open Про систему
  • Друкувати
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
  • Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати
Вліво
14.09.2023
Ухвала суду
14.09.2023
Ухвала суду
14.09.2023
Ухвала суду
14.09.2023
Ухвала суду
14.09.2023
Ухвала суду
14.09.2023
Ухвала суду
08.09.2023
Ухвала суду
30.08.2023
Ухвала суду
30.08.2023
Ухвала суду
30.08.2023
Ухвала суду
10.08.2023
Ухвала суду
10.08.2023
Ухвала суду
10.08.2023
Ухвала суду
03.08.2023
Ухвала суду
03.08.2023
Ухвала суду
03.08.2023
Ухвала суду
03.08.2023
Ухвала суду
02.08.2023
Ухвала суду
24.07.2023
Ухвала суду
24.07.2023
Ухвала суду
24.07.2023
Ухвала суду
12.07.2023
Ухвала суду
12.07.2023
Ухвала суду
12.07.2023
Ухвала суду
12.07.2023
Ухвала суду
12.07.2023
Ухвала суду
10.07.2023
Ухвала суду
30.06.2023
Ухвала суду
30.06.2023
Ухвала суду
16.06.2023
Ухвала суду
16.06.2023
Ухвала суду
16.06.2023
Ухвала суду
16.06.2023
Ухвала суду
16.06.2023
Ухвала суду
28.02.2023
Ухвала суду
28.02.2023
Ухвала суду
27.02.2023
Ухвала суду
02.02.2023
Ухвала суду
25.01.2023
Ухвала суду
05.01.2023
Ухвала суду
11.05.2022
Ухвала суду
15.02.2022
Ухвала суду
31.01.2022
Ухвала суду
21.01.2022
Ухвала суду
17.01.2022
Ухвала суду
22.12.2021
Постанова
23.11.2021
Ухвала суду
18.10.2021
Постанова
07.10.2021
Ухвала суду
21.09.2021
Ухвала суду
31.08.2021
Ухвала суду
25.08.2021
Ухвала суду
11.08.2021
Ухвала суду
17.06.2021
Ухвала суду
10.06.2021
Ухвала суду
18.01.2021
Ухвала суду
19.10.2020
Рішення
28.09.2020
Ухвала суду
14.09.2020
Ухвала суду
25.08.2020
Ухвала суду
03.08.2020
Ухвала суду
27.07.2020
Ухвала суду
Вправо
Справа № 905/1353/20
Моніторити
Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /08.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /02.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /28.02.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /28.02.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /27.02.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /02.02.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.01.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /05.01.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /11.05.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /15.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /31.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /21.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /17.01.2022/ Господарський суд Донецької області Постанова /22.12.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /23.11.2021/ Касаційний господарський суд Постанова /18.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.09.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /31.08.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.08.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /11.08.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /17.06.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.06.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /18.01.2021/ Господарський суд Донецької області Рішення /19.10.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /28.09.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.08.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /27.07.2020/ Господарський суд Донецької області
emblem
Справа № 905/1353/20
Вирок /23.01.2018/ Верховний Суд Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /08.09.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /02.08.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /24.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /12.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.07.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /30.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /16.06.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /28.02.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /28.02.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /27.02.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /02.02.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.01.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /05.01.2023/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /11.05.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /15.02.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /31.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /21.01.2022/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /17.01.2022/ Господарський суд Донецької області Постанова /22.12.2021/ Касаційний господарський суд Ухвала суду /23.11.2021/ Касаційний господарський суд Постанова /18.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /07.10.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /21.09.2021/ Східний апеляційний господарський суд Ухвала суду /31.08.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.08.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /11.08.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /17.06.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /10.06.2021/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /18.01.2021/ Господарський суд Донецької області Рішення /19.10.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /28.09.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /14.09.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /25.08.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /03.08.2020/ Господарський суд Донецької області Ухвала суду /27.07.2020/ Господарський суд Донецької області

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2021 року

м. Київ

Справа № 905/1353/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного господарського суду: Бакуліна С.В. - головуючий, Баранець О.М., Губенко Н.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження касаційну скаргу Комунального підприємства "Компанія "Вода Донбасу"

на постанову Східного апеляційного господарського суду від 18.10.2021 (головуючий суддя - Пелипенко Н.М., судді: Барбашова С.В., Істоміна О.А.) та ухвалу Господарського суду Донецької області від 31.08.2021 (суддя Фурсова С.М.), прийняту за результатами розгляду скарги Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична компанія "Укренерго" на дії Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції,

у справі №905/1353/20

за позовом Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична компанія "Укренерго"

до Комунального підприємства "Компанія "Вода Донбасу"

про стягнення 24632705,44 грн,

ВСТАНОВИВ:

1.Установлені судами обставини справи та короткий зміст скарги на дії Відділу

1.1.Рішенням Господарського суду Донецької області від 19.10.2020 у справі №905/1353/20 стягнуто з Комунального підприємства "Компанія "Вода Донбасу" (далі - КП "Компанія "Вода Донбасу") на користь Приватного акціонерного товариства "Національна енергетична компанія "Укренерго" (далі - ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго") 24632705,44 грн заборгованості та 369490,58 грн судового збору.

1.2.На примусове виконання зазначеного рішення Господарським судом Донецької області видано наказ від 18.01.2021 у справі №905/1353/20.

1.3.Постановою головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) Балдинюка Максима Юрійовича від 13.04.2021 ВП №65104831 відкрито виконавче провадження з виконання наказу Господарського суду Донецької області від 18.01.2021 у справі №905/1353/20.

1.4.24.05.2021 головний державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) Балдинюк Максим Юрійович виніс постанову про зупинення вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні ВП №65104831 з примусового виконання наказу Господарського суду Донецької області від 18.01.2021 у справі №905/1353/20 на підставі пункту 10 частини першої статей 34, 35 Закону України "Про виконавче провадження", з посиланням на те, що боржника - КП "Компанія "Вода Донбасу" включено до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії".

1.5.ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" звернулось до Господарського суду Донецької області зі скаргою на дії Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції під час виконання судового рішення, в якій (з урахуванням уточнень) просило:

- визнати неправомірними дії головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Балдинюка М.Ю. щодо винесення постанови про зупинення виконавчих дій від 24.05.2021 №65104831;

- зобов`язати начальника Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Филиппенко Ганну Олександрівну, якій безпосередньо підпорядкований головний державний виконавець Балдинюк М.Ю., скасувати постанову про зупинення вчинення виконавчих дій від 24.05.2021 №65104831;

- про виконання ухвали, постановленої за результатами розгляду цієї скарги, Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції повідомити суду та стягувачу - ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" не пізніше ніж у десятиденний строк з дня її одержання.

2.Короткий зміст ухвали суду першої інстанції та постанови суду апеляційної інстанції.

2.1.Господарський суд Донецької області ухвалою від 31.08.2021 у справі №905/1353/20, залишеною без змін постановою Східного апеляційного господарського суду від 18.10.2021, скаргу ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" на дії Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції задовольнив; визнав неправомірними дії головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Балдинюка М.Ю. щодо винесення постанови про зупинення виконавчих дій від 24.05.2021 №65104831; зобов`язав начальника Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Филиппенко Ганну Олександрівну, якій безпосередньо підпорядкований головний державний виконавець Балдинюк М.Ю., скасувати постанову про зупинення вчинення виконавчих дій від 24.05.2021 №65104831; зобов`язав про виконання ухвали, постановленої за результатами розгляду скарги, Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) повідомити не пізніше ніж у десятиденний строк з дня її одержання суд та ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго", відповідно до вимог статті 345 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України).

2.2.Судові рішення мотивовано тим, що стягувачем за наказом Господарського суду Донецької області від 18.01.2021 у справі №905/1353/20 є ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго", основним видом діяльності якого є 35.12 Передача електроенергії (згідно з ліцензією). Підставою для виникнення заборгованості у розмірі 24632705,44 грн, яка присуджена до стягнення рішенням Господарського суду Донецької області від 19.10.2020 у справі №905/1353/20, є неналежне виконання КП "Компанія "Вода Донбасу" договору про врегулювання небалансів електричної енергії №0350-01012 (дата акцептування договору 26.06.2019), а не постачання енергоносіїв (газ, електроенергія), визначення яких надано в Законі України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії". За умовами зазначеного договору ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" виступає в якості оператора системи передачі, а КП "Компанія "Вода Донбасу", яке приєдналось до Типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії, набуло статусу учасника ринку та здійснювало свою діяльність в якості сторони, відповідальної за баланс. ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" не є постачальником електричної енергії, оскільки здійснює господарську діяльність з передачі електричної енергії, внаслідок чого не входить до переліку підприємств-стягувачів, визначених пунктом 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження". При цьому спірна заборгованість не є предметом правового регулювання Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", і не охоплюється відповідними періодами, наведеними у частині першій статті 6 вказаного Закону, а тому виконавчі дії у виконавчому провадженні №65104831 не підлягають зупиненню на підставі пункту 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження".

3.Короткий зміст вимог касаційної скарги. Узагальнені доводи особи, яка подала касаційну скаргу та виклад позиції інших учасників справи.

3.1.КП "Компанія "Вода Донбасу" звернулось до Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить постанову Східного апеляційного господарського суду від 18.10.2021 та ухвалу Господарського суду Донецької області від 31.08.2021 у справі №905/1353/20 - скасувати і прийняти нове рішення, яким повністю відмовити в задоволенні скарги ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" про визнання неправомірними дії головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Балдинюка М.Ю. щодо винесення постанови про зупинення виконавчих дій від 24.05.2021 №65104831, а також щодо зобов`язання начальника Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Филиппенко Ганни Олександрівни, якій безпосередньо підпорядкований головний державний виконавець Балдинюк М.Ю., скасувати постанову про зупинення вчинення виконавчих дій від 24.05.2021 №65104831.

3.2.КП "Компанія "Вода Донбасу" у якості підстави касаційного оскарження зазначило обґрунтування того, в чому на його думку полягає неправильне застосування судами пункту 84 частини першої статті 1, частин четвертої та п`ятої статті 70 Закону України "Про ринок електричної енергії", підпункту 4.1.4 пункту 4.1 Розділу IV Правил ринку, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №307, статті 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" від 03.11.2016 №1730, пункту 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404.

3.3.Скаржник вказує, що єдиним засобом для КП "Компанія "Вода Донбасу" споживати електроенергію відповідно до діючого законодавства було набути статусу члену балансуючого ринку, укласти з ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" публічний договір на врегулювання небалансів електричної енергії №0350-01012 від 26.06.2019 та виступати на ринку стороною, відповідальною за небаланс. З огляду на наведене, враховуючи винятковість господарських відносин між КП "Компанія "Вода Донбасу" та ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго", коли з боку боржника є факт споживання електричної енергії для виробництва послуг централізованого водопостачання та водовідведення, а стягувач при цьому не є постачальником електричної енергії - наявна прогалина в чинному законодавстві. Оскільки правовідносини між сторонами по справі не врегульовані конкретною нормою закону, суд повинен був згідно зі статтею 8 Цивільного кодексу України застосувати при вирішенні спору норми Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" №1730 від 30.11.2016 (в редакції, що діяла на час зупинення виконавчого провадження - 24.05.2021) та Закону України "Про виконавче провадження" № 1404 від 02.06.2016 (в редакції, що діяла на час зупинення виконавчого провадження - 24.05.2021), які регламентують подібні відносини. Також скаржник вказує, що судом апеляційної інстанції невірно застосовано пункт 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження", оскільки вказана норма, у редакції чинній на момент винесення спірної постанови, не передбачала зупинення виконавчого провадження за умов включення до реєстру заборгованості, що стягується за виконавчим документом, а також не накладала на державного виконавця обов`язків щодо перевірки включення цієї заборгованості до реєстру за Законом №1730, а умовою зупинення виконавчого провадження визначала лише включення до реєстру саме боржника.

3.4.14.12.2021 від ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому, позивач вказуючи на безпідставність викладених у ній доводів, просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржувані судові рішення без змін.

3.5.15.12.2021 від головного державного виконавця Балдинюка М.Ю. надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому, зазначаючи про наявність підстав у спірних правовідносинах для прийняття постанови про зупинення вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні ВП №65104831 з примусового виконання наказу Господарського суду Донецької області від 18.01.2021 у справі №905/1353/20 на підставі пункту 10 частини першої статей 34, 35 Закону України "Про виконавче провадження", просить розглянути вказану справу на розсуд суду.

4.Позиція Верховного Суду

4.1.Врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії здійснюється у відповідності до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" (тут і далі в редакції, чинній на момент винесення спірної постанови).

4.2.Процедура врегулювання заборгованості це заходи, спрямовані на зменшення, списання та/або реструктуризацію заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиту електричну енергію шляхом проведення взаєморозрахунків, реструктуризації та списання заборгованості; спожиті енергоносії це спожиті природний газ, електрична енергія (абз. 9, 11 частини першої статті 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії").

4.3.Згідно з частинами першою, четвертою статті 3 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", для участі у процедурі врегулювання заборгованості теплопостачальні та теплогенеруючі організації, підприємства централізованого водопостачання та водовідведення включаються до реєстру, який веде центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства. Порядок ведення та користування реєстром затверджується Кабінетом Міністрів України.

4..4.Пунктами 6 та 8 Порядку ведення реєстру теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії, та користування зазначеним реєстром, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2017 №93 (далі - Порядок від 21.02.2017 №93) передбачено, що Мінрегіон забезпечує своєчасне формування реєстру, відповідність внесених до нього даних про підприємство документам, на підставі яких здійснюється реєстрація, та збереження інформації, пов`язаної з його формуванням і веденням. Для включення підприємств до реєстру та внесення змін до нього підприємства подають до Мінрегіону заяву, до якої додають документи, передбачені в абз. 2-7 частини другої статті 3 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії".

4.5.Згідно з пунктом 14 Порядку від 21.02.2017 №93 у реєстрі зазначаються, зокрема, підстава включення підприємства до реєстру (дата видання та номер наказу Мінрегіону); обсяг кредиторської заборгованості, що підлягає врегулюванню згідно із Законом; обсяг не відшкодованої станом на 01.01.2016 заборгованості з різниці в тарифах, підтверджений протоколами територіальних комісій з питань узгодження заборгованості з різниці в тарифах; обсяг нарахувань із сплати неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду, на заборгованість за спожитий природний газ, електричну енергію, теплову енергію, централізоване водопостачання і водовідведення, що утворилася в період до 01.07.2016.

4.6.Таким чином, з моменту включення підприємства уповноваженою особою до реєстру у ньому відображається обсяг кредиторської заборгованості цього підприємства, що підлягає врегулюванню відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії".

4.7.Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами попередніх інстанцій, наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №160 від 27.06.2017 (т. 1 а.с. 199-200) КП "Компанія "Вода Донбасу" (боржника) включено до переліку суб`єктів господарювання - теплопостачальних та теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії. За змістом цього наказу обсяг не відшкодованої станом на 01.01.2016 заборгованості з різниці в тарифах, підтверджений протоколами територіальних комісій з питань узгодження заборгованості КП "Компанія "Вода Донбасу" з різниці в тарифах складає 1054154613,26 грн; обсяг нарахувань із сплати неустойки (штрафу, пені), інших штрафних, фінансових санкцій, а також інфляційних нарахувань і процентів річних, що підлягають стягненню на підставі рішення суду, на заборгованість за спожитий природний газ, електричну енергію, теплову енергію, централізоване водопостачання і водовідведення, що утворилася в період до 01.07.2016 складає 394804045,32 грн.

4.8.Втім, саме по собі включення КП "Компанія "Вода Донбасу" (боржника) до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості у відповідності до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", не є безумовною підставою зупинення виконавчого провадження на підставі пункту 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження", з огляду на таке.

4.9.Згідно з абзацом 6 частини першої статті 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", заборгованістю, що підлягає врегулюванню відповідно до цього Закону, є кредиторська заборгованість перед постачальником електричної енергії підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за електричну енергію, спожиту для виробництва та надання послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, з постачання холодної води та водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

4.10.Відповідно до частини першої статті 6 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", реструктуризації підлягає кредиторська заборгованість підприємств централізованого водопостачання, водовідведення за спожиту електричну енергію станом на 01.07.2016 для виробництва та надання послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) (без урахування суми неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожиту електричну енергію), не погашена станом на 31.12.2016, за умови відсутності поточної заборгованості за електричну енергію на дату укладення договору про реструктуризацію заборгованості.

4.11.На заборгованість підприємств централізованого водопостачання та водовідведення за спожиті для виробництва послуг централізованого водопостачання та водовідведення, послуг централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) електричну енергію, послуги з централізованого водопостачання та водовідведення станом на 01.07.2016 неустойка (штраф, пеня), інфляційні нарахування, проценти річних не нараховуються, а нараховані підлягають врегулюванню, за умови розрахунків за поточне споживання електричної енергії протягом останніх трьох місяців поспіль в обсязі не менше 95 відсотків (частина друга статті 7 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії").

4.12.Зазначеним Законом (розділ ІІ "Прикінцеві та перехідні положення") частина перша статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" доповнено пунктом 10 та статтю 35 вказаного Закону доповнено частиною шостою.

4.13.Пунктом 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі включення підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її дочірня компанія "Газ України", Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз", постачальники електричної енергії, а боржниками підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

4.14.Відповідно до частини шостої статті 35 Закону України "Про виконавче провадження" у випадку, передбаченому пунктом 10 частини першої статті 34 цього Закону, виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій до виключення боржника з реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії".

4.15.Метою внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження", зокрема шляхом його доповнення пунктом 10 частини першої статті 34 є створення механізму втілення та забезпечення належного виконання положень Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних, теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", оскільки ця норма була первісно передбачена Прикінцевими та перехідними положеннями Закону та нерозривно пов`язана зі створенням правового механізму у виконавчому провадженні з виконання судових рішень на забезпечення проведення взаєморозрахунків, укладення та виконання угод про реструктуризацію, списання боргу, передбаченого цим Законом. Тому, вона не може застосовуватися та тлумачитися ширше, ніж головна частина цього закону, оскільки вона є допоміжним механізмом для реалізації самого Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії".

4.16.Закон України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" визначає комплекс заходів, спрямованих на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії.

4.17.З наведеного слідує, що внесення вищевказаних змін до Закону України "Про виконавче провадження" не може тлумачитися без врахування положень Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних, теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії".

4.18.Таким чином, з огляду на вимоги пункту 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" та частини першої статті 6, частини другої статті 7 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" (у редакціях, що діяли на момент винесення спірної постанови про зупинення виконавчого провадження), підставою для зупинення виконавчих дій в порядку пункту 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження", крім включення боржника до реєстру теплопостачальних, теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії, обов`язковою також є наявність одночасно всіх умов, передбачених зазначеними нормами, а саме:

- боржника включено до реєстру теплопостачальних, теплогенеруючих організацій, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії;

- боржником є, зокрема, підприємство централізованого водопостачання та водовідведення, що надає послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем);

- стягувачем є Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її дочірня компанія "Газ України", Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз", постачальники електричної енергії;

- заборгованість боржника перед стягувачем виникла у зв`язку зі споживанням природного газу або електричної енергії;

- заборгованість стосується з підприємств централізованого водопостачання, водовідведення за спожиту електричну енергію станом на 01.07.2016 для виробництва та надання послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) (без урахування суми неустойки (штрафів, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожиту електричну енергію), не погашена станом на 31.12.2016, за умови відсутності поточної заборгованості за електричну енергію на дату укладення договору про реструктуризацію заборгованості, тобто повинна підпадати під дію норм частини першої статті 6, частини другої статті 7 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії".

4.19.За наказом Господарського суду Донецької області від 18.01.2021 у справі №905/1353/20, що перебуває на виконанні у Відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків), божником є КП "Компанія "Вода Донбасу", а стягувачем - ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго".

4.20.Суди встановили, що згідно з інформацією, розміщеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, основним видом економічної діяльності боржника - КП "Компанія "Вода Донбасу" є забір, очищення та постачання води (код КВЕД 36.00), тобто, на відповідача може поширюватися положення зазначених вище норм у разі встановлення також наявності й інших зазначених умов.

4.21.Разом з тим, з матеріалів справи вбачається, що стягувач - ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" не є постачальником електричної енергії. Основним видом його діяльності є передача електроенергії (код КВЕД 35.12), що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 29.08.2019 (т. 1 а.с. 73-118).

4.22.Згідно з пунктом 2.1 статуту ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго", метою діяльності стягувача є, зокрема:

- здійснення диспетчерського (оперативно-технолгічного) управління режимами роботи об`єднаної енергетичної системи України відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії", Кодексу системи передачі та інших нормативно-правових актів, які регулюють функціонування ринку електричної енергії (пункт 2.1.1 статуту);

- надання послуг з передачі електричної енергії на недискримінаційних засадах відповідно до вимог, встановлених Законом України "Про ринок електричної енергії" та Кодексом системи передачі, з дотриманням встановлених показників якості надання послуг (пункт 2.1.2 статуту);

- надання послуг з приєднання до системи передачі відповідно до Закону України "Про ринок електричної енергії" та Кодексу системи передачі (пункт 2.1.3 статуту).

4.23.Відповідно до пункту 2.2 статуту ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго", предметом діяльності стягувача є: а) виконання функцій оператора системи передачі; б) виконання функцій управління та експлуатації магістральними мережами; в) виконання функцій адміністратора комерційного обліку; г) виконання функцій адміністратора розрахунків; д) виконання інших функцій.

4.24.Згідно з пунктом 3.2 статуту ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" є правонаступником усіх прав та обов`язків Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго".

4.25.Відповідно до умов договору про врегулювання небалансів електричної енергії від 26.06.2019 №0350-01012 ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго", правонаступником якого є ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" (стягувач), виступає в якості оператора системи передачі, а КП "Компанія "Вода Донбасу" (боржник) приєдналось до Типового договору про врегулювання небалансів електричної енергії на підставі заяви про укладення договору про врегулювання небалансів електричної енергії від 14.06.2019 та набуло статусу учасника ринку, який здійснює свою діяльність в якості сторони, відповідальної за баланс.

4.26.Згідно з повідомленням ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" про укладення договору про врегулювання небалансів електричної енергії, датою акцептування договору про врегулювання небалансів електричної енергії між ДП "Національна енергетична компанія "Укренерго" та КП "Компанія "Вода Донбасу" зазначено 26.06.2019, ідентифікатор договору №0350-01012.

4.27.Оператор системи передачі врегульовує небаланси електричної енергії зі стороною, відповідальною за баланс у порядку, визначеному Законом України "Про ринок електричної енергії" та Правилами ринку, затвердженими Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 №307.

4.28.У статті 1 Закону України "Про ринок електричної енергії" наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

- балансуюча група - об`єднання учасників ринку, що створюється на підставі договору про створення балансуючої групи, у межах якого визначений договором учасник ринку, який входить до такого об`єднання, несе відповідальність за баланс електричної енергії всіх інших учасників ринку, що входять до такого об`єднання;

- відповідальність за баланс - зобов`язання учасників ринку повідомляти і виконувати погодинні графіки електричної енергії відповідно до обсягів купленої та проданої електричної енергії та нести фінансову відповідальність за врегулювання небалансів;

- двосторонній договір - договір купівлі-продажу електричної енергії, укладений між двома учасниками ринку поза організованими сегментами ринку, крім договору постачання електричної енергії споживачу;

- електропостачальник - суб`єкт господарювання, який здійснює продаж електричної енергії за договором постачання електричної енергії споживачу;

- небаланс електричної енергії - розрахована відповідно до правил ринку для кожного розрахункового періоду різниця між фактичними обсягами відпуску або споживання, імпорту, експорту електричної енергії сторони, відповідальної за баланс, та обсягами купленої і проданої електричної енергії, зареєстрованими відповідно до правил ринку;

- оператор системи передачі - юридична особа, відповідальна за експлуатацію, диспетчеризацію, забезпечення технічного обслуговування, розвиток системи передачі та міждержавних ліній електропередачі, а також за забезпечення довгострокової спроможності системи передачі щодо задоволення обґрунтованого попиту на передачу електричної енергії;

- передача електричної енергії - транспортування електричної енергії електричними мережами оператора системи передачі від електричних станцій до пунктів підключення систем розподілу та електроустановок споживання (не включаючи постачання електричної енергії), а також міждержавними лініями;

- постачання електричної енергії - продаж, включаючи перепродаж, електричної енергії;

- споживач - фізична особа, у тому числі фізична особа-підприємець, або юридична особа, що купує електричну енергію для власного споживання;

- сторона, відповідальна за баланс, - учасник ринку, зобов`язаний повідомляти та виконувати свої погодинні графіки електричної енергії (та/або балансуючої групи) відповідно до обсягів купленої та/або проданої електричної енергії та фінансово відповідальний перед оператором системи передачі за свої небаланси (та/або небаланси балансуючої групи);

- учасник ринку електричної енергії - виробник, електропостачальник, трейдер, оператор системи передачі, оператор системи розподілу, оператор ринку, гарантований покупець та споживач, які провадять свою діяльність на ринку електричної енергії у порядку, передбаченому цим Законом.

4.29.Статтею 56 Закону України "Про ринок електричної енергії" передбачено, що постачання електричної енергії споживачам здійснюється електропостачальниками, які отримали відповідну ліцензію, за договором постачання електричної енергії споживачу.

4.30.За змістом статей 31, 32, 33, 66 Закону України "Про ринок електричної енергії" оператором системи передачі є суб`єкт господарювання, який отримав ліцензію на провадження діяльності з передачі електричної енергії. Оператор системи передачі не має права провадити діяльність з виробництва, розподілу, постачання електричної енергії та трейдерську діяльність. Оператор системи передачі надає послуги з передачі електричної енергії та послуги з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління учасникам ринку на підставі договорів, укладених на основі типових договорів про надання послуг з передачі електричної енергії та про надання послуг з диспетчерського (оперативно-технологічного) управління. Учасники ринку мають право вільно обирати контрагентів за двосторонніми договорами, укладати ці договори у довільній формі та на умовах, що визначаються за домовленістю сторін з урахуванням таких обмежень, зокрема оператор системи передачі та оператори систем розподілу не мають права продавати електричну енергію за двосторонніми договорами.

4.31.Таким чином, наведені вище положення розрізняють поняття "електропостачальника" та "оператора системи передачі", при цьому останні, на відміну від перших, не є тими суб`єктами, участь у процедурі примусового виконання судового рішення яких як стягувачів, була підставою для зупинення виконання виконавчих дій на підставі пункту 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" (у редакції, чинній на момент винесення спірної постанови державним виконавцем).

4.32.Крім того, як вбачається з матеріалів справи та встановлено попередніми судовими інстанціями, заборгованість у розмірі 24632705,44 грн, яку стягнуто рішенням Господарського суду Донецької області від 19.10.2020 у справі №905/1353/20, виникла в липні 2019 року у зв`язку з неналежним виконанням боржником - КП "Компанія "Вода Донбасу" своїх зобов`язань за договором про врегулювання небалансів електричної енергії від 26.06.2019 №0350-01012. Тобто, вказана заборгованість не підпадала під дію норм частини першої статті 6, частини другої статті 7 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" (у редакції, що діяла на момент винесення спірної постанови про зупинення виконавчого провадження).

4.33.Доводи скаржника про те, що оскільки правовідносини між сторонами по справі у спірний період не були врегульовані конкретною нормою закону, суди повинні були згідно зі статтею 8 Цивільного кодексу України застосувати при вирішенні спору норми Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" по аналогії до спірних правовідносин, колегія суддів вважає безпідставними, оскільки застосування аналогії закону можливо за відсутності правового регулювання певних відносин, а не такого регулювання, з яким не згодний один з їх учасників.

4.34.У спірних правовідносинах, на момент винесення оскаржуваної постанови державним виконавцем, законодавець не поширював дію положень пункту 10 частини першої статті 34 Закону України "Про виконавче провадження" на заборгованість, іншу ніж та, що зазначена у нормі частини першої статті 6, частини другої статті 7 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" (у відповідних редакціях), а також не поширював дію зазначеного пункту на заборгованість, стягувачем за якою є не постачальник електричної енергії, а оператор системи передачі у розумінні Закону України "Про ринок електричної енергії".

4.35.Зважаючи на викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про наявність підстав для визнання неправомірними дій головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) Балдинюка М.Ю. щодо винесення постанови про зупинення виконавчих дій від 24.05.2021 №65104831.

4.36.Частиною першою статті 74 Закону України Про виконавче провадження передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом.

4.37.Відповідно до частини другої статті 343 ГПК України у разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобов`язує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

4.38.З огляду на викладене вище, колегія суддів погоджується з висновками попередніх судових інстанцій про наявність підстав для задоволення скарги ПрАТ "Національна енергетична компанія "Укренерго" на дії Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, натомість доводи касаційної скарги щодо порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права не знайшли підтвердження.

5.Висновки за результатами розгляду касаційної скарги та розподіл судових витрат

5.1.Згідно з частинами першою, другою та п`ятою статті 236 ГПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

5.2.Відповідно до пункту 1 частини першої статті 308 ГПК України суд касаційної інстанції за результатами розгляду касаційної скарги має право залишити судові рішення судів першої інстанції та апеляційної інстанції без змін, а скаргу без задоволення.

5.3.Суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо судове рішення, переглянуте в передбачених статтею 300 цього Кодексу межах, ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права (частина перша статті 309 ГПК України).

5.4.Ураховуючи межі перегляду справи в касаційній інстанції, передбачені статтею 300 ГПК України, колегія суддів вважає, що доводи, викладені у касаційній скарзі, не отримали свого підтвердження під час касаційного провадження, у зв`язку з чим немає підстав для задоволення касаційної скарги.

5.5.Судовий збір за подання касаційної скарги в порядку статті 129 ГПК України покладається на скаржника.

Керуючись статтями 300, 301, 308, 309, 314, 315, 317 ГПК України, Верховний Суд

П О С Т А Н О В И В :

1.Касаційну скаргу Комунального підприємства "Компанія "Вода Донбасу" залишити без задоволення.

2.Постанову Східного апеляційного господарського суду від 18.10.2021 та ухвалу Господарського суду Донецької області від 31.08.2021 у справі №905/1353/20 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий С.В. Бакуліна

Судді О.М. Баранець

Н.М. Губенко

Джерело: ЄДРСР 102220041
Друкувати PDF DOCX
Копіювати скопійовано
Надіслати
Шукати у документі
  • PDF
  • DOCX
  • Копіювати скопійовано
  • Надіслати

Навчальні відео: Як користуватись системою

скопійовано Копіювати
Шукати у розділу
Шукати у документі

Пошук по тексту

Знайдено:

Зачекайте, будь ласка. Генеруються посилання на нормативну базу...

Посилання згенеровані. Перезавантажте сторінку