширення персональних даних без згоди суб`єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом, і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Порядок доступу до персональних даних третіх осіб визначається умовами згоди суб`єкта персональних даних на обробку цих даних, наданої володільцю персональних даних, або відповідно до вимог закону. Порядок доступу третіх осіб до персональних даних, які перебувають у володінні розпорядника публічної інформації, визначається Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім даних, що отримує від інших органів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, під час здійснення верифікації та моніторингу державних виплат.

Володільці, розпорядники персональних даних та треті особи зобов`язані забезпечити захист цих даних від випадкових втрати або знищення, від незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних.

Порушення законодавства про захист персональних даних тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

У відповідності до ч.ч. 1, 2 ст. 11, ч.ч. 1 - 3 ст. 21, ч. 1 ст. 27 Закону України «Про інформацію» інформація про фізичну особу (персональні дані) - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров`я, а також адреса, дата і місце народження.

Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.

Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.

Порушення законодавства України про інформацію тягне за собою дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законами України.

Згідно із п. 3 ч. 2 ст. 25, ч. 1 ст. 27, ч. ч. 1, 2 ст. 28 Закону України «Про Національну поліцію» поліція в рамках інформаційно-аналітичної діяльності здійснює інформаційно-пошукову та інформаційно-аналітичну роботу. Поліція має безпосередній оперативний доступ до інформації та інформаційних ресурсів інших органів державної влади за обов`язковим дотриманнямЗакону України"Про захист персональних даних". Поліція вживає всіх заходів для недопущення будь-яких порушень прав і свобод людини, пов`язаних з обробкою інформації. Поліцейські несуть персональну дисциплінарну, адміністративну та кримінальну відповідальність за вчинені ними діяння, що призвели до порушень прав і свобод людини, пов`язаних з обробкою інформації.

Окрім цього, мету, призначення, завдання, статус, структуру та склад Інтегрованої інформаційно-пошукової системи органів внутрішніх справ України визначає Положення «Про Інтегровану інформаційно-пошукову систему органів внутрішніх справ України», затверджене наказом МВС № 436 від 12.10.2009 (далі Положення).

Відповідно до пунктів 1.3, 3.1, 4.1, 4.4, 7.1, 7.3, 7.5 даного Положення, інтегрована інформаційно-пошукова система органів внутрішніх справ України - це сукупність організаційно-розпорядчих заходів, програмно-технічних та інформаційно-телекомунікаційних засобів, що забезпечують формування та ведення довідково-інформаційних, оперативно-розшукових обліків, авторизований доступ до інформаційних ресурсів ІІПС.

Інформаційними ресурсами (об`єктами обліку) ІІПС є об`єктивно поєднаний набір відомостей, що безпосередньо стосується осіб, кримінальних та адміністративних правопорушень, а також інших подій, який накопичується в процесі службової діяльності ОВС в обсязі, структурі й порядку, що визначаються завданнями, покладеними на ОВС, відповідно до чинного законодавства.

Суб`єктами правових відносин ІІПС являються держатель (власник) ІІПС, розпорядник ІІПС, користувачі ІІПС, адміністратор ІІПС, адміністратор безпеки ІІПС.

Користувачі ІІПС - працівники ОВС, яким розпорядником ІІПС відповідно до вимог чинного законодавства надано право доступу до інформації в ІІПС.

Авторизований доступ до інформаційних ресурсів (інформаційних підсистем) ІІПС здійснюється безпосередньо з автоматизованих робочих місць.

Право доступу до інформаційних ресурсів (інформаційних підсистем) центрального вузла ІІПС надається розпорядником ІІПС користувачам апарату МВС та апаратів ГУМВС, УМВС, центральним органам виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Міністром внутрішніх справ України, та іншим правоохоронним органам України за умов забезпечення захисту інформації згідно з вимогами законодавства у сфері захисту інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах. Право доступу до інформаційних ресурсів (інформаційних підсистем) регіональних вузлів ІІПС надається відповідним розпорядником ІІПС на регіональному рівні користувачам апаратів ГУМВС, УМВС та районних, міських, лінійних управлінь (відділів) ГУМВС, УМВС.

МВС забезпечує використання інформації, що зберігається в інформаційних підсистемах ІІПС, виключно зі службовою метою згідно з чинним законодавством.

Інформація з інформаційних підсистем ІІПС надається у формі витягів безкоштовно на письмову вимогу суду, органів прокуратури, дізнання і слідства, інших органів державної влади (посадових осіб) у зв`язку зі здійсненням ними повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно п.п. 2, 3 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов`язані використовувати її лише з метою та у спосіб, визначений законом; вживати заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до неї інших осіб.

Постановою Кабінету Міністрів України № 835 від 21.10.2015 затверджено Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, а також визначено Перелік наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, в тому числі МВС.

Водночас, ОСОБА_3 , незважаючи на обов`язок неухильно дотримуватися вищезазначених норм чинного законодавства, здійснюючи функції представника влади, будучи службовою особою, і відповідно до вимог зазначеного законодавства та ч. 2 ст. 19 Конституції України, зобов`язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, знехтувала його вимогами, у зв`язку з чим обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, пов`язаних із використанням електронно обчислювальних машин (комп`ютерів), систем та комп`ютерних мереж і мереж електрозв`язку, за наступних обставин.

Так, ОСОБА_3 , інспектору з режиму секретності управління стратегічних розслідувань ГУ НП у Волинській області, 10.12.2018, на підставі заявки про надання доступу до автоматизованої системи - регіонального вузла Інтегрованої інформаційно-пошукової системи (ІІПС) ОВС України (далі - ІІПС) та зобов`язання стосовно нерозголошення персональних даних від 10.12.2018, з якими вона ознайомлена під розпис 10.12.2018, надано доступ до вказаної автоматизованої системи із присвоєнням ідентифікатора користувача (логіна) «YARMSS», та можливістю створення паролю для здійснення ідентифікованого входження в ІІПС.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_8 09.01.2019 о 10 год. 10 хв. із номера оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_1 , яким він користувався, на номер оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_2 , яким користувалась ОСОБА_3 , за допомогою месенджера «Whatsapp», будучи знайомим з останньою, надіслав ОСОБА_3 повідомлення, у якому висловив прохання щодо надання інформації стосовно даних осіб за наступними реквізитами: ОСОБА_9 , який використовує номер оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_3 , ОСОБА_10 , який проживає у м. Луцьку, вул. Наливайка, на що ОСОБА_3 погодилась.

Надалі, 09.01.2019 о 10 год. 18 хв. ОСОБА_3 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 11, діючи умисно, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, протиправно здійснивши під наданим їй логіном «YARMSS» та невстановленим в ході досудового розслідування паролем вхід до автоматизованої системи ІІПС ОВС, вчинила несанкціоновану без належних на це підстав дію у вигляді перевірки інформації щодо особи ОСОБА_9 , та, як користувач системи, сформувала уточнювальний запит стосовно цієї особи у системі ІІПС ОВС.

За результатами сформованого уточнювального запиту користувач отримала доступ до наявної службової інформації в автоматизованій системі ІІПС ОВС з приводу особи ОСОБА_9 , а саме, дані щодо громадянства (наявність у вказаної особи громадянства України), дані щодо дати народження ( ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ), дані щодо місця народження ( ОСОБА_9 , місце народження - м. Луцьк, без зазначення конкретної адреси); дані щодо місця проживання ( ОСОБА_9 , місце проживання - АДРЕСА_3 ), дані щодо притягнення до адміністративної відповідальності (стосовно ОСОБА_9 факт притягнення до адміністративної відповідальності 20.06.2009 за ч. 1 ст. 124 КУпАП, факт притягнення ОСОБА_9 до адміністративної відповідальності 11.08.2009 за ч. 2 ст. 122 КУпАП), дані щодо серії та номера паспорта громадянина України (щодо ОСОБА_9 паспорт громадянина України серії НОМЕР_4 , дані щодо дозволу на зброю (ГУ НП у Волинській області ОСОБА_9 26.03.2008 надано дозвіл на зброю - пістолет (спецзасіб) ПМР серії НОМЕР_5 ), та здійснила несанкціоноване копіювання зазначеної інформації шляхом її відтворення в електронному вигляді у текстовому файлі «Microsoft Word», а також вчинила дії, які призвели у подальшому до її несанкціонованого витоку особі, яка не мала права доступу до неї.

Після цього, 09.01.2019 о 10 год. 19 хв. ОСОБА_3 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул.Винниченка, 11, діючи умисно, продовжуючи злочинний умисел, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, протиправно здійснивши під наданим їй логіном «YARMSS» та невстановленим в ході досудового розслідування паролем вхід до інформаційної системи ІІПС ОВС, вчинила несанкціоновану без належних на це підстав дію у вигляді перевірки інформації щодо особи ОСОБА_10 , та, як користувач системи, сформувала уточнювальний запит стосовно цієї особи у системі ІІПС ОВС.

За результатами сформованого уточнювального запиту користувач отримала доступ до наявної інформації з обмеженим доступом з приводу особи ОСОБА_10 в автоматизованій системі ІІПС ОВС, а саме, дані щодо громадянства (наявність у вказаної особи громадянства України), дані щодо дати народження ( ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ), дані щодо місця народження ( ОСОБА_10 , місце народження - м. Луцьк, без зазначення конкретної адреси); дані щодо місця проживання ( ОСОБА_10 , місце проживання АДРЕСА_4 ), дані щодо серії та номера паспорта громадянина України (щодо ОСОБА_10 паспорт громадянина України серії НОМЕР_6 ), та здійснила несанкціоноване копіювання зазначеної інформації шляхом її відтворення в електронному вигляді у текстовому файлі «Microsoft Word», а також вчинила дії, які призвели у подальшому до її несанкціонованого витоку особі, яка не мала права доступу до неї.

Крім того, встановлено, що 09.01.2019 о 10 год. 18 хв., 09.01.2019 о 10 год. 19 хв. інспектор з режиму секретності управління ГУ НП у Волинській області ОСОБА_3 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 11, діючи умисно, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, на прохання ОСОБА_8 , протиправно здійснивши під наданим їй логіном «YARMSS» та невстановленим в ході досудового розслідування паролем вхід до інформаційної системи ІІПС ОВС, вчинила несанкціоновані без належних на це підстав дії у вигляді перевірки інформації щодо ОСОБА_9 та ОСОБА_10 , як користувач системи, сформувавши уточнювальні запити із зазначенням даних вказаних осіб у системі ІІПС ОВС.

За результатамисформованих уточнювальнихзапитів користувач ОСОБА_3 отримала доступдо наявноїслужбової інформаціїз приводуосіб ОСОБА_9 ,а саме:дані щодогромадянства (наявністьу вказаноїособи громадянстваУкраїни),дані щододати народження( ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 ),дані щодомісця народження( ОСОБА_9 ,місце народження-м.Луцьк,без зазначенняконкретної адреси);дані щодомісця проживання( ОСОБА_9 ,місце проживання- АДРЕСА_3 ),дані щодопритягнення доадміністративної відповідальності(стосовно ОСОБА_9 фактпритягнення доадміністративної відповідальності20.06.2009за ч.1ст.124КУпАП,факт притягнення ОСОБА_9 до адміністративноївідповідальності 11.08.2009за ч.2ст.122КУпАП),дані щодосерії таномера паспортагромадянина України(щодо ОСОБА_9 паспортгромадянина Українисерії НОМЕР_4 ,дані щододозволу назброю (ГУНП уВолинській області ОСОБА_9 26.03.2008надано дозвілна зброю-пістолет (спецзасіб)ПМР серії НОМЕР_5 ),а також ОСОБА_10 , а саме: дані щодо громадянства (наявність у вказаної особи громадянства України), дані щодо дати народження ( ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ), дані щодо місця народження ( ОСОБА_10 , місце народження - м. Луцьк, без зазначення конкретної адреси); дані щодо місця проживання ( ОСОБА_10 , місце проживання АДРЕСА_4 ), дані щодо серії та номера паспорта громадянина України (щодо ОСОБА_10 паспорт громадянина України серії НОМЕР_6 ), в автоматизованій системі ІІПС ОВС та здійснила несанкціоноване копіювання зазначеної інформації, що призвело у подальшому до її несанкціонованого витоку.

Надалі, ОСОБА_3 , діючи умисно, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, перебуваючи у службовому приміщенні ГУНП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 11, без дозволу власника інформації, несанкціоновано збула ОСОБА_8 інформацію з обмеженим доступом із автоматизованої системи ІІПС ОВС за наступних обставин.

Так, 09.01.2019 о 10 год. 24 хв. ОСОБА_3 за допомогою месенджера «Whatsapp» із номера оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_2 , яким користувалась ОСОБА_3 , на номер оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_8 , надіслала повідомлення у вигляді фотографії текстового файлу «Microsoft Word» із монітору комп`ютера, у якому зазначено наступну інформацію з обмеженим доступом з приводу осіб ОСОБА_9 та ОСОБА_10 : дані щодо громадянства (наявність у вказаних осіб громадянства України), дані щодо дати народження ( ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ), дані щодо місця народження ( ОСОБА_9 , місце народження - м. Луцьк, без зазначення конкретної адреси; ОСОБА_10 , місце народження - м. Луцьк, без зазначення конкретної адреси); дані щодо місця проживання ( ОСОБА_9 , місце проживання - АДРЕСА_3 ; ОСОБА_10 , місце проживання АДРЕСА_4 ), дані щодо притягнення до адміністративної відповідальності (стосовно ОСОБА_9 факт притягнення до адміністративної відповідальності 20.06.2009 за ч. 1 ст. 124 КУпАП, факт притягнення до адміністративної відповідальності 11.08.2009 за ч. 2 ст. 122 КУпАП, щодо), дані щодо перебування у розшуку (щодо ОСОБА_10 факт оголошення вказаної особи у розшук 04.01.2019, як безвісті зниклого, ЄО № 278 від 03.01.2019), дані щодо серії та номера паспорта громадянина України (щодо ОСОБА_9 паспорт громадянина України серії НОМЕР_4 , щодо ОСОБА_10 паспорт громадянина України серії НОМЕР_6 ), дані щодо дозволу на зброю (ГУ НП у Волинській області ОСОБА_9 26.03.2008 надано дозвіл на зброю - пістолет (спецзасіб) ПМР серії НОМЕР_5 ), таким чином несанкціоновано збула інформацію з обмеженим доступом особі, яка не має права доступу до неї.

Окрім цього, в ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_8 15.04.2019 о 10 год. 12 хв. із номера оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_1 , яким останній користувався, на номер оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_2 , яким користувалась ОСОБА_3 , за допомогою месенджера «Whatsapp», будучи знайомим з останньою, надіслав ОСОБА_3 повідомлення, у якому висловив прохання щодо надання інформації стосовно даних осіб за наступними реквізитами пошуку: ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , який користувався номером оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_7 , - ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , на що ОСОБА_3 погодилась.

Надалі, ОСОБА_3 повторно вчинила несанкціоноване копіювання інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі ІІПС, що призвело до її витоку, за наступних обставин.

Так, 15.04.2019 о 10 год. 38 хв. ОСОБА_3 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 11, діючи умисно, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, на прохання ОСОБА_8 , протиправно здійснивши під наданим їй логіном «YARMSS» та невстановленим в ході досудового розслідування паролем вхід до автоматизованої системи ІІПС ОВС, повторно, вчинила несанкціоновану без належних на це підстав дію у вигляді перевірки інформації щодо особи ОСОБА_11 , та, як користувач системи, сформувала уточнювальний запит стосовно цієї особи у системі ІІПС ОВС.

За результатами сформованого уточнювального запиту користувач отримала доступ до наявної інформації з обмеженим доступом в автоматизованій системі ІІПС ОВС з приводу особи ОСОБА_11 щодо дати народження - ІНФОРМАЦІЯ_5 ; місця проживання цієї особи за наступною адресою: АДРЕСА_5 ; даних про користування автомобілем марки «FORD FUSION», д.н.з. НОМЕР_8 , та здійснила несанкціоноване копіювання зазначеної інформації шляхом її запису на аркуш паперу, а також вчинила дії, які призвели у подальшому до її несанкціонованого витоку особі, яка не мала права доступу до неї.

Після цього, 15.04.2019 о 10 год. 56 хв. ОСОБА_3 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 11, діючи умисно, продовжуючи злочинний умисел, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, на прохання ОСОБА_8 , протиправно здійснивши під наданим їй логіном «YARMSS» та невстановленим в ході досудового розслідування паролем вхід до автоматизованої системи ІІПС ОВС, вчинила несанкціоновану без належних на це підстав дію у вигляді перевірки інформації щодо особи ОСОБА_12 , та, як користувач системи, сформувала уточнювальний запит стосовно цієї особи у системі ІІПС ОВС.

За результатами сформованого уточнювального запиту користувач отримала доступ до наявної інформації з обмеженим доступом з приводу особи ОСОБА_12 щодо місця проживання цієї особи, за наступною адресою: АДРЕСА_6 , та здійснила несанкціоноване копіювання зазначеної інформації шляхом її запису на аркуш паперу, а також вчинила дії, які призвели у подальшому до її несанкціонованого витоку особі, яка не мала права доступу до неї.

Також 15.04.2019 об 11 год. 01 хв. ОСОБА_3 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 11, діючи умисно, продовжуючи злочинний умисел, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, протиправно, на прохання ОСОБА_8 , здійснивши під власним логіном «YARMSS» та невстановленим в ході досудового розслідування паролем вхід до автоматизованої системи ІІПС ОВС, вчинила несанкціоновану без належних на це підстав дію у вигляді перевірки інформації щодо особи ОСОБА_13 , та, як користувач системи, сформувала уточнювальний запит стосовно цієї особи у системі ІІПС ОВС.

За результатами сформованого уточнювального запиту користувач отримала доступ до наявної інформації з обмеженим доступом з приводу особи ОСОБА_13 щодо дати народження, - ІНФОРМАЦІЯ_6 , та місць проживання цієї особи за наступними адресами: АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 , та здійснила несанкціоноване копіювання зазначеної інформації шляхом її запису на аркуш паперу, а також вчинила дії, які призвели у подальшому до її несанкціонованого витоку особі, яка не мала права доступу до неї.

Також встановлено, що 15.04.2019 о 10 год. 38 хв., 15.04.2019 о 10 год. 56 хв., 15.04.2019 об 11 год. 01 хв., інспектор з режиму секретності управління ГУ НП у Волинській області ОСОБА_3 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м.Луцьк, вул. Винниченка, 11, діючи умисно, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, на прохання ОСОБА_8 , протиправно здійснивши під наданим їй логіном «YARMSS» та невстановленим в ході досудового розслідування паролем вхід до інформаційної системи ІІПС ОВС, вчинила несанкціоновані без належних на це підстав дії у вигляді перевірки інформації щодо ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , як користувач системи, сформувавши уточнювальні запити із зазначенням даних вказаних осіб у системі ІІПС ОВС.

За результатами сформованих уточнювальних запитів користувач ОСОБА_3 отримала доступ до наявної інформації з обмеженим доступом з приводу осіб ОСОБА_11 , а саме: дані щодо дати народження ( ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ), місця проживання ( ОСОБА_11 місце проживання за наступною адресою: АДРЕСА_5 ), транспортного засобу, перереєстрованого ним 23.03.2019 (дані про користування ОСОБА_11 автомобілем марки «FORD FUSION», д.н.з. НОМЕР_8 ), ОСОБА_12 , а саме: дані щодо місця проживання ( ОСОБА_12 , місце проживання за наступною адресою: АДРЕСА_6 ), а також ОСОБА_13 , а саме: дані щодо дати народження ( ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ) та місця проживання ( ОСОБА_13 , місця проживання за наступними адресами: АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 ), в автоматизованій системі ІІПС ОВС та здійснила несанкціоноване копіювання зазначеної інформації, що призвело у подальшому до її несанкціонованого витоку.

Надалі, ОСОБА_3 , діючи умисно, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 11, повторно, без дозволу власника інформації несанкціоновано збула ОСОБА_8 інформацію з обмеженим доступом із автоматизованої системи ІІПС ОВС за наступних обставин.

Так, 15.04.2019 о 16 год. 37 хв. ОСОБА_3 за допомогою месенджера «Whatsapp» із номера оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_2 , яким користувалась ОСОБА_3 , - на номер оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_8 , надіслала повідомлення у вигляді фотокопії аркуша паперу із записами стосовно персональних даних ОСОБА_11 , зокрема, даних щодо дати народження ( ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_5 ), місця проживання ( ОСОБА_11 , місце проживання за наступною адресою: АДРЕСА_5 ), транспортного засобу, перереєстрованого ним 23.03.2019 (дані про користування ОСОБА_11 автомобілем марки «FORD FUSION», д.н.з. НОМЕР_8 ), ОСОБА_12 , зокрема, даних щодо місця проживання ( ОСОБА_12 , місце проживання за наступною адресою: АДРЕСА_6 ), ОСОБА_13 , зокрема, даних щодо дати народження ( ОСОБА_13 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ) та місця проживання ( ОСОБА_13 , місця проживання за наступними адресами: АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_8 , АДРЕСА_9 ), таким чином несанкціоновано збула інформацію з обмеженим доступом особі, яка не має права доступу до неї.

Окрім цього, у відповідності до ч. 1 ст. 19, ч. 1 ст. 32 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Частинами 4, 6 ст.34Закону України«Про дорожнійрух» визначено, що державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України.

Для автоматизованого обліку транспортних засобів, що використовуються на вулично-дорожній мережі загального користування і підлягають державній або відомчій реєстрації, та відомостей про їх власників та належних користувачів ведеться Єдиний державний реєстр транспортних засобів (далі ЄДР), держателем якого є Міністерство внутрішніх справ України.

Статтею 34-1 зазначеного Закону регламентується порядок надання інформації про зареєстровані транспортні засоби з Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

Так, частиною 2 цієї статті визначено, що для фізичних та юридичних осіб інформація з ЄДР надається шляхом пошуку за суб`єктом (власником транспортного засобу) в електронній формі через офіційний веб-сайт органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації та обліку транспортних засобів, за умови ідентифікації такої особи (фізичної або юридичної) з використанням електронного цифрового підпису чи іншого альтернативного засобу ідентифікації особи, чи в паперовій формі шляхом подання заяви особисто або направлення її поштою до органів Міністерства внутрішніх справ України. Інформація з ЄДР надається у порядку і за формою, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.

Вимогами п.п. 6, 13 постанови Кабінету Міністрів України №373 від 29.03.2006 «Про затвердження Правил забезпечення захисту інформації в інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах», передбачено, що під час обробки службової і таємної інформації повинен забезпечуватися її захист від несанкціонованого та неконтрольованого ознайомлення, модифікації, знищення, копіювання, поширення.

Передача службової і таємної інформації з однієї системи до іншої здійснюється у зашифрованому вигляді або захищеними каналами зв`язку згідно з вимогами законодавства з питань технічного та криптографічного захисту інформації.

Згідно п.п. 2, 3 ч. 3 ст. 10 Закону України «Про доступ до публічної інформації» розпорядники інформації, які володіють інформацією про особу, зобов`язані використовувати її лише з метою та у спосіб, визначений законом; вживати заходів щодо унеможливлення несанкціонованого доступу до неї інших осіб.

Згідно із п. 1 Порядку доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, адвокатів, нотаріусів до Єдиного державного реєстру транспортних засобів стосовно зареєстрованих транспортних засобів, їх власників та належних користувачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 260 від 25.03.2016, останній визначає умови та підстави безпосереднього доступу посадових осіб органів державної влади, зокрема органів МВС, органів Національної поліції, органів місцевого самоврядування, судів, органів прокуратури, органів СБУ, адвокатів, нотаріусів, інспекторів з паркування (далі - користувачі) до ЄДР, держателем якого є Міністерство внутрішніх справ, щодо зареєстрованих транспортних засобів, їх власників та належних користувачів у зв`язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом, а також механізм користування Реєстром.

Пунктами 2, 3, 5 -7 вказаного Порядку встановлено, що доступ до ЄДР надається (припиняється) користувачеві на підставі договору, укладеного між ним та адміністратором Реєстру, і за документами, які надають користувачеві право на отримання такої інформації у зв`язку із здійсненням ним повноважень, визначених законом.

Користувач під час здійснення повноважень, визначених законом, користується відомостями з Реєстру про зареєстровані транспортні засоби, їх власників та належних користувачів, зокрема проводить пошук за суб`єктом чи номерним знаком транспортного засобу.

Проведення пошуку відомостей про зареєстровані транспортні засоби, їх власників та належних користувачів користувач вносить до Реєстру дані про підставу отримання запитуваних відомостей (норми закону про покладення на користувача повноважень, для здійснення яких проводиться пошук відомостей, реквізити справи, провадження, договору про надання правової допомоги тощо).

Отримання посадовими особами органів державної влади, зокрема органів МВС, органів Національної поліції, органів місцевого самоврядування, судів, органів прокуратури, органів СБУ, інспекторами з паркування, відомостей, які містяться в Реєстрі, з метою здійснення повноважень, визначених законом, провадиться в електронній формі на безоплатній основі.

Доступу посадовихосіб органівдержавної влади,органів місцевогосамоврядування,адвокатів,нотаріусів доЄдиного державногореєстру транспортнихзасобів стосовнозареєстрованих транспортнихзасобів,їх власниківта належнихкористувачів,користувач вживаєзаходів дозабезпечення зберігання,запобігання несанкціонованомудоступу тапоширенню персональнихданих власниківтранспортних засобів,отриманих згідноз цимПорядком,відповідно дозаконодавства. Забороняється надання іншим особам за їх зверненням відомостей, отриманих відповідно до цього Порядку, крім випадків, установлених законом.

У відповідності до ч.ч. 1, 2 ст. 11, ч.ч. 1 - 3 ст. 21, ч. 1 ст. 27 Закону України «Про інформацію» інформація про фізичну особу (персональні дані) - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров`я, а також адреса, дата і місце народження.

Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб`єктів владних повноважень. Конфіденційна інформація може поширюватися за бажанням (згодою) відповідної особи у визначеному нею порядку відповідно до передбачених нею умов, а також в інших випадках, визначених законом.

Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.

Порушення законодавства України про інформацію тягне за собою дисциплінарну, цивільно-правову, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із законами України.

Згідно із п. 3 ч. 2 ст. 25, ч. 1 ст. 27, ч. ч. 1, 2 ст. 28 Закону України «Про Національну поліцію» поліція в рамках інформаційно-аналітичної діяльності здійснює інформаційно-пошукову та інформаційно-аналітичну роботу. Поліція має безпосередній оперативний доступ до інформації та інформаційних ресурсів інших органів державної влади за обов`язковим дотриманням Закону України "Про захист персональних даних". Поліція вживає всіх заходів для недопущення будь-яких порушень прав і свобод людини, пов`язаних з обробкою інформації. Поліцейські несуть персональну дисциплінарну, адміністративну та кримінальну відповідальність за вчинені ними діяння, що призвели до порушень прав і свобод людини, пов`язаних з обробкою інформації.

Згідно із ст. 2 ч.ч. 1, 2 ст. 14, ч. 1 ст. 16, ч. 1 ст. 24, ч. 1 ст. 28 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані це відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована; розпорядник персональних даних - фізична чи юридична особа, якій володільцем персональних даних або законом надано право обробляти ці дані від імені володільця.

Поширення персональних даних передбачає дії щодо передачі відомостей про фізичну особу за згодою суб`єкта персональних даних. Поширення персональних даних без згоди суб`єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом, і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.

Порядок доступу до персональних даних третіх осіб визначається умовами згоди суб`єкта персональних даних на обробку цих даних, наданої володільцю персональних даних, або відповідно до вимог закону. Порядок доступу третіх осіб до персональних даних, які перебувають у володінні розпорядника публічної інформації, визначається Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім даних, що отримує від інших органів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, під час здійснення верифікації та моніторингу державних виплат.

Володільці, розпорядники персональних даних та треті особи зобов`язані забезпечити захист цих даних від випадкових втрати або знищення, від незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних.

Порушення законодавства про захист персональних даних тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Водночас, ОСОБА_3 , незважаючи на обов`язок неухильно дотримуватися вищезазначених норм чинного законодавства, здійснюючи функції представника влади, будучи службовою особою, і відповідно до вимог зазначеного законодавства та ч. 2 ст. 19 Конституції України, зобов`язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, знехтувала його вимогами, у зв`язку з чим обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, пов`язаних із використанням електронно обчислювальних машин (комп`ютерів), систем та комп`ютерних мереж і мереж електрозв`язку, за наступних обставин.

Так, ОСОБА_8 11.02.2019 о 10 год. 00 хв. із номера оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_1 , яким останній користувався, на номер оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_2 , яким користувалась ОСОБА_3 , за допомогою месенджера «Whatsapp», будучи знайомим із ОСОБА_3 , надіслав їй повідомлення, у якому висловив прохання щодо надання інформації щодо транспортного засобу за ознакою ідентифікуючого номера: « ОСОБА_14 », на що ОСОБА_3 погодилась.

Разом зтим, ОСОБА_3 ,не маючидоступу доавтоматизованої системи - ЄДР, у якій наявна інформація з обмеженим доступом з приводу ідентифікуючих даних транспортних засобів, о 10 год. 27 хв. 11.02.2019, діючи умисно, всупереч вищеописаним нормам чинного законодавства, протиправно здійснивши під логіном VOL_MYGAF та не встановленими в ході досудового розслідування паролем працівника - старшого оперуповноваженого в особливо важливих справах управління стратегічних розслідувань ГУ НП у Волинській області ОСОБА_15 , без відому останнього, вхід до вказаної автоматизованої системи, вчинила дію у вигляді перегляду картки транспортного засобу автомобіля марки «LEXUS LS 460», д.н.з. НОМЕР_9 , ідентифікуючий номер: « НОМЕР_10 », в результаті чого сформовано картку, у якій зазначено дані про реєстрацію транспортного засобу (вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 19.06.2012, зняття з обліку вказаного транспортного засобу 01.04.2014, вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 27.06.2014, зняття з обліку вказаного транспортного засобу 08.09.2015, вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 10.09.2015, перереєстрація вказаного транспортного засобу 06.10.2016, перереєстрація вказаного транспортного засобу 01.08.2018), дані щодо свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки «LEXUS LS 460», д.н.з. НОМЕР_9 , дати їх видачі (свідоцтва про реєстрацію вказаного транспортного засобу серії НОМЕР_11 від 01.08.2018, серії НОМЕР_12 від 06.10.2016), дані щодо власника транспортного засобу ОСОБА_16 , дати його народження, ідентифікаційного податкового номера, адреси реєстрації власника транспортного засобу, номера паспорта громадянина України ( ІНФОРМАЦІЯ_7 , ІПН: НОМЕР_13 , адреса реєстрації власника транспортного засобу: АДРЕСА_10 , паспорт громадянина України номер НОМЕР_14 , виданий 07.06.2018), даних щодо номера двигуна, номера кузова, ідентифікаційного номера транспортного засобу (VIN) року випуску транспортного засобу (номер двигуна: НОМЕР_15 , 2007 року випуску, номер кузова: НОМЕР_10 , ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN): НОМЕР_10 ), після чого вчинила дії, що призвели у подальшому до несанкціонованого витоку інформації особі, яка не мала права доступу до неї.

В подальшому, 11.02.2019 о 10 год. 27 хв. інспектор з режиму секретності управління ГУ НП у Волинській області ОСОБА_3 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул. Винниченка, 11, діючи умисно, всупереч вищеописаним нормам чинного законодавства, на прохання ОСОБА_8 , протиправно здійснивши під логіном VOL_MYGAF та не встановленими в ході досудового розслідування паролем старшого оперуповноваженого в особливо важливих справах управління стратегічних розслідувань ГУ НП у Волинській області ОСОБА_15 вхід до вказаної автоматизованої системи без відому останнього, вчинила дію - перегляд картки транспортного засобу автомобіля марки «LEXUS LS 460», д.н.з. НОМЕР_9 , ідентифікуючий номер: « НОМЕР_10 », в результаті чого сформовано картку, у якій зазначено дані про реєстрацію транспортного засобу (вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 19.06.2012, зняття з обліку вказаного транспортного засобу 01.04.2014, вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 27.06.2014, зняття з обліку вказаного транспортного засобу 08.09.2015, вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 10.09.2015, перереєстрація вказаного транспортного засобу 06.10.2016, перереєстрація вказаного транспортного засобу 01.08.2018), дані щодо свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки «LEXUS LS 460», д.н.з. НОМЕР_9 , дати їх видачі (свідоцтва про реєстрацію вказаного транспортного засобу серії НОМЕР_11 від 01.08.2018, серії НОМЕР_12 від 06.10.2016), дані щодо власника транспортного засобу ОСОБА_16 , дати його народження, ідентифікаційного податкового номера, адреси реєстрації власника транспортного засобу, номера паспорта громадянина України ( ІНФОРМАЦІЯ_7 , ІПН: НОМЕР_13 , адреса реєстрації власника транспортного засобу: АДРЕСА_10 , паспорт громадянина України номер НОМЕР_14 , виданий 07.06.2018), даних щодо номера двигуна, номера кузова, ідентифікаційного номера транспортного засобу (VIN) року випуску транспортного засобу (номер двигуна: НОМЕР_15 , 2007 року випуску, номер кузова: НОМЕР_10 , ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN): НОМЕР_10 ).

Надалі, ОСОБА_3 , діючи умисно, всупереч вимогам вищеописаного законодавства, повторно, без згоди власника інформації, несанкціоновано збула ОСОБА_8 інформацію з обмеженим доступом із автоматизованої системи ЄДР за наступних обставин.

Так, 11.02.2019 о 10 год. 31 хв. ОСОБА_3 за допомогою месенджера «Whatsapp» із номера оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_2 , яким користувалась ОСОБА_3 , на номер оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_8 , надіслала повідомлення у вигляді фотографії монітора комп`ютера, на якому зображено відкритий файл з інформацією із обмеженим доступом, зокрема, даними про реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки «LEXUS LS 460», д.н.з. НОМЕР_9 , ідентифікуючий номер: « НОМЕР_10 » (вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 19.06.2012, зняття з обліку вказаного транспортного засобу 01.04.2014, вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 27.06.2014, зняття з обліку вказаного транспортного засобу 08.09.2015, вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 10.09.2015, перереєстрація вказаного транспортного засобу 06.10.2016, перереєстрація вказаного транспортного засобу 01.08.2018), дані щодо свідоцтв про реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки «LEXUS LS 460», д.н.з. НОМЕР_9 , дати їх видачі (свідоцтва про реєстрацію вказаного транспортного засобу серії НОМЕР_11 від 01.08.2018, серії НОМЕР_12 від 06.10.2016), дані щодо власника транспортного засобу ОСОБА_16 , дати його народження, ідентифікаційного податкового номера, адреси реєстрації власника транспортного засобу, номера паспорта громадянина України ( ІНФОРМАЦІЯ_7 , ІПН: НОМЕР_13 , адреса реєстрації власника транспортного засобу: АДРЕСА_10 , паспорт громадянина України номер НОМЕР_14 , виданий 07.06.2018), даних щодо номера двигуна, номера кузова, ідентифікаційного номера транспортного засобу (VIN) року випуску транспортного засобу (номер двигуна: НОМЕР_15 , 2007 року випуску, номер кузова: НОМЕР_10 , ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN): НОМЕР_10 ), таким чином несанкціоновано збула інформацію з обмеженим доступом особі, яка не має права доступу до неї.

Окрім цього, встановлено, що ОСОБА_8 у невстановленому досудовим розслідуванням місці та у невстановлений час, будучи знайомим із ОСОБА_3 , висловив їй прохання щодо надання інформації щодо транспортного засобу - автомобіля марки «WOLKSVAGEN PASSAT», д.н.з. НОМЕР_16 , на що ОСОБА_3 погодилась.

Надалі, ОСОБА_3 , не маючи доступу до автоматизованої системи - ЄДР, у якій наявна інформація з приводу ідентифікуючих даних транспортних засобів, 17 год. 05 хв. 08.04.2019, діючи умисно, всупереч вищеописаним нормам чинного законодавства, повторно, протиправно здійснивши під логіном VOL_MYGAF та не встановленими в ході досудового розслідування паролем працівника - старшого оперуповноваженого в особливо важливих справах управління стратегічних розслідувань ГУ НП у Волинській області ОСОБА_15 , без відому останнього, вхід до вказаної автоматизованої системи ЄДР, вчинила дію у вигляді перегляду картки транспортного засобу автомобіля марки «WOLKSVAGEN PASSAT», д.н.з. НОМЕР_16 , в результаті чого сформовано картку, у якій зазначено дані про реєстрацію транспортного засобу (первинна реєстрація вказаного транспортного засобу 14.04.2007, перереєстарція вказаного транспортного засобу 26.12.2014, перереєстарція вказаного транспортного засобу 23.06.2015, перереєстарція вказаного транспортного засобу 21.07.2016, зняття з обліку вказаного транспортного засобу 21.05.2017, вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 11.07.2017, реєстрація вказаного транспортного засобу 14.04.2007), дані щодо свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки «WOLKSVAGEN PASSAT», д.н.з. НОМЕР_16 , дати його видачі (свідоцтва про реєстрацію вказаного транспортного засобу серії НОМЕР_17 від 21.07.2016), дані щодо власника транспортного засобу ОСОБА_17 , дати її народження, ідентифікаційного податкового номера, адреси реєстрації власника транспортного засобу, номера паспорта громадянина України ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІПН: НОМЕР_18 , адреса реєстрації власника транспортного засобу: АДРЕСА_11 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_19 , виданий 06.12.2001), даних щодо номера двигуна, номера кузова, ідентифікаційного номера транспортного засобу (VIN) року випуску транспортного засобу (номер двигуна: НОМЕР_20 , 2006 року випуску, номер кузова: НОМЕР_21 , ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN): НОМЕР_21 ), після чого вчинила дії, що призвели у подальшому до несанкціонованого витоку інформації особі, яка не мала права доступу до неї.

Крім цього, встановлено, що 08.04.2019 о 17 год. 05 хв. інспектор з режиму секретності управління ГУ НП у Волинській області ОСОБА_3 , перебуваючи у службовому приміщенні ГУ НП у Волинській області, що за адресою: м. Луцьк, вул.Винниченка, 11, діючи умисно, всупереч вищеописаним нормам чинного законодавства, на прохання ОСОБА_8 , протиправно здійснивши під логіном VOL_MYGAF та не встановленими в ході досудового розслідування паролем старшого оперуповноваженого в особливо важливих справах управління стратегічних розслідувань ГУ НП у Волинській області ОСОБА_15 вхід до вказаної автоматизованої системи, без відому останнього, вчинила дію у вигляді перегляду картки транспортного засобу автомобіля марки «WOLKSVAGEN PASSAT», д.н.з. НОМЕР_16 , в результаті чого сформовано картку, у якій зазначено дані про реєстрацію транспортного засобу (первинна реєстрація вказаного транспортного засобу 14.04.2007, перереєстарція вказаного транспортного засобу 26.12.2014, перереєстарція вказаного транспортного засобу 23.06.2015, перереєстарція вказаного транспортного засобу 21.07.2016, зняття з обліку вказаного транспортного засобу 21.05.2017, вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 11.07.2017, реєстрація вказаного транспортного засобу 14.04.2007), дані щодо свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки «WOLKSVAGEN PASSAT», д.н.з. НОМЕР_16 , дати його видачі (свідоцтва про реєстрацію вказаного транспортного засобу серії НОМЕР_17 від 21.07.2016), дані щодо власника транспортного засобу ОСОБА_17 , дати її народження, ідентифікаційного податкового номера, адреси реєстрації власника транспортного засобу, номера паспорта громадянина України ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІПН: НОМЕР_18 , адреса реєстрації власника транспортного засобу: АДРЕСА_11 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_19 , виданий 06.12.2001), даних щодо номера двигуна, номера кузова, ідентифікаційного номера транспортного засобу (VIN) року випуску транспортного засобу (номер двигуна: НОМЕР_20 , 2006 року випуску, номер кузова: НОМЕР_21 , ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN): НОМЕР_21 ), що у подальшому призвело до несанкціонованого витоку інформації з обмеженим доступом.

Надалі, ОСОБА_3 , діючи умисно, всупереч вимогам вищеописаного законодавтсва, повторно, без згоди власника інформації несанкціоновано збула ОСОБА_8 інформацію з обмеженим доступом із автоматизованої системи ЄДР за наступних обставин.

Так, 15.04.2019 о 20 год. 34 хв. ОСОБА_3 за допомогою месенджера «Whatsapp» із номера оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_2 , яким користувалась ОСОБА_3 , на номер оператора мобільного зв`язку: НОМЕР_1 , яким користувався ОСОБА_8 , надіслала повідомлення у вигляді фотокопії монітора комп`ютера, на якому зображено відкритий файл із службовою інформацією дані про реєстрацію транспортного засобу (первинна реєстрація вказаного транспортного засобу 14.04.2007, перереєстарція вказаного транспортного засобу 26.12.2014, перереєстарція вказаного транспортного засобу 23.06.2015, перереєстарція вказаного транспортного засобу 21.07.2016, зняття з обліку вказаного транспортного засобу 21.05.2017, вторинна реєстрація вказаного транспортного засобу 11.07.2017, реєстрація вказаного транспортного засобу 14.04.2007), дані щодо свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу автомобіля марки «WOLKSVAGEN PASSAT», д.н.з. НОМЕР_16 , дати його видачі (свідоцтва про реєстрацію вказаного транспортного засобу серії НОМЕР_17 від 21.07.2016), дані щодо власника транспортного засобу ОСОБА_17 , дати її народження, ідентифікаційного податкового номера, адреси реєстрації власника транспортного засобу, номера паспорта громадянина України ІНФОРМАЦІЯ_8 , ІПН: НОМЕР_18 , адреса реєстрації власника транспортного засобу: АДРЕСА_11 , паспорт громадянина України серії НОМЕР_19 , виданий 06.12.2001), даних щодо номера двигуна, номера кузова, ідентифікаційного номера транспортного засобу (VIN) року випуску транспортного засобу (номер двигуна: НОМЕР_20 , 2006 року випуску, номер кузова: НОМЕР_21 , ідентифікаційний номер транспортного засобу (VIN): НОМЕР_21 ), таким чином несанкціоновано збула інформацію з обмеженим доступом особі, яка не має права доступу до неї.

За таких обставин, суд приходить до висновку про винуватість ОСОБА_3 у вчиненні умисних дій, які виразились у несанкціонованому збуті інформації з обмеженим доступом, яка зберігається в автоматизованій системі, створеної та захищеної відповідно до чинного законодавства та кваліфікує їх, як вчинення злочину, передбаченого ч. 1 ст. 361 КК України.

Крім того, своїми умисними діями, які виразились у несанкціонованому збуті інформації з обмеженим доступом, яка зберігається в автоматизованій системі, створеної та захищеної відповідно до чинного законодавства, вчиненому повторно, ОСОБА_3 вчинила злочин, передбачений ч. 2 ст. 361 КК України.

Крім того, своїми умисними діями, які виразились у несанкціонованому копіюванні інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, що призвело до її витоку, вчиненому особою, яка має право доступу до такої інформації, ОСОБА_3 вчинила вчинила злочин, передбачений ч. 1 ст. 361-2 КК України.

Також за таких обставин, суд приходить до висновку про винуватість ОСОБА_3 у вчиненні умисних дій, які виразились у несанкціонованому копіюванні інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, що призвело до її витоку, вчиненому особою, яка має право доступу до такої інформації, вчиненому повторно та кваліфікує їх, як вчинення злочину, передбаченого ч. 2 ст. 361-2 КК України.

Крім того, своїми умисними діями, які виразились у несанкціонованому втручанні в роботу автоматизованої системи, що призвело до витоку інформації, ОСОБА_3 вчинила вчинила злочин, передбачений ч. 2 ст. 362 КК України.

Також ОСОБА_3 своїми умисними діями, у несанкціонованому втручанні в роботу автоматизованої системи, що призвело до витоку інформації, вчиненому повторно вчинила вчинила злочин, передбачений ч. 3 ст. 362 КК України.

Допитана в судовому засіданні обвинувачена ОСОБА_3 вину у інкримінованих їй злочинах, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 361, ч. 1 ст. 361-2, ч. 2 ст.361-2, ч.ч. 2, 3 ст. 362 КК України визнала повністю та не оспорюючи фактичних обставин, місця, часу, наслідків, які наступили, про які зазначено в обвинувальному акті, з приводу пред`явленого їй обвинувачення, показала, що вона дійсно, будучи працівником управління стратегічних розслідувань ГУНП у Волинській області, мала доступ до автоматизованої системи ІІПС ОВС України, скопіювала інформацію про осіб, доступ до якої обмежено та передала її іншій особі, яка не мала право доступу до неї, що призвело до витоку інформації. Також зазначила, що втрутилась в роботу автоматизованої системи ЄДР, у якій наявна інформація про транспортні засоби і їх власників, при цьому, не маючи доступу до такої системи, увійшла в неї під логіном та паролем іншого працівника, після чого, скопіювала її та збула особі, яка не мала права доступу до неї. Просила суворо не карати та щиро розкаювалась у таких кримінальних правопорушеннях.

Суд, у відповідності до вимог ч. 3 ст. 349 КПК України, з`ясувавши правильність розуміння учасниками судового провадження зміст обставин, викладених в обвинувальному акті, які ніким не оспорюються, не маючи сумніву у добровільності їх позицій, а також роз`яснивши їм, що у такому випадку вони будуть позбавлені права оскаржити ці обставини в апеляційному порядку, визнав недоцільним дослідження доказів щодо тих обставин кримінального провадження, які ніким не оспорюються.

У відповідності до вимог ст.ст. 50, 65 КК України, при призначенні покарання обвинуваченій ОСОБА_3 , суд враховує ступінь тяжкості вчинених нею кримінальних правопорушень, які відповідно до вимог ст. 12 КК України, відносяться до категорій нетяжких та тяжких злочинів, дані про її особу та обставини справи, що пом`якшують та обтяжують покарання.

Обставин, що обтяжують покарання обвинуваченої ОСОБА_3 , суд не вбачає.

До обставин, що пом`якшують покарання обвинуваченої ОСОБА_3 , суд відносить щире каяття та активне сприяння розкриттю кримінального правопорушення.

Водночас, призначаючи покарання обвинуваченій ОСОБА_3 , суд враховує її молодий вік, наявність на утриманні малолітньої дитини, ставлення до вчинених дій, офіційне працевлаштування, позитивну характеристику по місцю проживання, інформацію про її стан здоров`я, яка не перебуває на обліках у лікаря нарколога та психіатра, за допомогою до них не зверталась, відомості про притягнення раніше до кримінальної відповідальності, хоча в порядку ст. 89 КК України є не судимою, у зязкву із сплатою штрафу.

З урахуванням наведеного, суд призначає обвинуваченій ОСОБА_3 покарання, в межах санкцій частин статей, за якими вона засуджується, та на підставі ч. 1 ст. 70 КК України, за сукупністю кримінальних правопорушень, шляхом поглинення менш суворого покарання більш суворим, до відбуття визначає їй остаточне покарання, у виді позбавлення волі з позбавленням права обіймати посади в правоохоронних органах, при цьому, на підставі ст. 75 КК України звільняє його від відбування призначеного основного покарання із випробуванням, встановивши обвинуваченій дворічний іспитовий строк, із покладенням на неї обов`язків, згідно ст. 76 КК України.

Підстав для застосування ч. 4 ст. 70 КК України до обвинуваченої ОСОБА_3 , суд не вбачає, оскільки покарання за новим вироком та попереднім вироком суду виконуються самостійно.

Суд вважає, що дане покарання буде необхідним і достатнім для виправлення та перевиховання обвинуваченої ОСОБА_3 та попередження вчинення нею нових кримінальних правопорушень, так і іншими особами.

У відповідностідо вимогст.ст.100,122КПК Українисуд вирішуєдолю речовихдоказів таприймає рішенняпо питаннюпроцесуальних витратза проведеннякомп`ютерно-технічної експертизи, які слід стягнути з обвинуваченої ОСОБА_3 в повному обсязі.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 368, 370 КПК України, суд, -

У Х В А Л И В:

Визнати винною ОСОБА_3 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 361, ч. 1 ст. 361-2 КК України (в редакції Закону України від 10 листопада 2015 року № 770-VIII), ч. 2 ст. 361-2, ч.ч. 2, 3 ст.362 КК України і призначити їй покарання:

за ч. 1 ст. 361 КК України (в редакції Закону України від 10 листопада 2015 року № 770-VIII) у видіштрафу в розмірі 700(семисот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 11900(одинадцятьтисяч дев`ятсот) гривень;

за ч. 2 ст. 361 КК України (в редакції Закону України від 10 листопада 2015 року № 770-VIII) у виді позбавлення волі на строк 3(три) роки;

за ч. 1 ст. 361-2 КК України (в редакції Закону України від 10 листопада 2015 року № 770-VIII) у виді позбавлення волі на строк 1(один) рік;

за ч. 2 ст. 361-2 КК України у виді позбавлення волі на строк 3(три) роки;

за ч. 2 ст. 362 КК України у виді позбавлення волі на строк 1 (один) рік з позбавленням права обіймати посади в правоохоронних органах на 1 (один) рік;

за ч. 3 ст. 362 КК України у виді позбавлення волі на строк 4 (чотири) роки з позбавленням права обіймати посади в правоохоронних органах на 2 (два) роки.

На підставі ч. 1 ст. 70 КК України, за сукупністю кримінальних правопорушень, шляхом поглинення менш суворого покарання більш суворим, остаточно ОСОБА_3 до відбуття визначити покарання у виді позбавлення волі на строк 4 (чотири) роки з позбавленням права обіймати посади в правоохоронних органах на 2 (два) роки.

На підставі ст.ст. 75, 76 КК України звільнити ОСОБА_3 від відбуття призначеного основного покарання у виді позбавлення волі з випробуванням, якщо вона, протягом іспитового строку, тривалістю 2(два) роки, не вчинить нового кримінального правопорушення та виконає покладені на неї обов`язки, а саме: повідомляти уповноважений орган з питань пробації про зміну місця проживання, роботи або навчання; періодично з`являтись для реєстрації до уповноваженого органу з питань пробації; не виїжджати за межі України без погодження з уповноваженим органом з питань пробації.

Стягнути з ОСОБА_3 в дохід держави витрати пов`язані із залученням експерта для проведення комп`ютерно-технічної експертизи в сумі 6864 (шість тисяч вісімсот шістдесят чотири) грн. 48 коп.

Речові докази: мобільний телефон марки Айфон, який упаковано у спецпакет В2018474 повернути за належністю ОСОБА_3 .

Арешт, накладений ухвалою слідчого судді Личаківського районного суду м.Львова від 29 квітня 2020 року, а саме, на мобільний телефон марки Айфон, який упаковано у спецпакет В2018474 - скасувати.

На вирок може бути подана апеляційна скарга до Волинського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення через Луцький міськрайонний суд Волинської області.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.

Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку.

Копію вироку після проголошення негайно вручити обвинуваченій, захиснику та прокурору.

Головуючий:/підпис/

Згідно з оригіналом:

Суддя Луцького міськрайонного суду ОСОБА_1

Джерело: ЄДРСР 112143934
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку